Multe afaceri au fost afectate de pandemie, iar restaurantele învață să supraviețuiască, în ciuda lipsei de clienți care să mai vină să se așeze la mese. Localuri goale, evenimente anulate și totuși bătălia nu este pierdută, nici măcar pe perioada izolării.
Continuăm să mâncăm, ne plac preparatele tradiționale, dar și cele italienești ori specialitățile chinezești. Bucătăriile restaurantelor nu trebuie să se închidă din cauza crizei de coronavirus.
Conduci un restaurant? Atunci trebuie să știi 4 aspecte esențiale de care să ții cont în această perioadă, pentru a gestiona situația în favoarea businessului tău.
Livrează la domiciliu
În contextul măsurilor impuse de pandemie, livrarea la domiciliu este noua sursă de venit pentru restaurante. Chiar dacă oamenii au mai mult timp pentru a găti acasă, dorința de a mânca ceva bun de la restaurant rămâne. În plus, munca nu se încheie în ciuda izolării. Se lucrează work from home, poate chiar și peste program, cei mici sunt permanent cu părinții, deci o comandă de mâncare online este salvatoare.
Ca restaurant, livrarea produselor la domiciliu este un serviciu pe care îl poți oferi ușor clienților, chiar dacă până acum nu ai mai făcut-o. Un soft de gestiune dedicat te va ajuta să îți muți rapid focusul afacerii, astfel încât clienții tăi să primeasca preparatele culinare direct la ușă.
Comunică procedurile sigure de livrare
Reticența oamenilor poate fi prezentă în privința mâncării primite prin curier, de aceea este bine să îi asiguri că nu au de ce să se teamă. Pe site-ul tău și pe pagina de Facebook comunică-le măsurile de siguranță pe care le-ai luat, cum este echipat personalul din bucătărie ori curierii, detalii despre procesul de dezinfectare la locul de producție ori despre ambalarea mâncării.
Chiar dacă tu știi că ți-ai luat măsuri de igienă dintre cele mai stricte, clienții nu vor ghici toate aceste eforturi dacă nu le spui tu.
Promovează-te
Poate părea un paradox. Prima tentație este să scazi din bugetul de promovare pentru a-ți ajusta cheltuielile. Dar cum ar fi să întorci situația în favoarea ta și să câștigi vizibilitate în fața concurenților?
Oamenii își petrec acum foarte mult timp online. Ce ar fi să le dezvălui din rețetele restaurantului tău? Un video în care li se spune pas cu pas cum să gătească unul dintre felurile de mâncare cele mai apreciate ale localului tău, este doar o idee.
În plus, serviciile de Facebook Ads sau SEO sunt foarte utile pentru a rămâne competitiv în industrie. Apelează la specialiști, negociază un preț bun și ai să vezi că rezultatele nu vor întârzia să apară. Când toți ceilalți vor face eforturi să redeschidă după perioada pandemiei, tu vei fi deja conectat cu publicul tău și cu noii clienți câștigați.
Pregătește-te pentru întoarcerea clienților în local
Chiar dacă livrarea la domiciliu a devenit noua normă și încerci să le oferi clienților prețuri avantajoase, porții mari de mâncare, comunicându-le tot timpul măsurile luate pentru a-i proteja, va veni și ziua în care vei redeschide. Mancatul în oraș va fi din nou posibil și este bine să fii pregătit.
Comunică constant cu publicul tău. Spune-le ce noutăți le pregătești, ce rețete noi vor apărea în meniu și atrage-i cu niște oferte de deschidere. Clienții trebuie să știe că ai trecut cu bine peste criză și că se pot întoarce să savureze mâncarea preferată și să socializeze din nou cu prietenii.
Ține mereu pasul cu ceea ce se întâmplă, continuă să depui efort și să privești această perioadă nu ca pe un dezastru financiar, ci ca pe o oportunitate de creștere.