Înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au crescut cu 17,3% în trimestrul II 2024 faţă de trimestrul II 2023, potrivit INS.
În trimestrul II 2024, înmatriculările noi de vehicule pentru transportul mărfurilor au crescut cu 17,3% comparativ cu trimestrul II din anul 2023.
În trimestrul II 2024, ponderea înmatriculărilor noi de autoturisme second hand importate în total înmatriculări noi de autoturisme au scăzut cu 5,6 puncte procentuale față de același trimestru al anului 2023, ajungând la 61,4%.
În trimestrul II 2024, comparativ cu trimestrul II al anului 2023, înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul pasagerilor au înregistrat creṣteri la categoria mopede ṣi motociclete cu 20,0% ṣi la categoria autoturisme cu 17,3% ṣi scăderi la categoria autobuze și microbuze cu 2,9%. În ceea ce privește înmatriculările noi de vehicule rutiere noi pentru transportul pasagerilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel:
la categoria autoturisme cu 37,1%, la categoria mopede ṣi motociclete cu 24,8% ṣi la categoria autobuze ṣi microbuze cu 8,1%.
Referitor la înmatriculările noi de vehicule rutiere pentru transportul mărfurilor au fost înregistrate creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 25,2%, la categoria autotractoare cu 22,0% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 6,4%. Înmatriculările noi de
vehicule rutiere noi pentru transportul mărfurilor au înregistrat creṣteri la toate categoriile astfel: la categoria autocamioane (inclusiv vehicule rutiere pentru scopuri speciale) cu 58,1%, la categoria autotractoare cu 23,3% ṣi la categoria remorci ṣi semiremorci cu 9,8%.
Faţă de trimestrul I 2024, în trimestrul II 2024, înmatriculările noi de vehicule rutiere au înregistrat creṣtere cu 12,9% la vehiculele pentru transportul pasagerilor ṣi cu 5,5% la vehiculele pentru transportul mărfurilor.
Vehiculele rutiere clasificate în conformitate cu Normele europene de poluare, înmatriculate în circulație, cuprindeau, la sfârșitul trimestrului II 2024, în proporție de 62,9%, vehicule cu normele de poluare Euro 4, Euro 5 sau Euro 6 și în proporție de 10,4%, vehicule cu norma de poluare Non-Euro.
Pentru categoria autoturisme, cea mai însemnată pondere a fost deținută de vehicule conforme cu norma europeană Euro 4, respectiv 33,8%; pentru categoria autobuze ṣi microbuze cele mai multe vehicule, respectiv 23,3% au fost clasificate în norma Euro 3, iar pentru categoria mopede ṣi motociclete, cele mai multe vehicule, respectiv 25,1% au fost clasificate Non-Euro.
Vehiculele conforme cu norma europeană Euro 3 au predominat pentru categoria autocamioane în proporṭie de 27,9%, cele conforme cu norma Euro 6 au fost preponderente pentru categoria autotractoare în proporṭie de 42,4%, în timp ce pentru categoria vehicule rutiere pentru scopuri speciale cele mai multe vehicule, respectiv 23,1% au fost clasificate în norma Non-Euro.
Informaţii suplimentare:
Înmatriculările noi de vehicule rutiere cuprind înregistrările de vehicule noi, inclusiv ale celor achiziṭionate în leasing, precum ṣi înregistrările de vehicule second hand din import, clasificate conform categoriilor comunitare de vehicule.
Datele nu includ reînmatriculările datorate schimbării proprietarului în urma vânzării autovehiculului, tramvaiele şi troleibuzele, vehiculele militare, remorcile din agricultură şi vehiculele de locuit.