Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Pasagerii români pot primi compensații pentru pierderea zborurilor de conexiune cauzate de întârzieri minore
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Turism

Pasagerii români pot primi compensații pentru pierderea zborurilor de conexiune cauzate de întârzieri minore

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 5 martie 2019
Distribuie
avion

Doar 1% dintre români cunosc faptul că pot primi compensații pentru zborurile întârziate, anulate sau pentru refuzul la îmbarcare. Conform unei Directive Europene din 2004 care are efecte la nivelul Uniunii Europene, Regulamentul CE 261/2004, pasagerii pot cere despăgubiri atât pentru zboruri care au avut întârzieri mai mari de trei ore, cât și pentru pierderea zborurilor de legătură cauzate de întârzieri minore, în cazul unei călătorii cu mai multe conexiuni, din ultimii trei ani.

Potrivit Flight Refund, în România, în primele două luni ale sezonului de iarnă, au fost înregistrate 1517 de zboruri care au avut întârzieri între 45 – 180 de minute. Dintre acestea, 1173 au fost zboruri internaționale cu plecare din și înspre România, întârzieri care au influențat călătoriile pasagerilor. În comparație, în aceeași perioadă, au fost raportate 101 zboruri cu întârzieri mai mari de 3 ore.

Experții Flight Refund atrag atenția că cei mai mulți dintre pasagerii români nu cunosc faptul că au dreptul la compensații chiar și în cazul în care, în timpul unei călătorii cu mai multe conexiuni, un zbor a fost întârziat între 45 – 180 de minute, fapt care a dus la pierderea zborului de legătură.

De altfel, în primele două luni ale sezonului de iarnă, pe principalele hub-uri din Europa pentru zborurile cu escală – Zurich, Viena, Munchen, Amsterdam, Berlin, Frankfurt, Hamburg și Bruxelles au fost înregistrate 325 de zboruri cu întârzieri între 45 – 180 de minute.

„Pasagerii pot cere compensații nu numai pentru întârzierile de peste trei ore. În cazul călătoriilor cu mai multe zboruri, o întârziere de câteva minute a unui zbor de conexiune poate cauza pierderea unei escale sau imposibilitatea pasagerului de a mai ajunge la destinație. Din păcate, majoritatea călătorilor nu cunosc faptul că întârzierile sunt măsurate, întotdeauna, la destinația finală. Indiferent de numărul de escale, pentru stabilirea valorii despăgubirii se ia în considerare, de fiecare dată, punctul de sosire și distanța finală, independent de momentul unde s-a produs incidentul de zbor – întârzierea sau anularea. Astfel, dacă primul zbor a avut o întârziere de o oră și, din cauza acestei întârzieri, pasagerul nu a mai putut lua zborul către destinația finală, este posibil ca acesta să fie eligibil pentru compensații, pentru întreaga rută”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Conform Regulamentului CE 261/2004, un pasager are dreptul la o despăgubire în valoare de 250 – 600 EURO, în funcție de km parcurși până la destinație. Dacă distanța are sub 1500 km, compensația va fi de 250 EURO, dacă este între 1500 – 3000 km, călătorul este eligibil pentru o recompensă în valoare de 400 EURO, iar pentru cursele de peste 3500 km, poate primi o compensație de 600 EURO.

Pasagerul, singurul responsabil pentru stabilirea unui timp optim pentru escală

Pentru a putea cere despăgubire în cazul unui incident pentru o călătorie cu mai multe zboruri de conexiune, pasagerii trebuie să se asigure că toate zborurile au același număr de rezervare și întreaga rută a fost înregistrată, de la zborul de plecare și până la destinația finală, compensația fiind revendicată per pasager.

Sunt eligibile pentru compensație toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu mențiunea că zborul trebuie să fie operat de o companie din Uniunea Europeană sau să decoleze de pe un aeroport din UE, însă nu se poate cere despăgubire dacă zborul de legătură este operat de o companie low-cost. De asemenea, dacă oricare dintre zborurile de legătură a fost întârziat din cauza unui eveniment de forță majoră, companiile aeriene sunt pasibile de atenuarea daunelor (zbor alternativ, cazare, masă, transfer etc.), însă nu și de despăgubire.

Spre exemplu, în situația în care un pasager zboară din Europa către Canada cu o companie canadiană, cu o escală în Canada, prima etapă a acestei călătorii, din Europa către Canada, este eligibilă pentru compensație. În ceea ce privește a doua etapă, între două orașe din Canada, pasagerul poate primi compensație dacă cele două zboruri au fost efectuate de același transportator și au același cod de rezervare.

Flight Refund atrage atenția că, în cazul călătoriilor cu mai multe zboruri de conexiune pentru care au fost înregistrate întârzieri, pasagerul trebuie să ia în considerare de cât timp are nevoie pentru a prinde zborul de legătură.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Lidl Salariul minim la Lidl a ajuns la 2180 lei net
Articolul următor orange money Orange Money lansează carduri Visa și modalități de plată contactless
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic
Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate

RSS Știri Financiare

  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România
  • Hercesa depășește borna de 600 de apartamente în construcție pe plan local
  • Luca, Petru și Matei domină piața patiseriilor și simigeriilor
  • Campioni la neîncasarea taxelor în UE: România pierde o treime din TVA și din impozitul pe profit

Citește și

Turism

România și Azerbaidjan își intensifică nivelul de cooperare economică și turistică, prin lansarea zborului direct Baku – București

5 minute
Turism

Trofeul „Mărul de Aur” a fost acordat municipiului Timișoara

7 minute
Turism

Județul Constanța concentrează cel mai mare număr de structuri de primire turistică

3 minute
Turism

Turiştii fac doar vacanţe „cu ziua”

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?