În luna aprilie 2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) a crescut faţă de luna martie 2022, atât ca serie brută cu 3,4%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 0,3%, potrivit INS.
Faţă de luna aprilie 2021 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), în luna aprilie 2022 , a crescut atât ca serie brută cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 3,7%, fiecare.
În perioada 1.I-30.IV.2022 volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete) , a crescut faţă de perioada 1.I-30.IV.2021, atât ca serie brută cu 5,0%, cât şi ca serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate cu 6,9%.
Aprilie 2022 comparativ cu martie 2022
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna precedentă, a crescut, pe ansamblu, cu 3,4%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+6,2%), vânzările de produse nealimentare (+4,1%) și la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,2%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, a crescut, pe ansamblu, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna precedentă, cu 0,3%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+3,6%), vânzările de produse nealimentare (+2,2%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+1,7%).
Aprilie 2022 comparativ cu aprilie 2021
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna aprilie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,7%, datorită creșterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+11,4%) şi la vânzările de produse nealimentare (+5,6%). Vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun au scăzut cu 2,2%.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în luna aprilie 2022, comparativ cu luna aprilie 2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 3,7%, datorită creşterilor înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+13,3%), vânzările de produse nealimentare (+5,3%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+3,9%).Perioada 1.I-30.IV.2022 comparativ cu perioada 1.I-30.IV.2021.
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie brută, în perioada 1.I-30.IV.2022, comparativ cu perioada 1.I-30.IV.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 5,0%, datorită creşterii comerţului cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,2%), vânzărilor de produse nealimentare (+6,6%) şi vânzărilor de produse alimentare, băuturi şi tutun (+0,6%).
Volumul cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul (cu excepţia comerţului cu autovehicule şi motociclete), serie ajustată în funcţie de numărul de zile lucrătoare şi de sezonalitate, în perioada 1.I-30.IV.2022, comparativ cu perioada 1.I-30.IV.2021, a înregistrat o creştere, pe ansamblu, cu 6,9%, datorită creşterii înregistrate la comerţul cu amănuntul al carburanţilor pentru autovehicule în magazine specializate (+10,1%), vânzările de produse nealimentare (+6,7%) şi la vânzările de produse alimentare, băuturi şi tutun (+4,6%).
Informaţii suplimentare:
Cifra de afaceri netă reprezintă veniturile totale înregistrate de către întreprindere în perioada de referinţă, provenite atât din activitatea principală, cât şi din activităţile secundare exercitate de aceasta. Cifra de afaceri netă nu include TVA şi veniturile din vânzarea sau transferul de mijloace fixe.
Indicii de volum ai cifrei de afaceri din comerţul cu amănuntul sunt indici de tip Laspeyres şi sunt calculaţi în condiţii metodologice şi de preţuri comparabile. Pentru exprimarea valorilor din perioada curentă în preţurile perioadei de referinţă se utilizează indici de preţuri deflatori (indicele preţurilor de consum). Primii
indici obţinuţi sunt la nivel de clasă/grupă CAEN Rev.2 apoi prin agregări succesive se obţin indici la niveluri agregate. Ponderile utilizate la agregare sunt calculate pe baza cifrei de afaceri conform rezultatelor Anchetei Structurale în Întreprinderi din anul de referinţă (2015).