Un Brexit dur poate duce la prăbușirea industriei europene de automobile

Dependent în proporție de 80% în materie de exporturi, Regatul Unit expune Europa unui seism în cazul unui «divorț» fără acord.

În condițiile unei reduceri de 70% a investițiilor de la începutul acestui an și ale repetatelor amenințări cu închiderea uzinelor, scrie într-o analiză săptămânalul «Le Point», Regatul Unit se expune unei catastrofe industriale în domeniul auto. Și nu este singurul sector care va plăti scump un astfel de «divorț». Germania a calculat deja că, într-o astfel de eventualitate, respectiv în cazul unui Brexit dur, 15.000 de germani își vor pierde locurile de muncă. Într-un astfel de context dramatic, unde actorii Brexitului nu evaluează cu seriozitate posibilele consecințe, industria europeană de automobile a lansat un avertisment puternic în legătură cu «efectele catastrofale» ale unei plecări a Regatului Unit din UE fără acord privind viitoarele relații cu europenii. Ea estimează că absența unui astfel de acord va avea efectul unui seism asupra fabricării de automobile în Europa. «Plecarea Regatului Unit din UE fără acord – spun într-un comunicat Asociația europeană a constructorilor de automobile (Acea), Asociația subtretanţilor (Clepa) și alte 21 asociații naționale din domeniu – va declanșa un seism în ceea ce privește condițiile comerciale, implicând taxe de miliarde de euro ce riscă să afecteze preferințele clientelei de ambele părți». Brexitul nu este doar o problemă britanică… suntem cu toții, cei din industria europeană a automobilelor, afectați», subliniază în comunicatul mai sus menționat Christian Peugeot, președintele Comitetului constructorilor francezi de automobile (CCFA). Un Brexit haotic ar da o lovitură «severă» lanțurilor de aprovizionare în flux ce se întind dincolo de frontiere internaționale, avertizează de asemenea Asociația europeană a constructorilor de automobile. Industriile de automobile din UE și din Regatul Unit au nevoie de un comerț fără ciocniri și ar fi grav penalizat de taxele și alte diverse cheltuieli administrative impuse la piesele de schimb și la vehicule, a estimat Bernhard Mattes, președintele Asociației industriei de automobile din Germania (VDA). Asociațiile constructorilor europeni de automobile au calculat, de asemenea, costurile suplimentare legate de taxele vamale crescute în cazul Brexitului fără acord, evaluându-le la circa 5,7 miliarde de euro. Giganți cum sunt germanul BMW, francezul PSA și japonezul Nissan posedă la ora actuală uzine în Marea Britanie, al căror viitor pare a fi compromis în cazul Brexitului dur.

Sunt așteptate închideri de uzine

Patronul PSA din Franța, Carlos Tavares, a avertizat încă din luna iulie că este pregătit să închidă uzina sa din Marea Britanie (de la Ellsmere Port) pentru a o transfera în Europa continentală. A avertizat de asemenea că va fabrica în această uzină noul său automobil Astra numai în cazul Brexitului cu acord. Ford, care în prezent se confruntă cu o vastă reorganizare a activităților sale în Europa, va avea o poziție rezervată. Gigantul american, implantat istoric în Marea Britanie, spune că un Brexit dur îl va determina să închidă uzinele de la Dagenham și Bridgend. Jaguar Land Rover, ce aparține grupului indian Tata, a lansat deja un plan de reducere a efectivului celor 4.500 de angajați ai săi în Europa. Iar seria unor astfel de măsuri determinate de o rupere a legăturilor economice cu Europa nu este încheiată.

- PROMO - img

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW