Există dovezi substanțiale că pe piața online se pregătește o nouă actualizare Google. Acest update va fi neanunţat, însă specialiștii în servicii SEO au observat deja modificări în cadrul analizelor pe care aceștia le efectuează constant. Pregătirea pentru această actualizare, respectiv testele pe care Google le face deja, afectează site-urile dintr-o gamă largă de nișe.
Cea mai mare parte a feedback-ului este reprezentat de critici și păreri negative, deși există și o parte de câștigători în urma acestor tipuri de modificări constante aduse de Google algoritmilor săi.
Expertul SEO Alan Bleiweiss (@AlanBleiweiss) a menționat într-un tweet modul în care această actualizare a afectat deja mai multe industrii. El a explicat în cadrul unei postări pe Twitter care sunt așteptările în ceea ce privește pierderea autorității pentru anumite poziții, în funcție de nișa afectată.
Așadar, care sunt afacerile online care au deja de pierdut sau de câștigat, în funcție de caz, pe baza acestui update? Aflăm în cele ce urmează.
„Monitorizez 47 de site-uri, în prezent. Acestea sunt datele preliminare în urma unei analize generale cu privire la pierderea autorității pe site-urile indexate, după începerea testelor Google:
- baza de site-uri și directoarele de sănătate ale spitalelor de boli mintale – raportează o creștere de 20%
- site-urile și platformele cu funcții de rezervare online pentru călătorii – creștere de până la 14%
- platformele și revistele online cu rețete – scădere de 12%, însă unele au înregistrat și creșteri.
- site-urile și platformele eCommerce raportează o scădere de la 8 până la 20%.
- site-urile de știri sunt în scădere cu circa 20%
- iar cea mai mare scădere o înregistrează nișă de afiliere pentru îngrijirea pielii – scăzută cu 48%.
- până la acest moment, site-urile de sănătate alternativă – nu raportează niciun impact.”
Bloggerii nișați pe rețete culinare raportează și ei efectele actualizării
Google nu vizează nișe specifice cu acest update. Însă, cu toate acestea, unele nișe au de suferit mai mult decât altele. Rețeaua de bloggeri culinari este o comunitate extrem de organizată și unită, iar când se întâmplă ceva pe piață, vocea comunității este de obicei amplificată.
Astfel, comunitatea bloggerilor de rețete a observat această actualizare și a început să monitorizeze schimbările. Încă de ceva timp există o listă din ce în ce mai mare de bloguri cu rețete care au raportat pierderi din această actualizare. Până acum, lista cuprinde 47 de site-uri, dar este în continuă creștere.
Casey Markee de la MediaWyse (@MediaWyse), specializată în SEO pe blogging alimentar, confirmă faptul că acele 47 de site-uri suferă în urma actualizării Google din noiembrie 2019.
„Toate aceste bloguri: site-uri mari, site-uri mici, site-uri medii, toate arată circa 30% scădere. Știu cât este de dificil pentru bloggeri să vadă astfel de picaje, iar Google ar trebui să facă niște schimbări dramatice”,a spus ea. Însă, cu siguranță, se așteaptă la momentul actual mai multe date sau cel puțin se așteaptă că actualizarea să fi fost complet implementată până să se ajungă la alte concluzii.
sursa: https://docs.google.com/document/d/1y7EaDo7_J5W1oeuNX6pReVJknzV6TZM8CBP0ms8VFpM/edit?usp=sharing