În contextul răspândirii infecţiei cu coronavirus, Agenţia Naţională de Administrare Fiscală reaminteşte contribuabililor că obligaţiile fiscale se pot îndeplini utilizând metode de comunicare la distanţă.
Pentru depunerea declaraţiilor fiscale, prin intermediul următoarelor servicii electronice oferite de ANAF şi MFP:
1.1. Spaţiul Privat Virtual (SPV) – disponibil pe site-ul Agenţiei, www.anaf.ro;
1.2. Depunere on-line. Declaraţiile se depun prin intermediul portalului www.e-guvernare.ro, utlizând certificate digitale calificate.
Formularele/declaraţiile fiscale, care nu se pot transmite pentru moment electronic, pot fi transmise de contribuabili şi prin fax sau servicii de curierat.
Pentru efectuarea plăţilor, prin intermediul următoarelor servicii oferite de terţi:
2.1. Internet banking;
2.2. www.ghiseul.ro;
Informaţii generale în domeniul fiscal şi IT puteţi obţine prin apelarea Call-center-ului, la numărul de telefon 031.403.91.60.
Informaţii în scris pot fi obţinute astfel:
a) contribuabilii înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact disponibil în acest serviciu – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT precum şi informaţii privind situaţia fiscală proprie;
b) contribuabilii care nu sunt înrolaţi în Spaţiul Privat Virtual:
– prin intermediul Formularului de contact de pe site-ul Agenţiei – pot obţine informaţii generale în domeniul fiscal şi IT.
ANAF informează contribuabilii că lucrul cu publicul se desfăşoară în unităţile fiscale exclusiv în incinta spaţiilor destinate primirii contribuabililor.