Caută pe site
Publică anunț în ziar
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Featured

1 din 3 români renunță la interacțiunea fizică cu băncile

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 2 februarie 2022
Distribuie
Foto: Pexels, Pixabay
Distribuie

Studiu SAS

În contextul migrării clienților spre online, băncile au oportunitatea de a se diferenția prin servicii digitale tot mai personalizate

Potrivit unui studiu recent realizat de SAS, lider global în soluții de analiză avansată de date, aproximativ 30% dintre românii care utilizează servicii bancare declară că vor renunța la interacțiunea fizică cu banca, continuând să folosească în mod permanent serviciile digitale sau aplicația mobilă a instituției financiare.

Studiul arată că în domeniul digitalizării bancare tendințele au fost accelerate de pandemie, ceea ce reflectă și o nouă abordare a modului în care clienții aleg să utilizeze serviciile instituțiilor financiare. Spre exemplu, aproximativ 20% dintre clienții din România au început să folosească un serviciu digital sau o aplicație mobilă pentru prima dată în timpul pandemiei.

Totodată, cifrele arată că această tendință va continua și se va dezvolta pe termen lung. Dacă cca. 18% dintre români declară că vor utiliza concomitent serviciile digitale/aplicația mobilă și interacțiunile fizice cu reprezentanții băncii, cei mai mulți respondenți (27%) au declarat că vor înlocui complet deplasarea fizică la bancă cu serviciile digitale.

Customer experience, factor diferențiator pentru bănci

Potrivit studiului, băncile se bucură de succes în ceea ce privește feedback-ul din partea clienților din România – aprox. 28% au declarat că beneficiază de un număr mai ridicat de servicii și experiențe personalizate, comparativ cu perioada anterioară pandemiei. 20% dintre respondenți spun că se bucură de facilitățile oferite de plata contactless, iar aprox. 16% menționează că primesc oferte mai personalizate și recompense din partea băncii, cu o frecvență regulată. Pe de altă parte, doar 14% dintre români spun că s-au bucurat de customer service mai rapid și mai eficient.

Studiul sugerează că băncile ar trebuie să demonstreze cum folosesc datele pentru a îmbunătăți experiența clienților, încurajându-i pe aceștia să ofere băncilor și mai multe date personale. În general, circa 13% dintre clienți sunt mai dispuși să împărtășească mai multe date personale de la pandemie încoace, 18% au spus că ar fi dispuși să partajeze datele dacă aceasta reflectă un serviciu de customer experience superior în ceea ce privește facilitatea tranzacțiilor, iar circa 8% dacă ar fi recompensați pentru acest lucru, prin reduceri sau oferte personalizate.

„Informațiile ce pot fi obținute din datele produse la fiecare interacțiune digitală sunt cheia spre a oferi clienților experiențe personalizate și satisfăcătoare. Clienții sunt tot mai conștienți de acest lucru, își doresc beneficiile unei experiențe digitale impecabile, drept pentru care sunt și mai dispuși să împărtășească datele personale. Băncile ar trebui să profite de această oportunitate și să adopte rapid tehnologii necesare – advanced analytics, Inteligență Artificială – pentru a oferi servicii inteligente de banking. După cum reiese din studiu, lipsa acestor servicii superioare de customer experience poate avea efecte costisitoare, întrucât clienții și-au exprimat clar dorința de a schimba furnizorul după doar o singură experiență negativă”, a declarat Ștefan Baciu, Country Manager SAS România.

Risc crescut pentru băncile care nu îndeplinesc așteptările

Oportunitățile sunt mari pentru băncile care oferă experiențele așteptate de client, însă există riscuri la fel de mari pentru cele care nu acționează în această direcție. La nivelul tuturor industriilor analizate de specialiștii SAS, circa o treime dintre clienții români au declarat că ar renunța la o companie după o singură experiență neplăcută.

Frauda rămâne, de asemenea, un subiect sensibil pentru industria bancară, iar peste două treimi (67%) dintre toți clienții români chestionați au declarat că acum sunt mai vigilenți când vine vorba de fraudă. Așadar, băncile trebuie să să se concentreze și mai mult pe protejarea identității digitale a clienților, pe măsură ce operațiunile bancare se mută în online cu o viteză mult mai mare decât înainte de pandemie, iar cea mai bună modalitate în acest sens este utilizarea tehnologiilor de analiză avansată de date, specializate pe acest segment.

Curierul Național 2 februarie 2022
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Articolul anterior 2febry Caricatura zilei
Articolul următor CLIMA-SERVICE Finalizarea proiectului „Granturi pentru capital de lucru acordate IMM-urilor” – CLIMA SERVICE SRL
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Volodimir Zelenski: Situația pe front ”se complică” în fața trupelor ruse din ce în ce mai numeroase trimise de Moscova
Extern
Statele Unite au doborât în cele din urmă balonul chinez în largul coastelor de est. Beijingul ridică tonul
Extern
Din deciziile la summitul UE-Ucraina: Nu s-au făcut progrese mari în grăbirea aderării Ucrainei la UE, dar s-a căzut de acord asupra unor dosare
Extern Featured
Paco Rabanne a murit: Mesajul companiei care deține marca
Actualitate
National League: Echipa de hochei Servette Geneva, de neoprit
Sport

RSS Money Buzz!

  • Giganții tech au făcut primele raportări pentru T4 2022. Cum arată cifrele? 4 februarie 2023
  • Aproape jumătate dintre angajați lucrează exclusiv de la birou 4 februarie 2023
  • Piața industrială din România a stabilit un nou record istoric în 2022 4 februarie 2023

Trebuie să citești

Extern

Din deciziile la summitul UE-Ucraina: Nu s-au făcut progrese mari în grăbirea aderării Ucrainei la UE, dar s-a căzut de acord asupra unor dosare

În privința candidaturii Ucrainei la statutul de membru al UE, relevă comentatori ai presei internaționale, se pare că nu s-au…

4 minute
Extern

Uniunea Europeană, în forță la Kiev: ”Ar fi posibilă o aderare progresivă” a Ucrainei la UE

Joi, 2 februarie, a avut loc la Kiev o reuniune a Comisiei Europene cu guvernul ucrainean, exact în ajunul summitului…

4 minute
Finanțe și Bănci

Plăți de peste 4,8 milioane de lei, pentru investiții realizate prin Programul ”Anghel Saligny”

Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Administrației (MDLPA) a virat suma de 4.872.151,61 de lei, în vederea decontării facturilor pentru 5…

1 minute
Extern

În plin efort de război, în Ucraina are loc un val de percheziții anticorupție

Perchezițiile vizează funcționari și personalități din administrație și ele intervin la o săptămână după destituirea unor înalți responsabili implicați într-o…

3 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Ștergeți din lista de lectură

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?