Continuă războiul pe piața taximetriei

Peste 200.000 de oameni au semnat petiția pentru reglementarea de urgență a serviciilor de ridesharing, în mai puțin de două zile. Reprezentanții serviciilor de ridesharing și e-hailing solicită Guvernului să arate că au auzit vocea consumatorilor și să publice chiar azi proiectul de OUG promis. 

Aceștia au transmis acest mesaj și reprezențanților Guvernului în cadrul unei noi întâlniri avute azi, a șasea din ultimele două luni, unde am discutat aspecte tehice privind viitoarea reglementare. 

„Între timp, simțim cu toții efectele ordonanței de modificare a legii taximetriei: mii de șoferi nu mai au astăzi niciun venit și 2,5 milioane de utilizatori fie nu pot găsi o mașină, fie trebuie să plătească costuri și de până la de trei ori mai mari. Credem că urgență este întru totul justificată. Fiecare zi care trece fără o decizie din partea Guvernului afectează direct milioane de oameni.”, a declarat Catalin Codreanu, presedintele Asociației Coalitia pentru Economie Digitala.

Uber, Bolt și Clever au ajuns la un acord cu Guvernul

Reprezentanții companiilor de transport alternativ au ajuns la un acord cu reprezentanții Guvernului în ceea ce privește proiectul de ordonanță de urgență dedicat aplicațiilor de transport alternativ din România. Ca urmare, noile reglementări vor asigura condiții egale de autorizare între aplicațiile de transport alternativ și companiile de taxi.

Printre prevederile agreate astăzi cu privire la transportul alternativ și cuprinse în proiectul de ordonanță de urgență se află următoarele:

  • Toți șoferii trebuie să fie autorizați pentru transport alternativ, să dețină cazier judiciar, avize medicale și psihologice, să dețină atestat de conducător auto profesionist, să plătească asigurări și să dețină o casă de marcat pentru tranzacțiile efectuate cu plata în numerar;
  • Toate aplicațiile de transport alternativ trebuie să fie autorizate de către Ministerul Comunicațiilor și să achite o taxă anuală calculată în funcție de numărul de mașini înrolate;
  • Autoturismele care desfășoară transport alternativ trebuie autorizate de către Autoritatea Rutieră Română (ARR) și să respecte standarde de vechime.

„Susținem intenția Guvernului de a crea condiții egale între șoferii de taxi și cei de transport alternativ, promovând o concurență loială între cele două tipuri de servicii pe piața din România, care să protejeze cetățenii, șoferii și să contribuie la creșterea calității serviciilor de transport. Clever a reprezentat atât interesele șoferilor de taxi, cât și dezvoltarea generală a serviciilor de transport, în contextul în care piața se confruntă cu un deficit mare pe zona de transport de pasageri. Am avut astăzi un dialog constructiv cu autoritățile și ne așteptăm ca ordonanța de urgență pentru reglementarea aplicațiilor să fie adoptată săptămâna viitoare, pentru a putea reveni la condițiile optime de funcționare a pieței”, a declarat Anca Gherle, Public Affairs Manager, Clever.

Aplicațiile de mobilitate urbană sunt folosite de circa 2,5 milioane de români, iar existența și buna funcționare a acestora sunt esențiale pentru asigurarea unui transport eficient în București și marile orașe ale țării.

Poziția COTAR

„În ceea ce privește cele 200.000 de semnături adunate de petiția pentru reglementarea de urgență a serviciilor de ridesharing, este un fake. Nu există un link, nu se solicită datele personale ale semnatarilor, nimic care să ateste veridicitatea semnăturilor.”, a declarat Vasile Ștefănescu, președintele COTAR.

„Nu înțelegem cum reprezentanții guvernului primesc la discuții 3 societăți comerciale, care timp de 4 ani au fraudat bugetul statului și au lucrat ilegal”, a mai adăugat acesta.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW