„Compania noastră a polarizat mai multă atenție la cea de-a 5-a ediție a Expoziției Internaționale a Produselor de Consum din China. Suntem convinși că, odată cu deschiderea tot mai largă a Chinei și optimizarea mediului său de afaceri, economia chineză va menține o dezvoltare stabilă și sănătoasă. Suntem încrezători în piața chineză”, a declarat, pentru China Media Group, Nancy LIU, directoarea pentru zona Chinei a companiei de produse de lux DFS, subordonat Grupului LVMH din Franța.
În perioada 13-18 aprilie, la evenimentul organizat în provincia Hainan, 1.767 de firme din 71 de țări și regiuni ale lumii au prezentat 4.209 de mărci, valoarea contractelor ajungând la 92 de miliarde yuani. De asemenea, au fost marcate noi recorduri în ceea ce privește numărul țărilor participante și cel al mărcilor prezentate.
Atracția mare este extrem de valoroasă în contextul în care a reapărut protecționismul comercial în lume, iar taxele vamale suplimentare americane au un impact negativ asupra globalizării economice.
În 2024, volumul total al vânzărilor cu amănuntul ale mărfurilor de larg consum din China a totalizat 48,8 trilioane yuani, în creștere cu 3,5% față de 2023, pentru al 15-lea an consecutiv China fiind a doua mare piață de consum la nivel mondial și cea mai mare piață de vânzare cu amănuntul online din lume.
Atât în Conferința centrală dedicată problemelor economice, organizată în 11-12 decembrie 2024, cât și în raportul de activitate guvernamentală prezentat în sesiunea anuală a forului legislative chinez, s-a subliniat că trebuie puse pe primul loc revitalizarea consumului și creșterea eficienței investiționale. În primul trimestru al anului în curs, volumul vânzărilor cu amănuntul ale mărfurilor de larg consum din China a crescut cu 4,6% față de aceeași perioadă a anului precedent.

A cincea prezență a Grupului Charoen Pokphand din Thailanda la expoziție i-a adus chiar din prima zi a evenimentului o comandă în valoare de 4,38 miliarde yuani. Zhu Shuhui, directorul departamentului de marketing pentru produse agricole și zootehnice din zona Chinei, de pe lângă Grupul Grupului Charoen, a declarat că potențialul mare al pieței de consum și politica chineză de extindere a deschiderii către exterior i-au stimulat să facă mai multe investiții în China.
În același timp, accelerarea dezvoltării productivității cu nouă calitate și îmbunătățirea pieței chineze de consum au dat noi motoare în dezvoltarea firmelor străine. La ediția din acest an a expoziției a fost amenajat un spațiu special pentru știința și tehnologia din domeniul consumului.
Boston Scientific Corporation din SUA a expus cinci produse noi privind gestionarea greutății corporale și tratarea tumorilor. Lan Zhenzhen, directoarea pentru Asia de Nord și China a gigantului cosmetic francez L’ORÉAL Paris, a declarat că firma sa urmărește permanent inovația. Liu Yunfeng, vicepreședintele filialei din China a grupului german Volkswagen, a afirmat că firma a promovat 11 tipuri de mașini la eveniment.
Mulți expozanți au decis să investească în zona portuară de comerț liber din Hainan, care a început în acest an „operațiunea circuitului intern”. Potrivit acestei măsuri, în întreaga insulă Hainan mărfurile importate sunt scutite de taxe vamale.
Compania de retail DFS a demarat anul trecut proietul de dezvoltare în Golful Yalong din orașul Sanya, iar Boston Scientific Corporation a comercializat șase categorii de produse, datorită politicilor preferențiale lansate de zona portuară de comerț liber din Hainan.