Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Un Brexit dur poate duce la prăbușirea industriei europene de automobile
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Extern

Un Brexit dur poate duce la prăbușirea industriei europene de automobile

Maria Capitaine
Autor Maria Capitaine
Publicat 24 septembrie 2019
Distribuie
foto activenews.ro

Dependent în proporție de 80% în materie de exporturi, Regatul Unit expune Europa unui seism în cazul unui «divorț» fără acord.

În condițiile unei reduceri de 70% a investițiilor de la începutul acestui an și ale repetatelor amenințări cu închiderea uzinelor, scrie într-o analiză săptămânalul «Le Point», Regatul Unit se expune unei catastrofe industriale în domeniul auto. Și nu este singurul sector care va plăti scump un astfel de «divorț». Germania a calculat deja că, într-o astfel de eventualitate, respectiv în cazul unui Brexit dur, 15.000 de germani își vor pierde locurile de muncă. Într-un astfel de context dramatic, unde actorii Brexitului nu evaluează cu seriozitate posibilele consecințe, industria europeană de automobile a lansat un avertisment puternic în legătură cu «efectele catastrofale» ale unei plecări a Regatului Unit din UE fără acord privind viitoarele relații cu europenii. Ea estimează că absența unui astfel de acord va avea efectul unui seism asupra fabricării de automobile în Europa. «Plecarea Regatului Unit din UE fără acord – spun într-un comunicat Asociația europeană a constructorilor de automobile (Acea), Asociația subtretanţilor (Clepa) și alte 21 asociații naționale din domeniu – va declanșa un seism în ceea ce privește condițiile comerciale, implicând taxe de miliarde de euro ce riscă să afecteze preferințele clientelei de ambele părți». Brexitul nu este doar o problemă britanică… suntem cu toții, cei din industria europeană a automobilelor, afectați», subliniază în comunicatul mai sus menționat Christian Peugeot, președintele Comitetului constructorilor francezi de automobile (CCFA). Un Brexit haotic ar da o lovitură «severă» lanțurilor de aprovizionare în flux ce se întind dincolo de frontiere internaționale, avertizează de asemenea Asociația europeană a constructorilor de automobile. Industriile de automobile din UE și din Regatul Unit au nevoie de un comerț fără ciocniri și ar fi grav penalizat de taxele și alte diverse cheltuieli administrative impuse la piesele de schimb și la vehicule, a estimat Bernhard Mattes, președintele Asociației industriei de automobile din Germania (VDA). Asociațiile constructorilor europeni de automobile au calculat, de asemenea, costurile suplimentare legate de taxele vamale crescute în cazul Brexitului fără acord, evaluându-le la circa 5,7 miliarde de euro. Giganți cum sunt germanul BMW, francezul PSA și japonezul Nissan posedă la ora actuală uzine în Marea Britanie, al căror viitor pare a fi compromis în cazul Brexitului dur.

Sunt așteptate închideri de uzine

Patronul PSA din Franța, Carlos Tavares, a avertizat încă din luna iulie că este pregătit să închidă uzina sa din Marea Britanie (de la Ellsmere Port) pentru a o transfera în Europa continentală. A avertizat de asemenea că va fabrica în această uzină noul său automobil Astra numai în cazul Brexitului cu acord. Ford, care în prezent se confruntă cu o vastă reorganizare a activităților sale în Europa, va avea o poziție rezervată. Gigantul american, implantat istoric în Marea Britanie, spune că un Brexit dur îl va determina să închidă uzinele de la Dagenham și Bridgend. Jaguar Land Rover, ce aparține grupului indian Tata, a lansat deja un plan de reducere a efectivului celor 4.500 de angajați ai săi în Europa. Iar seria unor astfel de măsuri determinate de o rupere a legăturilor economice cu Europa nu este încheiată.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Iranul propune un plan de pace în Golf
Articolul următor A început campania de vaccinare antigripală gratuită
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate
Raportul despre utilizarea Copilot Microsoft, în 2025 – o cale către interacțiunea om-AI
IT

RSS Știri Financiare

  • Cât plătesc anual pentru spațiile de birouri cele mai mari companii din România
  • Flip.ro a plătit peste 100 milioane de euro vânzătorilor de dispozitive
  • Compania spaniolă de insurtech Heymondo intră pe piața locală
  • Investiții de 3 milioane de euro pentru City Grill pe parcursul anului 2025

Citește și

Extern

Antonio Guterres despre riscurile pe care le implică criza climatică pentru pacea și securitatea lumii

2 minute
Extern

Trump îl amenință pe Putin că va furniza Ucrainei rachete Tomahawk

7 minute
Extern

Donald Trump a confirmat. Volodimir Zelenski va vizita, vineri, Casa Albă. Cei doi lideri vor semna „un acord foarte mare”

1 minute
Extern

Rafael Grossi, directorul general al AIEA: Situația la centrala nucleară de la Zaporojie ”este la limită” în privința securității ei

1 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?