Comerțul exterior al Chinei a rezistat în 2022 încercărilor diferitelor riscuri, fiind îndeplinit obiectivul de stabilitate și creștere calitativă, a declarat directorul Departamentului de comerț exterior al Ministerului Comerțului, Li Xingqian, în cadrul conferinței de presă organizată joi de Oficiul de Presă al Consiliului de Stat.
Potrivit acestuia, volumul importurilor și exporturilor Chinei a fost, în 2022, de 42 trilioane de yuani, un nou record. Calculat în dolari, este de 6,3 trilioane de dolari. În aceste condiții, China ocupă primul loc la nivel mondial la capitolul comerțului cu mărfuri de șase ani consecutiv.
În 2022, autovehiculele electrice, produsele fotovoltaice și bateriile cu litiu au fost noile domenii de creștere în exportul Chinei de produse cu tehnologii avansate, o mare valoare adăugată și recomandate pentru transformarea verde. Astfel, exportul de autovehicule electrice a crescut cu 131,8%, cel al produselor fotovoltaice, cu 67,8%, iar cel al bateriilor cu litiu, cu 86,7%.
De asemenea, noile modele comerciale precum comerțul electronic și achiziția au prosperat tot mai mult, înregistrând o valoare a importului-exportului de peste 3 trilioane de yuani, o pondere de peste 7% în volumul total al comerțului exterior.
Pe plan intern, exportul de mărfuri și servicii a contribuit în proporție de 17,1% la creșterea PIB-ului național. Iar în contextul în care mediul economic și comercial global au fost turbulente, China a adoptat măsuri importante pentru stabilizarea producției și exportului, asigurând funcționarea nestingherită a lanțului global industrial și de aprovizionare.
Articol realizat de Radio China Internațional și CCTV