luni, 25 mai, 2020
18.9 C
București

80% dintre litigiile soluționate prin SAL-Fin, în favoarea consumatorilor

SAL-Fin (Entitatea de Soluționare Alternativă a Litigiilor în Domeniul Financiar Nonbancar), structură creată în cadrul Autorității de Supraveghere Financiară, și-a prezentat bilanțul activității pentru anul 2019, document care relevă faptul că peste 80% din litigiile soluționate au fost în favoarea consumatorilor.

SAL-Fin a primit în anul 2019 un număr de 521 de cereri de soluționare alternativă, ceea ce reprezintă mai mult decât o dublare a numărului de cereri comparativ cu anul precedent. Dintre acestea au fost finalizate 315 litigii, în creștere cu 80% față de anul anterior, când au fost înregistrate 175 litigii soluționate.  

Analiza statistică a acestor date indică faptul că, pentru 90% din cererile transmise spre soluționare, consumatorii au ales procedura de impunere a unei soluții și că, pentru 95% din concilieri, au optat pentru soluționare online.

Cele mai frecvente litigii soluționate în 2019 au apărut ca urmare a diferențelor mari dintre sumele propuse de către asigurători în dosarele de daună și calculele pe care consumatorii le primesc în urma evaluărilor sau constatărilor din unitățile de service, a diferențelor mari între sumele propuse de asigurători și sumele maximale prevăzute în contractele de asigurare, dar și a neplății unor sume datorate pentru închirierea de autoturisme sau lipsa de folosință a acestora, inclusiv penalități cuvenite consumatorilor pentru întârzierile la plata unor despăgubiri.

În acest context, trebuie precizat faptul că, din cazurile soluționate anul trecut, 83% (în creștere cu 10% față de anul 2018) au reprezentat hotărâri/încheieri emise în favoarea consumatorilor.

În urma soluționării alternative a litigiilor, consumatorii au primit în 2019 o sumă totală finală (în general, rezultată în urma unor reevaluări a despăgubirilor acordate) de aproximativ 1,7 milioane de lei, ceea ce inseamna de de circa 6 ori mai mult fata de sumele primite initial.

Înscrierea SAL-Fin în rețeaua FIN-NET reprezintă un nou pas în consacrarea rolului acestei entități, a utilității ei în sprijinul consumatorilor pieței financiare non-bancare. Dacă din punct de vedere cantitativ rezultatele obținute în anul 2019 au depășit valorile cumulate înregistrate în primii trei ani de activitate, acum avem și o confirmare asupra aspectelor calitative ce definesc activitatea SAL-Fin“, a declarat Claudiu Stănescu, membru coordonator al Colegiului de Coordonare SAL-Fin.

Prin activitatea sa, SAL-Fin realizează pași importanți în demersurile de întărire a stabilității pieței financiare și încearcă să restabilească, prin intermediul unui mecanism extrajudiciar, echilibrul relației consumatori-piață financiară non-bancară.

- Publicitate -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Profesorii, evaluați după morală și online

Profesorii vor fi evaluați de-acum încolo după cum vor ține lecții și vor pune note online, ca...

InspiraTIFF cu Mihnea Măruță, pe TIFF Unlimited. Primul invitat: Cristi Puiu

O serie de interviuri reunite sub umbrela InspiraTIFF, un proiect nou conceput de echipa Festivalului Internațional de...

Independența Film vine la tine acasă cu Parazit și alte filme premiate cu Palme d’Or

Independența Film, casa de distribuţie care promovează în România de peste 20 de ani filme independente de...

NASA anunță primul zbor cu astronauți americani la bord al unei rachete SpaceX

Doi astronauți americani vor decola la 27 mai, la bordul unei rachete SpaceX, acesta fiind primul zbor...