Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: 84% dintre consumatori intenționează să abandoneze coșurile de cumpărături de Sărbători din cauza stresului
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Actualitate

84% dintre consumatori intenționează să abandoneze coșurile de cumpărături de Sărbători din cauza stresului

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 8 octombrie 2025
Distribuie

Studiu Accenture

84% dintre cumpărători declară că sunt predispuși să renunțe la coșurile de cumpărături în perioada Sărbătorilor din cauza stresului și a frustrării generate de procesul de achiziție, conform unui studiu anual realizat de Accenture pe un eșantion de 3.000 de consumatori din zece țări. Intenția este și mai ridicată în rândul generațiilor tinere: 91% dintre Milleniali și 89% dintre Generația Z afirmă că ar putea abandona achizițiile de cadouri.

Studiul arată că principalele surse de stres sunt presiunea de a găsi cadoul perfect (75% dintre respondenți), teama de a lua o decizie greșită (73%) și volumul tot mai mare de reclame și opțiuni disponibile. În 2025, 82% dintre consumatori afirmă că se simt bombardați de publicitate (față de 78% în 2024), iar 77% spun că diversitatea prea mare de produse le îngreunează procesul decizional (față de 74% anul trecut).

Aceste rezultate subliniază un risc major pentru retaileri și branduri, care pot pierde venituri semnificative într-o perioadă crucială pentru vânzări. Totodată, există oportunități pentru cei care aleg să răspundă prin simplificare și personalizare: 45% dintre consumatori preferă magazinele fizice pentru a evalua produsele direct, 48% se bazează pe recomandările prietenilor și familiei, o treime (34%) caută inspirație pe rețelele sociale, iar unul din cinci declară că va folosi asistenți conversaționali, precum ChatGPT sau Claude, pentru a lua decizii mai rapide.

“Tehnologiile bazate pe inteligență artificială, precum AI generativă, pot reduce ‘stresul cumpărătorilor’, acționând ca un concierge care ghidează și susține fiecare etapă a procesului de achiziție. Această tehnologie poate oferi experiențe care par mai personale, relevante și potrivite momentului, prin recomandarea de opțiuni, compararea caracteristicilor și chiar simplificarea alegerilor. Pentru retaileri și branduri, ea deschide calea către relații mai profunde cu clienții și către surse suplimentare de venituri. Este la fel de important să nu trecem cu vederea impactul pe care AI generativă îl poate avea asupra experienței din magazine. Cu ajutorul instrumentelor de AI, angajații din retail pot avea acces instant la informații despre produse, preferințele clienților și sugestii contextuale. Astfel, petrec mai puțin timp cu sarcini repetitive, verificarea stocurilor, aranjarea rafturilor, și mai mult timp interacționând cu clienții, prin recomandări personalizate și consultative”, a declarat Jill Standish – Lider Global Retail la Accenture.

Un exemplu al modului în care tehnologia poate răspunde acestor nevoi este Noli, un startup susținut de L’Oréal Groupe. Proiectul, dezvoltat cu sprijinul Accenture, își propune să îi ajute pe oameni să facă alegeri mai simple și mai sigure într-o piață plină de opțiuni și recomandări contradictorii. Cu ajutorul AI-ului antrenat pe peste un milion de date despre tipuri de piele și mii de formule de produse, Noli creează un profil personalizat pentru fiecare utilizator și oferă sugestii clare, cu produsele potrivite livrate direct acasă.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Caricatura zilei
Articolul următor Uncia de aur a trecut de 4.000 de dolari
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Filmul documentar „Șapte zile care au schimbat secolul” a ajuns în Casa Europei din Belgrad
Actualitate
Atac zero-day pe Samsung Galaxy: telefoane compromise printr-o simplă imagine WhatsApp
IT
Documente interne: Meta câștigă miliarde din reclame pentru escrocherii, în timp ce utilizatorii devin tot mai expuși
IT

RSS Știri Financiare

  • Peste jumătate dintre angajații la stat vor un salariu mai mare! Cât câștigă?
  • Wellness-ul, noul activ strategic al liderilor moderni
  • Cristian Constantin este „Cel mai promițător tânăr somelier al anului”
  • Până la 900 de trotinete Bolt sunt vandalizate lunar în orașele din România

Citește și

Actualitate

Care sunt modalitățile de încheiere a contractelor de comunicații electronice?

4 minute
Actualitate

Românii și-au construit propriile „oaze verzi” în această vară

3 minute
Actualitate

Reintroducerea elanului în Parcul Natural Vânători Neamț: o inițiativă-model de conservare, educație și turism pentru zonă

6 minute
Actualitate

Cristian Popescu Piedone, numit șef la ANPC

2 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?