Afișarea rezultatelor testelor PISA a provocat analize ample în lume privind direcția în care merge educația și performanțele sau scăderile înregistrate de elevi în baza acestor criterii de test.
B1.ro a prezentat deja cum România se preface că nu vede dezastrul, în timp ce în Japonia, unde s-a înregistrat un rating mult mai bun, se iau măsuri radicale.
Acum, facem o scurtă trecere în revistă a felului în care americanii tratează rezultatele înregistrate după testele PISA. Într-un articol intitulat „Rămân studenții americani în urmă? Ultimele rezultate oferă atât știri bune cât și rele”, chalkbeat.org arată care sunt părțile pline și care sunt cele goale ale paharului după afișarea rezultatelor și prezintă principalele studii care interpretează rezultatele alegerilor.
Astfel, americanii de 15 ani s-au prezentat mult mai bine la citire și la științe decât majoritatea elevilor din lume, dar au rămas în urmă la matematică. De la ultimele astfel de teste din 2015, studenții americani au câștigat în comparație cu alte țări, iar din 2006 rezultatele au tot urcat la științe.
Doar că ultimele rezultate arată diferențe foarte mari în rezultate între elevii cu condiții bune de trai și cei din comunitățiile sărace. Aceste diferențe s-au resimțit în Statele Unite la un nivel mai mare decât în alte țări, semn că aici inegalitatea economică este mai mare.
Cercetări au arătat că studenții cu venituri reduse din Statele Unite se descurcă mai bine academic atunci când famiile lor primesc resurse suplimentare, inclusiv prin programe guvernamentale.
Promovarea liceului a crescut substanțial aici în ultimii ani, în mare parte datorită programelor de recuperare care permit studenților să recupereze rapid cursurile, și a schimbărilor standardelor de absolvire, spre deosebire de o creștere în programul de învățare.
Un alt studiu din Statele Unite a descoperit că testele internaționale, inclusiv PISA, sunt corelate cu creșterea economică, sugerând că ce prezintă rezultatele testelor se poate traduce în prosperitate economică pentru o țară. Singura excepție de aici se pare că este, ironic, fix Statele Unite, unde rezultatele rămân într-o zonă de mijloc, deși țara afișează o creștere economică puternică.
Un alt studiu arată că o treime din diferența dintre țări vine din diferențele afișate de eforturile elevilor, aceasta fiind măsurată de cât de vine se descurcă studentul la început testului față de finalul acestuia.
Examenul, cunoscut drept testul PISA, a fost prima dată organizat în 2000. Rezultatele examenului au ca rol să măsoare nivelul de înțelegere a copiilor de 15 ani pentru fiecare subiect în parte. La acesta participă un eșantion reprezentativ din școlile atât private, cât și publice din aproximativ 70 de țări. Acesta este organizat odată la trei ani.