Este important de știut faptul că nu toți utilizatorii care fac diverse căutări în Google dau click pe reclamele Google Ads, ci doar o parte dintre aceștia. Mai mult decât atât, nu la toate căutările vor fi afișate și reclame. Deci prin optimizare SEO te poți adresa unui număr foarte mare de potențiali clienți.
În funcție de specificul afacerii tale, poți apela la o Agenție de Marketing Online care te-ar putea ajuta în identificarea canalelor de promovare mai potrivite pentru afacerea ta. Sunt cazuri în care poate fi mai indicat să investești mai mulți bani în reclamele prin Google Ads decât în SEO și invers.
Nu există o reteță perfectă pe care dacă o s-o aplici vei avea garantat succes. Metodele de promovare online din zilele noastre sunt multiple dar trebuie să ai în vedere indentificarea acelor canale de promovare care îți pot aduce rezultate mai bune.
Să luăm drept exemplu o companie de tractări auto.
Când vor avea clienții nevoie de serviciile acestei companii?
Cel mai probabil, o bună parte dintre aceștia, vor apela la serviciile de tractări atunci când autovehiculul lor s-a defectat sau este accidentat și trebuie tractat urgent la un service auto. Există totuși și alte situații care nu sunt urgente și în care clienții pot căuta o companie care să le transporte autohovehiculul la o anumită dată dintr-o locație în alta.
Unde vor căuta clienții aceste servicii de tractări?
O mare parte dintre aceștia, probabil vor intra pe Google și vor căuta servicii de tractări, unde vor găsi atât site-uri promovate prin Google Ads, dar și altele care sunt afișate în mod organic. Cei care au o nevoie urgentă probabil că vor căuta o soluție cât mai rapidă și vor da click pe primele rezultate apărute ca urmare a căutarii în Google, care ar putea fi chiar reclamele afișate prin Google Ads.
În cazul acesta se merită să investești și în SEO sau doar în Google Ads?
În principiu, chiar și în cazul unei companii de tractări poate fi o soluție bună o investiție în optimizare SEO, dar mai înainte trebuie facută o analiză amănunțită a afacerii și întocmit un plan de promovare.
O companie de tractări auto ar putea apela la servicii de optimizare SEO deoarece:
- Nu toți clienții vor da click numai pe reclamele Google Ads;
- Vor fi clienți care vor căuta mai multe oferte de preț și atunci în cazul în care site-ul tău este bine optimizat SEO ai sanse să fi găsit de aceștia;
- Cu siguranță vor fi potențiali clienți care apelează inițial la primele rezultate din Google, unde pot fi afișate reclame Google Ads, însă este puțin probabil ca, concurența ta să poată raspunde tuturor solicitărilor clienților sau să le poată oferii acestora mereu serviciile de care au nevoie, când au nevoie și la prețurile pe care aceștia și le doresc;
- În timp, odată cu creșterea numărului de clienți care ajung la tine datorită optimizării SEO a site-ului tău, găsind afacerea ta în urma rezultatelor organice ale căutărilor din Google, vei putea alege să micșorezi costul cu promovarea pe alte canale sau de ce nu, să-ți dezvolți afacerea și mai mult, deoarece vizibilitatea acesteia în mediul online va fi mai extinsă;
- Pentru accesările site-ului tău din rezultatele organice ale căutărilor din Google efectuate de potențialii clienți, nu vei plăti niciun cost per click, ceea ce este un avantaj major comparativ cu reclamele prin Google Ads.
Sunt multiple situații în care este indicat pentru o companie să apeleze la un mix de marketing, nu doar la un singur canal de promovare. Toate afacerile sunt diferite, din acest motiv este ideal ca mix-ul de marketing să fie adaptat pentru fiecare business în parte, în funcție de momentul în care acesta se află, de rezultatele care se doresc a fi obținute, dar și a bugetului de promovare pe care îl are disponibil.