Îți dorești să îmbunătățești productivitatea atelierului tău mecanic? Trebuie să știi că pentru a-ți atinge obiectivul există câțiva pași importanți de făcut. Respectarea lor îți va ajuta atelierul să rămână competitiv iar cifra de afaceri să crească.
Reține faptul că odată cu productivitatea crește și rentabilitatea acesteia. Și pentru a reuși ceea ce-ți dorești nu trebuie neaparat să faci o investiție mare. De cele mai multe ori, așa cum vei vedea în pașii următori, este suficient să aibă loc doar 3 lucruri:
- o schimbare de comportament,
- o ajustare a organizării interne,
- o bună comunicare între tine și angajați.
Nu este ușor să rămâi pe piață, mai ales la un nivel înalt. Este destul de greu să îți fidelizezi clienții și să oferi un serviciu de calitate. De aceea este important să încerci să-ți diversifici serviciile mereu. Ținând cont de aceste lucruri, iată 7 pași pentru creșterea productivității atelierului mecanic:
- Menține atelierul bine organizat
Uneori unii mecanici după terminarea serviciului, grăbiți să plece cât mai repede acasă, nu fac curățenie la locul de desfășurare a activității. În plus, au tendința de a-și lăsa uneltele împrăștiate.
Această situație contribuie la apariția unor situații neplăcute, precum:
- compromiterea calității serviciilor,
- finalizarea lucrărilor cu întârziere,
- punerea în pericol a sănătății și siguranței angajaților.
Prin urmare, este foarte important ca fiecare spațiu din atelier să fie bine organizat și curat. Astfel, mecanicii vor putea găsi cu ușurință tot ceea ce au nevoie. Pe de altă parte, în felul acesta se evită accidentele la locul de muncă.
Pentru ca acest lucru să fie posibil, toții angajații din atelier trebuie să înțeleagă importanța curățeniei și ordinii.
- Instruiește-ți angajații
Investiția în formare este cea mai bună modalitate de a îmbunătăți serviciile oferite. Și nu vorbim doar despre formarea tehnică a angajaților. Este important ca aceștia să învețe lucruri precum:
- gestionarea timpului,
- organizarea și curățarea sculelor,
- educație financiară, printre altele.
Un asemenea lucru arată cât de mult îți apreciezi angajații. Apreciindu-i îi încurajezi să facă întotdeauna o treabă mai bună, care contribuie la creșterea productivității.
- Achiziționarea de echipamente de calitate
Pentru a atrage atenția clienților, trebuie să oferi ceea ce nu oferă concurența. O gamă variată de servicii de calitate este exact ceea ce ai nevoie pentru a te diferenția de concurență. Așadar, ia în considerare achiziționarea de echipamente moderne care adaugă un plus de valoare serviciilor. Iată ce echipamente inovatoare poți cumpăra:
- elevatoare auto ( cu 2 coloane, cu 4 coloane, foarfecă, pentru motociclete etc.),
- aliniator roți 3D,
- Aparat echilibrat roți computerizat, printre altele.
Pentru echipamente perfomante poți intra în magazinul online Eqp.ro. Echipa acestui magazin se va ocupa de livrarea, instalarea și întreținerea echipamentelor achiziționate.
4. Realizează un program al serviciilor oferite
Creează un program al serviciilor oferite. În acest program include:
- tipul de vehicul asupra căruia se va lucra,
- întreținerea care va fi efectuată,
- termenul convenit cu proprietarul pentru finalizarea lucrării.
În acest fel, vei putea controla începerea și finalizarea lucrărilor. De asemenea, poți stabili ce piese vor fi utilizate. În plus, mecanicul va ști cât timp are la dispoziție pentru terminarea lucrării.
Dacă toată lumea știe ce să facă și cât timp are la dispoziție pentru asta, productivitatea se va îmbunătăți în scurt timp.
- Optimizează timpul de execuție
O treabă bine făcută nu ar trebui să fie sinonimă cu excesul de timp. Timpul îndelungat până la finalizarea unei reparații este, în general, un semn că procesele trebuie îmbunătățite. De aceea trebuie să stabilești pașii necesari efectuării serviciilor. Astfel, poți optimiza timpul de finalizare a lucrărilor. Poți face asta cu ajutorul echipamentelor moderne achiziționate.
6. Deleagă bine sarcinile
Nu-ți suprasolicita angajații prin atribuirea unor sarcini prea multe. Împarte sarcinile în mod egal și notează lucrările care trebuie făcute una după alta. Astfel, fiecare va ști ce are de făcut și nu va pierde timpul. Stabilirea unui program contribuie la evitarea acumulării de sarcini, ceea ce afectează foarte mult performanța.
7. Comunică clar cu angajații
În cele din urmă, toate acestea vor funcționa numai dacă ai o comunicare bună cu angajații. Poți evita neînțelegerile, întârzierile sau intervențiile repetate asupra aceleași mașini. Având în vedere acest lucru, utilizează cel mai simplu mod de a vorbi cu toată lumea. Poți trimite e-mailuri sau poți stabili o întâlnire la începutul zilei pentru a prezenta sarcinile de pe ordinea de zi.
Acestea fiind zise, îți urăm succes în creșterea productivității!