Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Utilizatorii rețelelor sociale caută relații unilaterale pentru a scăpa de realitatea lockdown-ului
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

Utilizatorii rețelelor sociale caută relații unilaterale pentru a scăpa de realitatea lockdown-ului

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 30 septembrie 2021
Distribuie
Foto: Pexels, Pixabay

Oamenii din întreaga lume apelează la relații virtuale „parasociale” cu influencerii pentru a face față efectelor pandemiei

Relațiile unilaterale, cunoscute și sub denumirea de „relații parasociale”, înfloresc în întreaga lume pe fondul distanțării sociale și al lockdown-urilor naționale Covid-19. Un studiu global realizat pe mai mult de 15.000 de persoane din 25 de țări, de la compania de securitate Kaspersky, constată că mai puțin de jumătate (47%) dintre utilizatorii de social media cred că influencerii pe care îi urmăresc online le oferă „o evadare din realitate”. Mai mult de unul din cinci utilizatori (21%) consideră că „ar putea fi prieteni” cu influencerii pe care care îi urmăresc și aproximativ aceelași procent (22%) au apelat la trimiterea unor mesaje private unui influencer. În ciuda naturii acestor relații, în mare măsură virtuale, mai mult de o treime (34%) dintre utilizatorii de social media i-au întâlnit chiar și în viața reală pe unii dintre influenceri, procentul acestora ajungând la 57% în SUA.

În timpul lockdown-urilor globale succesive, mulți dintre noi am petrecut perioade lungi acasă și am apelat la prieteni virtuali pentru a înlocui viețile noastre sociale pierdute. Acest tip de relație unilaterală are un impact puternic asupra multor vieți. Peste șapte din zece oameni (71%) spun că învață lucruri noi de la influencerii pe care îi urmăresc în domenii precum sănătatea, hobby-urile, stilul și știrile. Aproape un sfert (23%) afirmă că sunt „dependenți” de conținutul influencerilor și unul din zece (10%) afirmă chiar că are un sentiment de absență dacă nu interacționează cu influencerii.

Mulți au căutat un contact direct cu influencerii din mediul online, cel mai frecvent prin comentariile la postărilor lor (37%) sau reacționând la postările sau poveștile lor (37%).

Cu toate acestea, rețelele sociale au fost importante pentru mulți oameni în timpul pandemiei, aproape șase din zece (59%) din întreaga lume spunând că rețelele sociale le-au oferit o conexiune vitală. Valoarea a fost cea mai mare în rândul tinerilor cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (71%), care se bazează pe social media pentru conectivitate. Persoanele din Vietnam (94%) și Africa de Sud (79%) sunt cele mai susceptibile de a spune că social media este o conexiune vitală pentru ei, deși o treime dintre oamenii din întreaga lume (33%) spun că au devenit mai puțin toleranți față de oamenii din social media în timpul pandemiei.

„Deși mai mult de jumătate (56%) dintre oameni sunt activi pe rețelele sociale de mai bine de un deceniu, mulți dintre noi aflăm în continuare cum să echilibrăm aspectele pozitivele ale acestor rețele cu cele negative”, spune David Emm, cercetător principal în securitate pentru Kaspersky. „Acum, ne-am mutat într-o nouă eră, în care relațiile virtuale devin o normă. Aceste relații unilaterale pot duce adesea la distribuirea excesivă de content pe social media, deoarece oamenii caută să dezvolte aceste relații – toate acestea cu potențiale consecințe negative neplanificate – tentative de hacking și phishing, doxing și agresiune, shaming online – iar lista continuă.

„Este de înțeles, cu lockdown-urile pe care le-am experimentat cu toții în ultimul an, că oamenii vor gravita către relații online și parasociale pentru a preveni singurătatea și plictiseala, dar este crucial să fie conștienți de consecințele oversharing-ului online și să poată adoptă o abordare mai echilibrată.”

Cercetările Kaspersky constată, de asemenea:

  • Două treimi (63%) dintre adulții din întreaga lume își pot aminti o știre despre efectele negative ale rețelelor sociale asupra confidențialității datelor și aproape opt din zece (78%) dintre cei care și-au amintit o astfel de știre spun că a influențat modul în care au folosit în continuare rețelele sociale
  • Puțin peste o treime (38%) cunosc pe cineva ale cărui date cu caracter personal au fost compromise, dar în intervalul de vârstă 18-34 de ani această este mai mare de jumătate (52%)
  • În general, două cincimi (41%) dintre adulții din întreaga lume consideră că rețelele sociale sunt pozitive pentru societate și politică, un procent de două ori mai mare decât numărul celor care cred că rețelele sociale au un impact negativ (19%)
  • Atunci când utilizează rețelele sociale, în cele mai multe cazuri oamenii se simt „distrați” (56%), „conectați” (36%), „fericiți” (26%) și „inspirați” (23%).

Kaspersky a lansat, de asemenea, „ShareAware Hub”, unde oamenii pot găsi sfaturi utile pentru a-i ajuta să se bucure în siguranță de social media.

Kaspersky a identificat cinci tipuri de persoane din social media:

  • Social Savvy – care își limitează timpul online și mențin postările la minimum
  • Breezy Posters – postează prolific pe perioade relativ scurte de activitate
  • Oversharers – acești oameni trăiesc, practic, online și postează foarte des
  • Lurkers – petrec mult timp pe rețelele sociale, dar fac asta doar pentru a naviga, nu pentru a comenta
  • Offliners – aceste persoane sunt fie inactive, fie nu s-au alăturat niciodată acestor rețele, fie au șters multe dintre conturile lor de social media

Pentru a vă afla tipul de utilizator pe rețele sociale, puteți accesa testul nostru online.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior TransferGo, compania fintech de transferuri de bani, obține seria C de finanțare în valoare de 50 milioane de dolari
Articolul următor Procesele referitoare la implementarea Planului Național de Redresare și Reziliență au fost prezentate în ședință de guvern
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

ANAT cere introducerea urgentă a unui mecanism obligatoriu de protecție împotriva insolvenței companiilor aeriene – Fondul de garantare a biletelor de avion, în contextul falimentului Air Belgium
Actualitate
Directorii generali se luptă cu incertitudinile comerciale și tarifare, dar își mențin apetitul pentru fuziuni și achiziții
Economie
Holcim România, investiție de peste 5 mil. euro într-o linie de producție nisip de calcar în Turda
Companii

RSS Știri Fotbal

  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!
  • Etapă șocantă în Liga 2. Toate candidatele la retrogradare au câștigat!
  • Deznodământ amânat! Steaua și Csikszereda au remizat pentru a treia oară în acest sezon

Citește și

Actualitate

Caricatura zilei

Actualitate

Groupama Asigurări, creștere de 30% pe asigurările de viață în 2020

5 minute
Actualitate

Prima serie de absolvenți ai Școlii de aplicatori înființată cu fonduri UE, pe lista de recrutare a EMS Floor Group

7 minute
Actualitate

ASF: Curtea de Apel București respinge contestația Euroins

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?