Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Chiuloasa si garnitura de chiulasa: indispensabile pentru functionarea motorului motocicletei
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Auto

Chiuloasa si garnitura de chiulasa: indispensabile pentru functionarea motorului motocicletei

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 13 decembrie 2018
Distribuie
8_garnitura_chiulasa_straturi_e-automobile

Motocicleta, la fel ca şi maşina, necesită o îngrijire şi întreţinere periodică, indiferent că parcurgi cu ea kilometri întregi, sau, pur şi simplu, o ţii în garaj pe timp de iarnă. Motorul este, indiferent de marca sau modelul de motocicletă, o componentă sensibilă, fără de care funcţionarea acesteia este indispensabilă.

Chiulasa este o componentă statică a motorului cu ardere interna care, împreună cu blocul motor şi pistonul, alcătuiesc camera de ardere. Chiulasa conţine, deci, o mare parte a sistemului de distribuţie, din care fac parte supapele, arcurile de supapă, arborii cu camă, tacheţii, bujiile de aprindere ori cele incadescente. Garnitura de chiulasă este, practic, accesoriul care ajută la buna etanşeitate a acestei piese de motor.

Northstar V-8 SC 2006 4.4L V-8 (LC3) Cylinder Head Gasket (detail of 3 layer composition). X06PT_PP045

Funcţionalitatea şi geometria chiulasei

Dat fiind că este o componentă de bază a motorului şi o piesă care susţine marea parte a sistemului de transmisie, chiulasa este supusă, în permanenţă, unei solicitări termice şi mecanice destul de intense. De aceea, functionarea chiulasei şi a motorului, în ansamblul său, depinde, în mare masură, de gradul de compatibilitate cu următoarele cerinţe:

·       Rigiditatea mecanică ridicată;

·       Rezistenţa termică ridicată;

·       Etanşeitatea faţă de lichidul de racire, gaze de admisie şi evacuare;

·       Distribuţia cât mai uniformă a temperaturii;

·       Realizarea formei optime a camerei de ardere;

·       Masa redusă.

La rândul său, geometria chiulasei depinde de tipul de motor, de forma camerei de ardere, de tipul de sistem de distribuţie, de sistemul de racire si de traseu de curgere a gazelor. Mai mult, dacă este nevoie urgent de schimbare a garniturii iar dvs consideraţi ca puteţi realiza acest lucru de unul singur, trebuie să ştiţi ca există pe internet o mulţime de manuale de reparatii pentru motociclete, aşa numitele motorcycle repair/service manuals, adevărate ghiduri moto care vă pot îndruma pas cu pas. Iar dacă doriţi să comandaţi online, veţi descoperi oferte foarte bune direct la dealeri autorizaţi precum unimotors.ro sau alte siteuri cu renume care oferă preţuri accesible!

In aceasta ecuaţie, etanseitatea chiulasei are rolul de a impiedica interacţiunea circuitului de admisie/evacuare, cu cel de ungere şi de răcire. Iar etanşeitatea chiulasei este asigurată de către garnitura chiulasă. Garnitura de chiulasă este situată intre chiulasă şi blocul motor. De asemenea, are rolul de a asigura şi compresia în cilindri, dar şi etanşeitatea richidului de racire şi a uleiului.

Prevazută cu mai multe straturi metalice, garnitura chiulasă este cea care redă rezistenţa termică şi mecanică ridicată a chiuloasei. Uzura acesteia isi pune vadit amprenta asupra chiulasei, şi, implicit, asupra uzurii premature a motorului.

- Publicitate -

Dilatarea chiulasei, independent de cea a blocului motor se realizează pe baza unui material de teflon pe suprafeţele de contact ale chiulasei, acoperit cu cauciuc sintetic. Teflonul reduce, în acest fel, solicitările mecanice ale chiulasei.

Pentru a nu favoriza uzura timpurie a chiulasei şi a motorului, garnitura chiulasă se recomandă a fi schimbată în funcţie de specificaţiile producătorului de motocicletă, sau la 50-100.000 de km.

Aşadar, dacă îţi doreşti ca motorul motocicletei tale să funcţioneze corespunzător, ai grijă de garnitura de chiulasă şi înlocuieşte-o atunci când este nevoie!

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Flyerele: metoda traditionala pentru a fi la curent cu ultimele oferte
Articolul următor curierul national 7777 Curierul Național, numărul 7777
Un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

CM Hochei: Marea finală se va disputa între Statele Unite și Elveția. Suedia, eliminată
Sport
25 mai 1856, „fila de aur” a Unirii Principatelor Române
Cultură și Educație
Se poate evita creșterea de impozite și taxe?
Economie Featured Opinii

RSS Știri Fotbal

  • VIDEO | Ce salarii au sportivii de la secția de fotbal a Stelei
  • Reșițenii strică sărbătoarea Stelei, dar roș-albaștrii termină pe loc de Superliga
  • CFR Cluj, regina Cupei! Victorie cu 3-2 într-o finală dramatică cu Hermannstadt
  • Steaua urcă pe primul loc în Liga 2! Roș-albaștrii au trecut lejer de Metaloglobus
  • Farul câștigă la limită și o trimite pe Gloria Buzău înapoi în liga secundă!

Citește și

Auto

Ce mașini preferă consumatorii din Europa de Est

5 minute
Auto

„Autostrada Ford Otosan”- DEx 12 Craiova-Piteşti a primit aviz de la CNAIR

2 minute
Auto

Ford a deschis primul centru CRAF din Europa, la Craiova

6 minute
cautimasinaro
Auto

4 Motive inteligente pentru care să investești într-o mașină la mâna a doua

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?