Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: CESE: Uniunea Europeană trebuie să adopte o abordare mai cuprinzătoare a pregătirii sale civile și militare
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

CESE: Uniunea Europeană trebuie să adopte o abordare mai cuprinzătoare a pregătirii sale civile și militare

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 15 ianuarie 2025
Distribuie

Într-o dezbatere găzduită la Bruxelles de Comitetul Economic și Social European (CESE), vorbitori la nivel înalt au subliniat importanța strategică a utilizării cuprinzătoare a transporturilor pentru a spori capacitatea Uniunii Europene de a răspunde la crizele prezente și viitoare.

UE trebuie să privească dincolo de echipamentele militare și să adopte o abordare mai largă a apărării sale dacă dorește să se pregătească temeinic. Această viziune de viitor trebuie să includă o mai mare cooperare civilo-militară și planificarea cu dublă utilizare a infrastructurii fizice, precum și reglementări administrative.

Aceasta a fost principala concluzie a dezbaterii privind Dubla utilizare a rețelei transeuropene de transport: suntem pregătiți pentru situații de criză? găzduită de Secțiunea pentru transporturi, energie, infrastructură și societate informațională (TEN) a CESE la 14 ianuarie 2025, la care au participat personalități de marcă.

În cadrul discuțiilor, Baiba Miltoviča, președintele secției TEN, a subliniat că „UE trebuie să adopte o abordare mai cuprinzătoare a pregătirii sale civile și militare. Apărarea și rezistența Europei nu trebuie să se bazeze exclusiv pe noțiuni tradiționale de forță militară, cum ar fi armele și tehnologia avansată. În schimb, trebuie să recunoaștem că fundamentul pregătirii are mai multe fațete. Cere infrastructură robustă, planificare inovatoare și cooperare fără întreruperi între sectoarele civil și militar.”

În același sens, Kaspars Briškens, Ministrul Transporturilor al Letoniei, a subliniat că este nevoie de consolidarea infrastructurii de transport a Europei care este vitală atât pentru securitatea acesteia, cât și pentru creșterea economică: „Proiecte precum Rail Baltica demonstrează modul în care integrarea mobilității civile și militare poate crea o rețea rezistentă și conectată, care stimulează dezvoltarea regională și întărește securitatea noastră colectivă. Planurile sunt clare și lucrările au început deja, prin urmare toate eforturile ar trebui să fie dedicate mobilizării finanțării necesare pentru finalizarea proiectelor europene cu dublă utilizare deja identificate.”

CITEȘTE ȘI

Bugetul UE – Următorul cadru financiar multianual ar trebui să fie puternic și ambițios pentru a oferi bunuri publice europene
1 mai 2025
Atac armat la Miami. 2 morți și cel puțin 20 de răniți
30 mai 2021

Nevoia aprofundării abordării duale civilo-militare în transport

În ultimele decenii, infrastructura europeană a fost concepută în primul rând pentru scopuri civile. Acest lucru a lăsat Europa vulnerabilă în vremuri de criză și, pentru a remedia aceste deficiențe, UE trebuie acum să-și regândească abordarea de dezvoltare a infrastructurii și a proceselor.

Mișcarea rapidă a mijloacelor militare peste granițe în timpul unei crize ar putea deveni o problemă dacă infrastructura necesară, cum ar fi drumurile sau căile ferate, lipsește, dar și dacă nu există proceduri administrative simplificate și flexibile, controale vamale și centre logistice. Infrastructura și capabilitățile învechite și insuficient echipate trebuie modernizate și modernizate pentru a se asigura că nu devin blocaje în momentele de nevoie critică.

Un exemplu important aici este rețeaua transeuropeană de transport (TEN-T), care are un rol esențial de jucat în asigurarea faptului că forțele militare europene se pot mișca rapid și eficient atunci când este necesar. Progresele sunt deja în curs, iar regulamentul TEN-T actualizat solicită acum statelor membre să ia în considerare nevoile de mobilitate militară atunci când construiesc sau modernizează infrastructura în rețea.

În plus, sectorul civil are, de asemenea, un rol crucial de jucat în sprijinirea eforturilor în timpul crizelor majore, și nu numai, atunci când securitatea este în joc. Parteneriatele robuste civilo-militare nu mai sunt opționale, dar au devenit acum esențiale pentru a face față provocărilor comune, cum ar fi schimbările climatice și securitatea energetică. Aceste crize moderne creează noi vulnerabilități și le amplifică pe cele existente, cum ar fi evenimentele meteorologice extreme, deficitul de resurse și întreruperile aprovizionării cu energie, care pot submina atât viața civilă, cât și operațiunile militare.

CITEȘTE ȘI

Pakistan: 20 morți și cel puțin 48 de răniți, în urma exploziei unei bombe în capitala Belucistanului
12 aprilie 2019
Brexit: Parlamentul britanic a aprobat definitiv acordul cu Bruxellesul privind plecarea din UE la 31 ianuarie
23 ianuarie 2020

Pentru a obține o mai bună cooperare și pentru a îmbunătăți mobilitatea civilă și militară, UE are nevoie de noi finanțări. Până în prezent, Facilitatea Conectarea Europei (CEF) a alocat 1,7 miliarde euro infrastructurii de transport cu dublă utilizare și a cofinanțat 95 de proiecte de mobilitate militară în 21 de țări. Pentru a se califica pentru cofinanțare UE, proiectele de infrastructură de transport trebuie să demonstreze că vor servi atât scopuri civile, cât și militare și se vor alinia cadrului TEN-T. Această abordare nu numai că maximizează valoarea investițiilor publice, dar asigură și faptul că infrastructura Europei este rezistentă și versatilă.

Mediul de securitate din Europa s-a schimbat

În timpul dezbaterii, Philippe Chantraine de la DG MOVE a Comisiei Europene a spus că toate statele membre ale UE trebuie să își îmbunătățească infrastructura națională pentru a fi cu adevărat pregătite pentru crizele viitoare. El a menționat implicarea tot mai mare a UE în mobilitatea militară și a făcut referire la Planul de acțiune european privind mobilitatea militară 2022-2026, care se concentrează pe investițiile în infrastructura de transport cu dublă utilizare de-a lungul TEN-T, cu scopul de a accelera, digitaliza și eficientiza procedurile naționale și proceselor.

La rândul său Hasit Thankey, reprezentant NATO, a subliniat că mediul de securitate din Europa s-a schimbat și că UE trebuie să fie mai bine pregătită pentru crize pentru a descuraja conflictele. CEF a jucat un rol important, dar acum statele membre trebuiau să colaboreze în mod activ pentru a îmbunătăți pregătirea pentru criză în Europa, asigurându-se că investițiile corespund nevoilor de capacități militare, altfel ar putea fi prea târziu să se pregătească.

- Publicitate -

Interesantă abordarea lui Jakub Siwiński, reprezentant al Ministerului Infrastructurii polonez, care a spus că, având în vedere situația geopolitică, investițiile în infrastructura de transport ar trebui să includă parametri cu dublă utilizare, deoarece acest tip de investiții ar putea îmbunătăți semnificativ mobilitatea militară și capacitățile de răspuns la criză. El a adăugat că sectorul transporturilor are nevoie de finanțare stabilă în cadrul următorului cadru financiar multianual (CFM) post-2027.

Concentrându-se pe industria logisticii și a lanțului de aprovizionare, Nicolette Van der Jagt de la CLECAT, Asociația Europeană pentru Expediție, Transport, Logistică și Servicii Vamale, a susținut că transportul nu este doar un sector, ci un factor favorizant pentru piața europeană, competitivitatea și securitatea acesteia. Ea a subliniat că, pentru a crește gradul de pregătire a UE, este important să se stimuleze cooperarea între toți actorii, inovația și sustenabilitatea.

În cele din urmă, Inga Birzgale, reprezentând Consiliul Național al Tineretului din Letonia (LJP), a oferit punctul de vedere al tinerilor și a spus că este timpul ca resursele necesare să fie investite în proiecte de transport care să fie de viitor și valori respectate precum precum incluziunea socială și sustenabilitatea. Această atitudine a fost esențială pentru a ajuta la construirea încrederii și a conduce la o societate cu o mai mare solidaritate.

CITEȘTE ȘI

Noi fricțiuni între Iran și Statele Unite
4 septembrie 2019
Brexit: Pescarii britanici îi reproșează lui Boris Johnson că a capitulat în fața Bruxellesului
28 decembrie 2020
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Cum vor afecta noile modificări fiscale firmele din România în 2025?
Articolul următor Germania creşte salariul minim la 12,82 euro şi pragul pentru mini-locuri de muncă de la 1 ianuarie 2025
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Papa Leon, apel la solidaritate cu săracii și străinii în mesajul de Crăciun
Extern
Mesajul preşedintelui Nicușor Dan de Crăciun. „Sunt cele mai prețioase daruri”
Actualitate
Bombardiere rusești în nordul Scandinaviei. Moscova spune că a fost un zbor „planificat”
Extern

RSS Știri Financiare

  • Ce program au magazinele din marile rețele de retail de Crăciun și Anul Nou
  • Brandul de produse premium de travel Harper Collective este disponibil și în România
  • McDonald’s a deschis la Mediaș după o investiție de aproape 9 milioane lei
  • Vrei să vezi cum se produce mobila românească? LEMET deschide porțile fabricii
Extern

Președintele palestinian, Mahmoud Abbas, spune că trebuie optat pentru alte formule dacă Israelul respinge soluția a două state

1 minute
Extern

Nou tip de relații între Bruxelles și Polonia cu un guvern condus de Donald Tusk

2 minute
Extern

Războiul din Ucraina: Bilanț în creștere considerabilă al pagubelor materiale și al victimelor atacurilor ucigașe ale rușilor de la Kiev și Harkov

1 minute
Extern

Volodimir Zelenski: Trupele ruse, în retragere, lasă în urma lor mii de mine neexplodate

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?