În luna octombrie 2025, exporturile FOB au însumat 8874,7 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 11879,9 milioane euro, rezultând un deficit de 3005,2 milioane euro, potrivit INS. – Faţă de luna octombrie 2024, exporturile din luna octombrie 2025 au crescut cu 5,1%, iar importurile au scăzut cu 2,4%. – În perioada 1.I-31.X 2025, exporturile FOB au însumat 81054,1 milioane euro, iar importurile CIF au însumat 108547,1 milioane euro. – În perioada 1.I-31.X 2025, exporturile au crescut cu 4,3%, iar importurile au crescut cu 3,4%, comparativ cu perioada 1.I-31.X 2024. -Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) în perioada 1.I-31.X 2025 a fost de 27493,0 milioane euro, mai mare cu 275,7 milioane euro (+1,0%) decât cel înregistrat în perioada 1.I-31.X 2024.
În perioada 1.I-31.X 2025, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (46,5% la export şi 36,6% la import) şi alte produse manufacturate1) (27,0% la export şi 28,4% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-31.X 2025 a fost de 58051,5 milioane euro la expedieri şi de 78399,9 milioane euro la introduceri, reprezentând 71,6% din total exporturi şi 72,2% din total importuri. Valoarea schimburilor extra-UE27 de bunuri în perioada 1.I-31.X 2025 a fost de 23002,6 milioane euro la exporturi şi de 30147,2 milioane euro la importuri, reprezentând 28,4% din total exporturi şi 27,8% din total importuri.
Informaţii suplimentare: Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Soldul negativ al balanţei comerciale se numeşte deficit, iar cel pozitiv se numeşte excedent. Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord. Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.