Ford a anunţat, marţi, 8 octombrie, începerea producţiei de masă a noului model Ford Puma, în uzina de la Craiova. Noul crossover fabricat la Craiova foloseşte tehnologia mild-hybrid. Astfel, Puma este prima maşină hibrid produsă în România.
Modelul Puma va fi unul dintre cele mai tehnologizate vehicule produse în România. În urmă cu două luni, când Ford Puma a fost prezentat jurnaliştilor, angajaţii din fabrică îi stabiliseră un slogan. Puma va fi considerată „felina din inima Olteniei“.
Lansarea producţiei mini-SUV-ului de oraş a avut loc în uzină, în prezenţa angajaţilor fabricii Ford din Craiova şi a unor oficiali din cadrul Ford Europa.
Fabrica lucrează în trei schimburi
Producătorul auto îşi propusese să angajeze 1.700 de persoane până în această toamnă, pentru a pregăti noua producţie Puma. Până în acest moment, uzina a angajat aproximativ 1.400 de persoane, informează reprezentanţii Ford.
Ford îşi propune ca, până la finele anului, să angajeze încă 300 de persoane. Dacă în Secţia Asamblare Vehicule se lucra în două schimburi până acum, din octombrie se lucrează în trei schimburi. Unii dintre operatorii de pe bandă nu rezistă ritmului de lucru şi pleacă. La Secţia de Motoare se lucrează în trei şi patru schimburi.
Fabrica Ford din Craiova a ajuns la circa 6.000 de angajaţi. În acest fel, producătorul auto este cel mai mare angajator din Dolj. Ford a atras pe lângă uzină şi furnizori de componente. Unii dintre aceştia au anunţat şi ei angajări.
Pentru prima dată, în uzina din Craiova se vor produce două vehicule, în acelaşi timp. Pe aceeaşi linie de producţie din uzină se va asambla şi mini-SUV-ul Ford EcoSport, şi crossoverul Puma mild-hybrid.
Ford ar putea produce aproximativ 1.000 de maşini pe zi la Craiova, anul viitor
Cadenţa de producţie a Puma va fi mică la început, de câteva zeci de maşini pe zi. Apoi, producţia ar urma să crească treptat. Dacă Ford va urma acelaşi model de producţie ca la EcoSport, în câteva luni producţia ar trebui să crească mai întâi la 100 de unităţi pe zi. După care volumul de producţie se va extinde, în funcţie de cererea de pe piaţă.
După estimările GdS, în prima parte a anului viitor, producţia Ford Puma ar putea ajunge până la câteva sute de vehicule pe zi. Dacă adăugăm vehiculele Puma la producţia existentă de EcoSport care este de aproximativ 650 de vehicule pe zi, în două schimburi, producţia totală ar fi semnificativă. Rezultă că în uzina Ford din Craiova s-ar putea ajunge, anul viitor, la o cadenţă de producţie de aproximativ 1.000 de vehicule pe zi.
Acest lucru înseamnă că în 2020, uzina din Craiova va înregistra cel mai mare volum de producție, de la achiziţionarea fabricii de către Ford. Cea mai mare parte a producţiei de la Craiova ajunge pe piaţa europeană.
La ce preţ se va vinde Ford Puma?
Preţurile noului model Puma vor fi diferenţiate pentru piaţa românească (mai ieftine) faţă de piaţa europeană. Potrivit unor surse din piaţă, preţul noului model Puma ar porni de la 17.000 – 18.000 de euro, inclusiv TVA. În varianta cu toate opţiunile şi cu toată tehnologia înglobată, Puma va fi mai scumpă.
Potrivit altor surse apropiate fabricii, preţul Puma pentru piaţa românească ar fi sub 20.000 de euro. Deşi nu au fost anunţate sumele la care se poate achiziţiona Puma în România, sunt aşteptate marje de preţuri între EcoSport (14.500 de euro) şi Ford Kuga (22.000 de euro).
Variantele de preţ nu au fost confirmate de către Ford. Producătorul a anunţat că preţurile la care se va comercializa Puma în România vor fi anunţate către sfârşitul lunii. Ford Puma va putea fi comercializat pe piaţa din România către sfârşitul anului. Pe piaţa din Europa, vehiculul se lansează treptat, începând din primele luni ale anului 2020.
Potrivit presei specializate pe domeniul auto, în varianta Titanium X, care este cea mai înaltă din gamă, Ford Puma ar costa de la 28.000 de euro.
Ce caracteristici tehnice are noul Puma
Ford Puma este o maşină din categoria mild-hybrid. GdS a mai prezentat noutăţile pe care le aduce această maşină. Un starter/generator integrat antrenat prin curea (BISG) înlocuiește clasicul alternator. Starterul permite recuperarea și stocarea energiei care de obicei se pierde în timpul frânării și rulării libere, a informat producătorul auto. Astfel, sistemul încarcă un pachet de baterii Litiu-Ion de 48 de volți, răcit cu aer.
Ford Puma EcoBoost Hybrid în varianta de 125 CP ar avea emisii de CO2 de la 124 g/km, iar consumul de combustibil este estimat de la 5,4 l/100 km, potrivit unui comunicat al Ford. În varianta de 155 CP, Ford Puma EcoBoost Hybrid ar avea emisii de CO2 de la 127 g/km, iar eficiența combustibilului ar începe de la 5,6 l/100 km.
Motorul pe benzină EcoBoost Hybrid de 1.0 litri, în trei cilindri, care va echipa noile vehicule Puma va fi produs atât în fabrica din Craiova, cât şi în uzina din Germania, unde se fabrică în prezent EcoBoost de 1.0 litri care echipează modelele Fiesta. O opțiune de propulsie diesel și o transmisie automată cu dublu ambreiaj și șapte trepte va fi disponibilă de anul viitor.