sâmbătă, 30 mai, 2020
13.4 C
București

Topul nevoilor seniorilor la nivel național în perioada stării de urgență

  • 3.133 de apeluri înregistrate la Telefonul Vârstnicului în perioada stării de urgență;
  • În topul motivelor de apel au fost procurarea cumpărăturilor și îngrijirea la domiciliu;

Telefonul Vârstnicului, o linie telefonică națională, gratuită și confidențială dedicată seniorilor din România, a înregistrat zilnic de cinci ori mai mulți apelanți noi și un număr dublu de interacțiuni, în perioada stării de urgență, între 16 martie – 14 mai 2020, comparativ cu perioada anterioară.

Cele 3.133 de interacțiuni cu persoane din toată țara au relevat problemele cu care se confruntă vârstnicii și importanța serviciilor sociale dedicate persoanelor vârstnice, care răspund unor nevoi existențiale și nu se opresc la 15 mai.

În perioada analizată, 900 de persoane au beneficiat de consiliere, îndrumare, informații practice sau sprijin emoțional oferite de Telefonul Vârstnicului printr-o echipă specializată. 

Telefonul Vârstnicului a identificat și cartografiat în timp real nevoile urgente exprimate de vârstnicilor din toată țara în cele 8 săptămâni. Aproape jumătate dintre cei care au apelat la Telefonul Vârstnicului sunt oameni care locuiesc singuri (43%). Din totalul apelanților, 69% sunt femei. Când vine vorba de mediul din care apelează, 74% sunt din orașe mari, inclusiv București, știut fiind faptul că în mediul urban singurătatea este mai accentuată.

Principalele motive pentru care cei mai mulți dintre vârstnici au apelat linia specială sunt despre cum pot să obțină ajutor material, cum ar fi alimente, medicamente, igienico-sanitare, informații utile referitoare la servicii publice în perioada pandemiei, cumpărături livrate acasă, îngrijire și sprijin practic la domiciliu, dar și informații medicale. Noile tipuri de solicitări adresate în perioada menționată se referă la facilitarea cumpărăturilor și consiliere psihologică prin telefon.

Telefonul Vârstnicului – 0800 460 001 – poate fi apelat gratuit de luni până vineri între orele 08.00 – 20.00 și sâmbăta între 08:00 – 16:00. Linia poate fi accesată și de persoanele care doresc să semnaleze un abuz sau o situație dificilă în care se află o persoană în vârstă.

De la lansarea proiectului, în octombrie 2015, au fost înregistrate peste 41.000 de interacțiuni telefonice, inițiate de aproape 7.800 de apelanți unici. Acest serviciu fost desemnat cel mai bun proiect de Servicii de Asistență Socială din România la Gala Societății Civile din 2019.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Dumitru Comănescu a devenit cel mai bătrân om din lume

Dumitru Comănescu a devenit cel mai bătrân om din lume, după decesul lui Bob Weighton, la 112...

Un aligator legendar a murit în grădina zoologică din Moscova la vârsta de 84 ani

Aligatorul Saturn a murit de bătrânețe. În jurul lui s-a creat un mit: s-a crezut că a...

Ce categorii de părinți sunt cele mai afectate de mutarea în online a școlii

Părinții cu copii preșcolari și la nivelul de învățământ primar sunt cei mai afectați de mutarea școlii...

Cardul de sănătate nu va fi folosit până la 30 septembrie

Cardul naţional de asigurări de sănătate nu va fi utilizat până la data de 30 septembrie în...