Etapele de desfăşurare a procesului de recrutare şi selecţie sunt:
- Evaluarea prealabilă dosarelor de candidatură care alcătuiesc lista lungă.
- Evaluarea finală a candidaţilor selectaţi în lista scurtă. Interviul.
Condiţiile generale ale procesului de selecţie prealabilă sunt:
- cel puţin doi membri trebuie să aibă studii superioare economice sau juridice absolvite cu diploma de licenta, cu experienţă de cel puţin 5 ani în domeniul economic, juridic, contabilitate, de audit sau financiar;
- cel putin unul dintre membrii consiliului de administratie trebuie sa aibă studii superioare economice și experiență în domeniul economic, contabilitate, de audit sau financiar de cel puțin 5 ani
- cel puţin unul dintre membrii consiliului de administraţie trebuie să aibă studii tehnice cu experienţă in domeniul tehnic;
- în cazul consiliilor de administraţie al căror număr de membri se încadrează în prevederile art. 28, alin.(1) al OUG 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcţionarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice;
- în mod obligatoriu, în selecţia candidaţilor se va avea în vedere evitarea situaţiilor de conflict de interese sau incompatibilităţi;
- majoritatea membrilor consiliului de administraţie este formată din administratori neexecutivi şi independenţi, în sensul art. 138 alin. 2 din Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare;
- mandatul administratorilor este stabilit prin actul constitutiv, neputând depăşi 4 ani;
- o persoană fizică poate exercita concomitent cel mult 3 mandate de administrator în societăţi sau întreprinderi publice al căror sediu se află pe teritoriul României;
- membrii consiliului de administraţie sunt persoane fizice sau juridice, cu experienţă în imbunatatirea performantei societatilor sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau condus;
- selecţia se realizează cu respectarea principiilor nediscriminării, tratamentului egal şi transparenţei;
- candidaţii care vor fi selectaţi pentru a fi înscrişi pe lista scurtă vor fi ulterior înştiinţaţi să depună o Declaraţie de intenţie realizată conform prevederilor HR 722/2016 si in concordanta cu Scrisoarea de aşteptări.
Condițiile generale minime obligatorii care vor fi îndeplinite de membri Consiliului sunt următoarele:
- Să aiba cetățenia română sau cetățenie altor state membre ale Uniunii Europene, cu condiția să aibă domiciliul în România;
- Să aibă capacitate deplină de exercițiu;
- Să fie apți din punct de vedere medical;
- Să fie absolvent de învățământ superior cu diploma de licenta;
- Să aibă cel puțin 5 ani experiență în domeniul economic sau juridic; acest criteriu e aplicabil candidaților care aplică pentru cele minim 2 posturi din structura Consiliului de administrație ce trebuie ocupate de candidații cu studii și expertiză în domeniile economic sau juridic;
- Conform art. 28 alin. (4) din OUG nr. 109/2011, nu poate fi mai mult de 1 membru din rândul funcționarilor publici sau altor categorii de personal din cadrul autorității publice tutelare ori din cadrul altor autorități sau instituții publice;
- Să nu fi fost destituit dintr-o funcție din cadrul unor întreprinderi de stat, cu capital majoritar de stat, sa nu ii fi fost revocat contractul de mandat sau să nu fi avut încetat contractul individual de muncă pe motive disciplinare în ultimii trei ani;
- Să nu cunoasca ca se afla în conflict de interese care să-l facă incompatibil cu exercitarea funcției de membru în Consiliul de Administrație al Societatii TERMOFICARE CONSTANȚA SRL;
- Să nu fi fost condamnat definitiv dintr-o hotărâre judecătorească pentru săvârșirea unei infracțiuni contra umanității, contra statului sau contra autorității, infracțiuni de corupție și de serviciu, infracțiuni contra înfăptuirii justiției, infracțiuni de fals, infracțiuni contra patrimoniului, pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 656/2002 pentru prevenirea și saturarea spălării banilor, precum și pentru instituirea unor măsuri de prevenire și combatere a înființării terorismului, cu modificările și completările ulterioare, sau pentru infracțiuni prevăzute de Legea nr. 85/2014 privind procedurile de desăvârșite cu intenție care ar face incompatibil cu exercitarea funcției;
- Nu au făcut poliție politică, așa cum este definită prin lege;
- Îndeplinesc criteriile cerute prin OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 111/2016 și Hotărârea de Guvern nr. 722/2016;
- Candidații nu fac parte din mai mult de 3 consilii de administrație ale unor regii autonome sau societăți comerciale, conform art. 33 din OUG 109/2011, aprobată prin Legea nr. 111/2016;
- Să aibă experiență în îmbunătățirea performanței societăților sau regiilor autonome pe care le-au administrat sau le-au condus;
- Să aibă minimul de cunoștințe, aptitudini și experiență necesară pentru a-și îndeplini cu succes mandatul de administrator;
- Să cunoască responsabilitățile postului;
- Să aibă capacitatea de asumare a responsabilităților față de întregul consiliu și să dea dovadă de integritate și independență;
- Să aibă cunoștințele necesare, aptitudinile și experiență în critica constructivă, muncă în echipă, comunicare, cultură financiară, luarea de decizii și detectarea tiparelor pentru a contribui la activitatea consiliului ca întreg.
Candidații selectați conform condițiilor minime de mai sus, vor fi evaluați în baza matricei Consiliului. Consiliul trebuie să fie compus în așa fel încât să existe o experiență a consiliului în domeniile care oglindesc activitatea societății și anticipează provocările în anii următori. Un membru al consiliului poate avea mai multe domenii de competență.
Hotărârea Consiliului Local al Municipiului Constanța nr. 396/24.11.2021 privind aprobarea Profilului si a Matricei Profilului Consiliului de Administrație, a Profilului personalizat si a Matricei Profilului Candidatului și a anuntului privind selecția membrilor în Consiliul de Administrație al Societății TERMOFICARE CONSTANȚA SRL poate fi consultată pe site-ul Primăriei Municipiului Constanța www.primaria-constanta.ro
Criteriile de evaluare / selecţie finală a candidaţilor – INTERVIU:
1. Dosarul de candidatură.
2. Matricea profilului de candidat.
3. Declaraţia de intenţie a candidatului.
Criterii de selectie
Competenţe:
- Competenţe specifice sectorului;
- Competenţe profesionale de importanţă strategică / tehnică;
- Competenţe de guvernanţă corporativă;
- Competenţe sociale şi personale;
- Experienţă pe plan naţional şi internaţional
Trăsături:
- Integritate, reputaţie şi comportament etic;
- Independenţă;
- Expunere politică;
- Dinamism, determinare;
- Alinierea cu scrisoarea de aşteptări a acţionarilor
Dosarul de înscriere trebuie să cuprindă în mod obligatoriu următoarele documente:
- copia actului de identitate;
- copia diplomelor de studii;
- curriculum vitae
- extras Revisal / copie dupa carnetul de munca/ copie adeverinte / copie contracte de mandat
- cazierul judiciar / declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 1;
- cazier fiscal / declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 2;
- adeverinţa medicală care atestă starea de sănătate corespunzătoare / declaraţie pe proprie răspundere conform formular nr. 3;
- declaraţie pe proprie răspundere privind statutul de independent conform formular nr. 4;
- declaraţie pe proprie răspundere că informatiile continute in CV si dosarul de candidatura corespund realitatii conform formular nr.5
- declaraţie pe proprie răspundere privind calitatea de membru în consilii de administraţie ale întreprinderilor publice, altele decât cel în care urmează a fi numit conform formular nr. 6;
- declaraţie de consimţământ prin care candidatul îşi exprimă acordul de a se procesa datele sale personale în scopul procedurii de recrutare şi selecţie conform formular nr. 7;
- declaraţie pe proprie răspundere privind neîncadrarea în situaţia unui conflict de interese conform formular nr. 8;
- declaraţie pe proprie răspundere prin care candidatul va confirma că nu se află într-una din situaţiile prevăzute la art. 6 din O.U.G. nr. 109/2011 privind guvernanţa corporativă a întreprinderilor publice sau că nu a suferit o condamnare pentru o infracţiune legată de conduita profesională conform formular nr. 9.
- Declaratie pe propria raspundere in privinta situatiei societatilor pe care le-a administrat sau condus candidatul conform formular 10.
* Candidaţii incluşi pe lista scurtă urmează să-şi completeze dosarul de candidatură cu cazierul judiciar, cazierul fiscal şi adeverinţă medicală, în cazul în care acestea nu au fost depuse la data depunerii dosarului. Declaratia de intentie va fi depusa NUMAI de candidatii inclusi in lista scurta, candidati care vor fi invitati individual in scris sa depuna acest document.
Originalele actelor depuse la dosar vor fi văzute de comisie la proba de interviu.
Documentele necesare în procesul de recrutare / selecţie şi formularele de declaraţii se regăsesc pe pagina de internet a PRIMĂRIEI MUNICIPIULUI CONSTANȚA(www.primaria-constanta.ro) și pot fi descărcate accesând următorul link: http://primaria-constanta.ro/transparenta/transparenta-decizionala-legea-52-2003.
Dosarul de candidatură se va depune până la data de 10.09.2022, inclusiv, ora 12,00 la registratura Primăriei Municipiului Constanța, Bdul. Tomis Nr. 51, Constanța, Județul Constanța în dosar plic închis şi sigilat, unde va primi un număr de înregistrare şi data certă a depunerii. Dosarul va avea menţionat “Candidatura pentru funcţia de membru în Consiliul de Administraţie al Societatii TERMOFICARE CONSTANȚA SRL”, precum numele şi prenumele candidatului sau va fi trimis prin intermediul Postei cu confirmare de primire. O copie a dosarului de candidatura va fi transmisa obligatoriu pe adresa expertului independent aconsiliu@gmail.com.
Plicurile ajunse după data şi ora menţionată nu vor fi luate în considerare.
Candidaţii declaraţi admişi la etapa de selecţie a dosarelor şi care se regăsesc pe lista scurtă, vor fi evaluaţi în cadrul interviului, ora şi locul desfăşurării acestuia urmând a le fi comunicate personal prin intermediul postei electronice si telefonic. Relaţii suplimentare se pot obţine la telefon 0799.35.85.82