Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Va fi în 2023 o creștere a sponsorizărilor ONG?
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
EconomieFeaturedOpinii

Va fi în 2023 o creștere a sponsorizărilor ONG?

Alexandru Tamba
Autor Alexandru Tamba
Publicat 9 mai 2023
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Inspirat de un articol anterior privind sponsorizarea publicat în aceste pagini, articol care tratează sponsorizările dintr-o perspectivă juridică, m-am gândit că ar fi util să privim respectivele sponsorizări și/sau actele de mecenat și din perspectivă economică. Așa cum se știe, companiile plătitoare de impozit pe profit ,,scad sumele aferente din impozitul pe profit datorat la nivelul valorii minime dintre următoarele:

1. valoarea calculată prin aplicarea a 0,75% la cifra de afaceri; pentru situaţiile în care reglementările contabile aplicabile nu definesc indicatorul cifra de afaceri, această limită se determină potrivit normelor;
2. valoarea reprezentând 20% din impozitul pe profit datorat.

În cazul sponsorizărilor efectuate către entităţi persoane juridice fără scop lucrativ, inclusiv unităţi de cult, sumele aferente acestora se scad din impozitul pe profit datorat, în limitele prevăzute de prezenta literă, doar dacă beneficiarul sponsorizării este înscris, la data încheierii contractului, în Registrul entităţilor/unităţilor de cult” conform art.25, alin.(4), lit i, din Codul Fiscal. De asemenea, microîntreprinderile ,,scad sumele aferente din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor până la nivelul valorii reprezentând 20%”, conform art.56, alin.1(1), Cod Fiscal.

Ceea ce este foarte important este modul de abordare în ceea ce privește direcționarea sumelor cu care se sponsorizează . Dacă până în 2022 trebuia ca toate sponsorizările să se încheie până la 31.12 ale anului, pentru a se putea scădea din impozitul pe profit datorat (situație similară și pentru impozitul pe veniturile microîntreprinderii), începând cu acest an se modifică Codul Fiscal și companiile pot redirecționa sumele neutilizate pentru sponsorizare la 31.12 și în anul următor. Iată ce spune Codul Fiscal: ,,În cazul în care valoarea stabilită potrivit art. 25 alin. (4) lit. i), diminuată cu sumele reportate, după caz, nu a fost utilizată integral, contribuabilii pot dispune redirecţionarea impozitului pe profit, în limita valorii astfel calculate, pentru efectuarea de sponsorizări şi/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private, în termen de maximum 6 luni de la data depunerii declaraţiei anuale de impozit pe profit, prin depunerea unui/unor formular/formulare de redirecţionare. În cazul contribuabililor membri ai unui grup fiscal, redirecţionarea poate fi dispusă numai de persoana juridică responsabilă. Obligaţia plăţii sumei redirecţionate din impozitul pe profit revine organului fiscal competent. Redirecţionarea impozitului pe profit pentru sponsorizarea entităţilor persoane juridice fără scop lucrativ, inclusiv a unităţilor de cult, poate fi efectuată doar dacă beneficiarul sponsorizării este înscris, la data plăţii sumei respective de către organul fiscal, în Registrul entităţilor/unităţilor de cult”. Și microîntreprinderile pot să facă sponsorizări în anul următor, condiția, în ambele cazuri, este aceea a depunerii unui formular de redirecționare a impozitului pe profit/venit la organul fiscal teritorial (formularul D177) și acesta va face această redirecționare. Acest mod de utilizare a instrumentului de sponsorizare a activităților nonprofit reprezintă o schimbare esențială a filozofiei fiscale, iar acest lucru este benefic pentru organizațiile respective, pentru societate, în general. Rezultatul acestor modificări fiscale va fi acela că vor crește sumele cu care se vor finanța activitățile nonprofit. O observație, totuși: declarația cu beneficiarii sponsorizărilor, pentru că trebuie depusă o asemenea declarație, în cazul microîntreprinderilor are un termen prea strâns, respectiv 25 ianuarie a anului următor sponsorizărilor. Desigur, se exceptează până în 2025, dar pentru viitor ar trebui să se aibă în vedere și acest lucru.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior 20230509 MACHETA datata Anunt de presa_DACRIS_160998 sigla UE actualizata-1-min Anunţ de presă privind demararea Proiectului „Creșterea eficienței energetice la DACRIS PROD S.R.L.”
Articolul următor MedCity a cumpărat o clădire ultracentrală de peste 1.000 de metri pătrați în Timișoara de la grupul de modă Folli Follie Group, într-o tranzacție intermediată de Colliers 
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Nicușor Dan: Corectarea deficitului bugetar este prioritatea principală în această perioadă
Economie
Preşedinta Parlamentului European, Roberta Metsola, se va afla în vizită în România în perioada 21 – 22 mai 2025
Extern
Fundația Creștină Părintele Arsenie Boca organizează evenimentul „Renașterea Neamului Românesc”
Cultură și Educație

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

salariu
Economie

Preţurile de consum au crescut cu 3,3% în luna decembrie 2018

1 minute
Turism

MEAT acordă finanțări de până la 200.000 euro pentru proiectele de investiții private din stațiunile balneare și balneoclimatice

2 minute
Companii

De teama publicității negative, jumătate dintre companii nu reclamă fraudele

15 minute
IT

Peste 60% dintre directorii generali și de tehnologie de la nivel global anticipează o creștere a criminalității cibernetice în 2022

4 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?