George Lupu (www.b1tv.ro)
Reprezentant al elevilor: “Educația este batjocorită de către guvernanți”
Deși sunt criticate de societatea civilă, de profesori, de elevi, dar și de organisme internaționale precum OECD, Legile educației sunt promulgate marți cu mare fast de către președintele Klaus Iohannis la Palatul Cotroceni, în cadrul unei ceremonii, potrivit Administrației Prezidențiale.
În acest context, Adriana Dudună, președinte al Asociației Elevilor din Constanța, a spus într-o intervenție pentru B1 TV că evenimentul nu este un motiv de bucurie pentru elevi:
„Poate pentru alții este un motiv de bucurie, pentru noi clar nu. Am criticat aceste proiecte de legi, recent vedem că până și OECD ne spune că nu sunt bune. Deci nu pot să mă bucur că se promulgă o astfel de lege.
Educația este batjocorită de către guvernanți peste tot și pe toate palierele, de la un nivel înalt, de la nivelul Guvernului, până la nivel local, al consiliilor locale, de unii primari. Vorbim despre un dezinteres total față de educație, față de finanțare, de reformarea ei. O lege nouă nu schimbă lucrurile astea. Puteam să avem și cea mai bună lege, lucru care nu se întâmplă, dar dacă legile promulgate astăzi erau niște legi extraordinare, lucrate cu cei mai buni experți, nu am fi avut garanția că educația va arăta mai bine. Că de mâine legile acestea vor fi și aplicate, și respectate.
Să ne uităm la Legea 1/2011. A fost o lege destul de bună, dar dacă ne uităm la prevederile ei o să vedem că o bună parte din ele nici până astăzi nu au fost aplicate. Degeaba avem legi dacă noi nu le aplicăm. Nimeni nu vrea să vorbească despre asta. Asta înseamnă să căutăm vina în ograda partidelor, în ograda aleșilor care nu aplică și nu respectă legile”.
Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OECD) a adus critici dure Legilor Educației. Potrivit unui raport, citat de edupedu.ro, în România nu există o strategie națională pentru îmbunătățirea școlilor, evaluările școlilor nu contribuie la eforturile de îmbunătățire a acestora, sistemul de învățământ rămâne foarte birocratic, se simte o risipă de resurse umane și financiare și măsurile de reformă nu precizează cum vor fi alocate fondurile suplimentare, pe când bugetul educației, alocat anual, nu este aliniat la obiective strategice pe termen lung.