joi, 6 august, 2020
28.2 C
București

Vacanțele din 2020, cu până la 10% mai ieftine decât în 2019

Vacanțele la litoralul Mării Negre vor fi cu până la 10% mai ieftine decât cele din 2019, pe fondul falimentului cele mai vechi companii de turism din lume, Thomas Cook. Rămași fără turiștii vestici încă din vara anului trecut, hotelierii bulgari s-au adaptat cererii și au scăzut prețurile pentru acest an.

În schimb, dacă vorbim de litoralul din România, ofertele mai mici se găsesc în extrasezon, în timp ce pentru ofertele din lunile de vară, românii vor trebui să plătească mai mult cu maximum 5%.

„IRI Travel și agențiile partenere din întreaga țară au negociat cu hotelierii bulgari să creștem reducerile, dar să și prelungim perioada în care vindem în sistem Early Booking pe toată luna februarie. Hotelierii din Bulgaria s-au conformat cerințelor noastre, mai ales că au pierdut piața adusă de Thomas Cook, iar acum nu mai vor să aștepte și preferă să știe că au hotelurile pline pe toată perioada verii. Efectele deja s-au văzut în vânzările noastre care au crescut pentru această perioadă cu peste 20%”, a declarat Lucian Bădîrcea, CEO IRI Travel.

Stațiune Hotel 2019 2020




ALBENA Elitsa 3* 332 euro/ pers. 305 euro/pers.

Laguna Garden 4* 376 euro/ pers. 346 euro/ pers.

Gergana 4* 445 euro/ pers. 427 euro/ pers.




NISIPURILE DE AUR Riu Astoria 4* 483 euro/ pers. 453 euro/ pers.

Kaliakra Palace 4* 436 euro/ pers. 410 euro/ pers.

Green Park 3* 204 euro/ pers. 185 euro/ pers.




SUNNY BEACH Planeta 4* 370 euro/ pers. 345 euro/ pers.

Bellevue 4* 425 euro/ pers 400 euro/ pers.

Aquamarine 4* 293 euro/ pers. 269 euro/ pers.

Nessebar Beach 3* 292 euro/ pers. 256 euro/ pers.




NESSEBAR Sol Nessebar 5* 510 euro/ pers. 485 euro/ pers.

Kamenets 3* 190 euro/ pers. 175 euro/ pers.

Prețurile sunt valabile pentru perioada 15.06 – 1.07 a anilor 2019 și 2020 și sunt valabile cu reducerile incluse până la 28.02.

„Ofertele tip Early Booking au început să pătrundă pe piața românească pe la mijlocul anilor 2000, întâi pentru destinațiile clasice externe și apoi pentru litoralul românesc. De la an la an s-a mărit numărul hotelurilor și destinațiilor care intră în aceste programe, create pe baza unui parteneriat între hotelieri și agențiile de turism. De asemenea, reducerile au devenit din ce în ce mai flexibile și mai consistente, în funcție de perioadă. Și în acest an, atât pentru Grecia, cât și pentru litoralul românesc sau alte destinații, am observat o îmbunătățire a ofertelor tip Early Booking, în sensul că perioada de ofertare poate fi mai mare pentru unele hoteluri, iar reducerile mai consistente, în funcție de perioada rezervării dar și de perioada sejurului. Mai amintesc că la ora actuală multe oferte tip Early Booking se lansează încă din toamna anului precedent, ceva de neimaginat acum 10 sau chiar 5 ani”, a declarat consultantul în turism Traian Bădulescu.

Litoralul românesc se ieftinește și el, dar în extrasezon

„Și în acest an, vânzarile pentru litoralul Mării Negre sunt în creștere cu aproximativ 25 – 30% față de aceeași perioada a anului trecut. În general, prețurile au crescut cu aproximativ 5% față de 2019, dar în același timp putem constata oferte mai mici ca preț pentru perioada de extrasezon, respectiv lunile iunie și septembrie. Pentru luna iunie avem oferte începând de la 199 lei / cameră dublă /5 nopți cazare în Neptun, hotel de două stele, sau 219 lei / cameră dublă / 5 nopți cazare hotel de trei stele. Aceste oferte se vor menține toată luna februarie”, a afirmat Aurelian Marin, directorul general Paradis Vacanțe de Vis.

Ofertele din România nu au cunoscut scăderile de preț de care se bucură turiștii care merg în Bulgaria dintr-un singur motiv: voucherele de vacanță.

„Tichetele de vacanță încă au o mare influență asupra prețurilor de achiziție a unei vacanțe în România și din acest motiv, hotelierii noștri încă țin la preț. Cu toate acestea, și la noi puteți găsi vacanțe ieftine în sezonul estival, dar va trebui să căutați ceva mai mult pentru ele. Mai mult, Bulgaria a pierdut un important segment de piață, pe care se baza destul de mult, iar acum, vor trebui să își refacă strategiile și să-i aibă clienți principali pe români, care nu au nici aceleași resurse financiare ca vesticii”, a declarat Paul Barbu, consultant.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Hai să fim și noi mai… polonezi!

Suntem români și așa trebuie să fim, deși devine din ce în ce mai clar că nu...

Indicele ROBOR, la cel mai mic nivel din ultimele șase luni

Indicele ROBOR la 3 luni, în funcţie de care sunt calculate dobânzile la majoritatea creditelor în lei,...

Cluj-Napoca, în finala competiției Capitala europeană a inovării 2020

Alături de Milano, Valencia, Viena și alte 8 orașe europene, Cluj-Napoca este în finala competiției pentru titlul...