Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: ANAF a aprobat restructurarea tuturor datoriilor fiscale ale companiei Satrotec AG, care țintește acum dublarea cifrei de afaceri
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Fiscalitate

ANAF a aprobat restructurarea tuturor datoriilor fiscale ale companiei Satrotec AG, care țintește acum dublarea cifrei de afaceri

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 2 noiembrie 2021
Distribuie
Vlad Năstase, CEO Concilium

Concilium Consulting, companie de consultanță în restructurare de business afiliată Turnaround Management Association, anunță restructurarea tuturor datoriilor fiscale restante ale Satrotec AG, producător internațional de piese auto, cu acționariat elvețian. Scutirea a fost obținută în baza OG6/2019 și vizează datorii fiscale în valoare de două milioane de lei.

“Am reușit să obținem această facilitate pentru încă o companie importantă în economia locală; e o “gură de aer” esențială în procesul de restructurare a întregii companii, care va putea să continue astfel activitatea și să păstreze locurile de muncă. Dacă va respecta planul aprobat în următorii cinci ani, i se vor anula 40% din datoria principală și 100% din accesoriile acumulate. Restul sumei va putea fi plătită, între timp, în rate”, a explicat Vlad Năstase, CEO Concilium Consulting, numit ca expert independent în procesul de restructurare a companiei Satrotec AG.

Aprobarea planului de restructurare va înlesni, în următorii cinci ani, plata către Bugetul de Stat a circa 18 milioane de lei, reprezentând taxe și impozite aferente salariilor. Asta înseamnă că firma va putea păstra cei 85 de angajați pe care îi are în prezent și va avea suficiente resurse să dubleze locurile de muncă, începând cu anul 2023. În plus, restructurarea creează premisele creșterii cifrei de afaceri a companiei, de la 30 la 70 de milioane de lei, în același interval.

Măsura prevăzută în Ordonanța 6/2019 permite scutirea companiilor de plata obligațiilor fiscale scadente la 31.12.2020, în anumite condiții și pentru o perioadă de până la șapte ani, cu posibilitatea prelungirii cu încă trei ani. Practic, companiile pot beneficia de ștergerea accesoriilor cumulate și de amânarea la plată cu până la jumătate din principalul datoriei fiscale – urmată de ștergerea sumelor amânate la plată, dacă planul de restructurare se încheie cu succes.

Se pot înscrie pentru această măsură companiile private și de stat care nu sunt eligibile pentru alte măsuri de restructurare a datoriilor fiscale prevăzute în acest sens în Codul Fiscal și care nu sunt în insolvență, cu anumite excepții. De asemenea, ca să fie eligibile, societățile trebuie să fie cu datoriile curente plătite la zi până la data la care se depune planul de restructurare. Se mai solicită și un Test cu rezultat pozitiv al Creditorului Privat Prudent, care se finalizează si în baza Planului de Restructurare coroborat cu rezultatul din raportul de evaluare întocmit de un evaluator ANEVAR.

Vlad Năstase: “Companiile care s-au înscris deja pentru această măsură mai au timp până în 31.01.2022 să depună Planul de Restructurare și Testul Creditorului Privat Prudent pentru a începe procesul de restructurare a datoriilor fiscale restante. Pentru realizarea acestor documente, legea prevede că trebuie să aleagă un expert independent.”

Vlad Năstase a fost numit recent Vice-Președinte pentru Relații Internaționale al Asociației de Turnaround Management (TMA), cu sediul în Statele Unite, fiind singurul român ales în conducerea globală a acestui for. Printre responsabilitățile noului rol se află conducerea Comitetului Internațional nou-înființat care reunește, în acest moment, 13 membri din 10 țări situate pe cinci continente diferite și promovarea prezenței internaționale a Asociației. Înființată în 1988, Turnaround Management Association (TMA) este singura asociație internațională non-profit dedicată soluțiilor de revigorare corporativă (corporate renewal) și a managementului de tip turnaround, cu filiale în 52 de țări și peste zece mii de membri. Asociația e prezentă și în România din 2012 și are peste 50 de membri – specialiști în banking, restructurări, avocatură de afaceri, investiții și consultanță financiară.Satrotec AG este o companie internațională cu acționariat elvețian, care furnizează sisteme pentru piese specifice industriei auto. Are un centru de competență în Zurich care asigură managementul de proiect și o unitate de producție cu 85 de angajați în Alba-Iulia. Fondată în 2001 printr-un spin-off al companiei Honeywell-Satronic, Satrotec AG a păstrat întreaga echipă și expertiza de peste 30 de ani în producția pieselor pentru industria auto destinată pieței globale.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior carti Top 10 Cărți de Dezvoltare Personală Pentru Copii și Adolescenți
Articolul următor Ministrul dezvoltării, Cseke Attila: demarăm procedura de achiziție pentru primele 43 de creșe noi
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Johnson&Johnson, obligată să plătească 40 de milioane $ despăgubiri la două femei care au spus că pudra de talc le-a cauzat cancer ovarian
Extern
UGIR – invitat la ședința Comisiei de dialog social din cadrul Instituției Prefectului, Județul Maramureș
Actualitate
Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Fiscalitate

Digitalizarea ANAF – ce obligații au contribuabilii vizați de RO e-Transport?

6 minute
Fiscalitate

Când și cum se conectează casele de marcat la serverele ANAF

6 minute
Citu
Economie

Florin Cîțu introduce în CSAT informatizarea ANAF și MFP

2 minute
Actualitate

Polonia: Întârzierile de plată s-au redus în timpul pandemiei

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?