Te gândești să lansezi propria aplicație pe mobil? Datorită dezvoltatorilor, o astfel de idee poate deveni realitate, fără probleme. În acest context, pare super simplu să dezvolți o aplicație mobilă, nu-i așa? Și da și nu. Știi deja că există o competiție foarte mare în ceea ce privește aplicațiile mobile. Prin urmare, nu e de ajuns să plătești un dezvoltator pentru a-ți pune ideea în practică, fiindcă s-ar putea ca aplicația să nu aibă succes. Pe lângă scopul aplicației, care trebuie foarte bine gândit, trebuie să iei și alte lucruri în considerare. Iată ce ai de făcut, înainte de a porni la drum:
- Cercetează piața!
Pentru a te putea remarca pe piață, trebuie să o studiezi în detaliu. În acest mod, poți afla ce lipsește sau de ce fel de aplicație mobilă ar fi nevoie. De asemenea, înainte de a stabili cu exactitate scopul aplicației și modul de funcționare, află cum poate să aducă aceasta plus valoare pentru utilizatori. Dacă mai există deja una sau mai multe aplicații asemănătoare, analizează-le strategiile, punctele slabe și cele tari. Nu uita să cercetezi și recenziile utilizatorilor. Acest lucru te ajută să afli ce greșeli să eviți și ce trăsături trebuie să aibă aplicația ta, pentru a „lua fața“ competitorilor.
- Stabilește obiectivele și audiența!
După cercetarea pieței, trebuie să te decizi asupra scopului aplicației. Ce fel de aplicație vrei să creezi și care este publicul țintă? Vrei una de lifestyle sau, poate, un joc pentru mobil? Dacă ai ales să creezi o aplicație de lifestyle, ce scop va avea aceasta, mai exact? Poate fi vorba de activități sportive, dar, și de nutriție. Ce specificități ți-ai dori să aibă? După ce stabilești și aceste aspecte, este timpul să alegi audiența. O aplicație poate fi destinată copiilor dintr-o anumită grupă de vârstă, persoanelor care lucrează în anumite domenii, femeilor sau bărbaților. Categoriile sunt nenumărate.
- Ține cont de buget!
Atunci când te gândești la dezvoltarea unei aplicații mobile, trebuie să te gândești și la banii de care ai nevoie. Costul total de dezvoltare al unei aplicații mobile poate varia de la 1.000 până la peste 100.000 de dolari americani. Costul depinde de tipul aplicației, de caracteristicile acesteia, dispozitivele pe care poate fi instalată și utilizată, dezvoltator, grafică și multe alte aspecte.
- Alege platforma!
Pe ce platformă îți dorești ca aplicația ta să poată fi utilizată? Android, iOS, ambele sau alte platforme? Poate fi foarte dificil de ales între aceste variante, însă, aceasta va fi una dintre cele mai importante decizii pentru aplicația ta. Ține cont că alegerea va influența și costurile, dar și încasările ulterioare. De asemenea, trebuie să știi că nu este ușor să creezi aceeași aplicație pentru mai multe platforme, fiindcă acestea au caracteristici diferite.
- Alege tipul de monetizare!
Trebuie să te gândești și la modul în care vei încasa bani de pe urma aplicației. Ai de ales dintre următoarele opțiuni:
- Aplicație cu plată
- Aplicație gratuită cu anumite funcții blocate, care se deblochează cu plată
- Aplicație cu abonare
- Aplicație cu reclame
- Aplicație cu achiziții (pentru eCommerce)
- Alege compania de dezvoltare!
Trebuie să alegi, cu atenție, dezvoltatorul de aplicații mobile, pentru că el influențează atât rezultatul final (design, mod de utilizare a interfeței), cât și costurile. Pentru a alege compania adecvata de dezvoltare a aplicației, cercetează experiența altor clienți și tehnologia utilizată de dezvoltator. Contactează un dezvoltator și discută despre ideea ta de aplicație aici.
- Creează-ți brandul și planul de marketing!
Alege cu atenție numele, logo-ul, designul, culorile și conținutul. Asigură-te că te diferențiezi de competitori și că utilizatorii îți vor recunoaște aplicația cu ușurință. Apoi, gândește-te la promovare. Află unde activează audiența, pentru a-i putea face cunoștință cu aplicația. Poate rețelele de socializare sunt o alegere bună, în acest sens. În planul de marketing trebuie incluse și metodele care îți ajută aplicația să apară printre primele rezultate ale căutărilor. Cuvintele cheie, numele și descrierea influențează acest aspect.
- Testează!
Solicită o versiune MVP (minimum viable product), pentru a îmbunătăți versiunea finală a aplicației. Versiunea MVP este o versiune demo care include doar caracteristicile de bază pe care le va avea aplicația în viitor.
Așadar, crearea unei aplicații mobile este un proces dificil și costisitor. Urmează acești pași, pentru a lansa o aplicație de succes. Dacă ai o idee inedită, care-ți va aduce și ceva profit, începutul nu va mai părea dificil. Aplică și implică-te!