11.1 C
București
miercuri, 30 septembrie

Creșterea numărului de cazuri COVID-19 modifică beneficiile angajaților

  • Peste 40% dintre cele peste 150 de companii participante la studiu aveau în continuare birourile închise la începutul lunii iunie.
  • Jumătate dintre organizații au stabilit echipe care să înceapă munca în schimburi, la birou, în fabrici, magazine, terase și hoteluri.
  • 28% dintre organizații au precizat că nu au întrerupt activitatea de la începutul crizei COVID-19
  • Toate companiile participante la studiu au oferit angajaților posibilitatea de a lucra de acasă, pentru activitățile care au permis această măsură.
  • 60% dintre companii au aplicat deja creșterile salariale propuse pentru acest an sau urmează să le implementeze curând
  • 22% dintre organizații au înghețat salariile până la finalul acestui an.

Potrivit studiului “Companies reactions to COVID-19, 2nd Edition” realizat de Mercer Marsh Benefits în România, peste 40% dintre cele 154 de companii care au furnizat date au în continuare activitatea de la birouri întreruptă.

Sondajul derulat la finele lunii mai – începutul lunii iunie sintetizează măsurile pe care le-au luat organizațiile pentru siguranța angajaților și remodelarea modului de lucru și ajustarea politicii de remunerare și de acordare a beneficiilor în contextul COVID-19. Ediția a doua a studiului a urmărit și măsurile pe care companiile le-au luat pentru reîntoarcerea la birou.

Ce măsuri au luat companiile pentru sporirea siguranței angajaților la reîntoarcerea la birou?

  • Cele mai multe dintre companii (93%) au suplimentat măsurile de igienizare și curățenie regulată a spațiilor de lucru.
  • Peste 90% dintre organizații oferă angajaților materiale de protecție (măști, mănuși, gel dezinfectant).
  • 82% oferă în continuare posibilitatea de a lucra de acasă, acolo unde natura activității permite această măsură.
  • 8 din 10 companii au schimbat şi adaptat spațiul de lucru, pentru a avea minimum 1,5 – 2 metri între angajați (pentru a asigura distanțarea socială)
  • 8 din 10 organizații au adaptat bucătăria, cantina şi sala de mese pentru a asigura condiții optime de siguranță
  • 7 din 10 companii au impus folosirea unor echipamente de protecție la birou, în interiorul fabricilor, magazinelor, restaurantelor şi hotelurilor
  • 7 din 10 companii au organizat cursuri pentru respectarea măsurilor de siguranță
  • 6 din 10 companii au implementat program flexibil, cu ore diferite de începere si încheiere a programului de lucru

Silvia Dumitrescu, Manager, Mercer Marsh Benefits Romania:

Remarcăm preocuparea companiilor pentru adaptarea pachetelor de beneficii pentru angajați la noua realitate: organizațiile acordă atenție suplimentară asigurărilor pentru angajați și programelor de asistență (Employee Assistance Programs). Odată cu revenirea la birou, alături de măsurile de siguranță sanitară în spațiile de lucru, organizațiile au introdus în pachetele de beneficii protecția prin asigurare pentru angajați. Această preocupare a fost în continuă creștere, și s-a intensificat în ultimele două săptămâni, pe fondul creșterii numărului de cazuri de infectare cu COVID-19, în România.

Cum s-au modificat politicile de remunerare și beneficii ale companiilor?

Aproape 60% dintre companii au implementat deja creșterile salariale planificate pentru acest an sau urmează să le implementeze în curând. Un sfert dintre organizații au decis implementarea lor în a doua parte a anului și stau în expectativă pe fondul incertitudinii produse de contextul economic. 22% dintre organizații plănuiesc să înghețe salariile.

5% este media creșterii salariale pentru anul în curs, pentru toate categoriile de angajați, pentru companiile care au planificat creșteri salariale pentru anul în curs.

În ceea ce privește recompensarea suplimentară a angajaților care lucrează în continuare la sediile companiilor și derulează activități esențiale, doar 12% dintre companiile chestionate acordă beneficii suplimentare sau recompense pentru continuarea activității. Cele mai multe dintre companii au păstrat remunerațiile pe care angajații le au potrivit contractelor individuale de muncă.

Din perspectiva pachetelor de beneficii, majoritatea companiilor nu doresc să facă schimbări majore în planurile de beneficii acordate angajaților, dar tot mai multe investighează posibilitatea de a menține sau implementa beneficii care cresc protecția angajaților la COVID-19. Cele mai afectate bugete sunt cele alocate pentru training-uri (47% dintre companii au diminuat bugetele, iar 6% dintre companii au eliminat total cheltuielile) și team building-uri (34% dintre companii au scăzut bugetele în timp ce 43% dintre companii au eliminat în totalitate aceste cheltuieli). 9 din 10 dintre companiile care asigurau angajaților acest tip de beneficii continuă să acorde, fără modificări de bugete, următoarele categorii de beneficii: asigurarea de viață/ accidente, asigurările de sănătate, pensiile private si mașina de serviciu.

În plus, 20% dintre companii au introdus ca noutate în pachetul de beneficii proteţtia prin asigurare pentru îmbolnăvirea de COVID-19 şi 17% au adăugat programe de asistenţă/consiliere pentru angajați (EAP), față de cei 65% care le aveau incluse deja in pachetul de beneficii.

7 din 10 organizații și-au planificat menținerea numărului actual de angajați și caută soluții pentru realizarea acestui lucru. 16% dintre organizații doresc creșterea numărului de angajați, în timp ce 14% dintre acestea au confirmat că iau în calcul reorganizarea în perioada următoare. Doar 3% dintre companii nu au luat o decizie legată de acest aspect.

Alături de măsurile impuse de legislație, pentru reîntoarcerea la birou, cei mai mulți dintre angajatori au luat măsuri cu privire la asigurarea transportului până la locul de muncă, pentru evitarea transportului în comun. 65% dintre companii au implementat transportul angajaților cu mașinile disponibile sau folosirea unor microbuze/ autobuze (35%).

Remarcăm, pe lângă măsurile medicale standard precum verificarea temperaturii și condițiilor medicale la intrarea în spațiul de lucru sau pregătirea unei camere dedicate de izolare a angajaților depistați cu COVID-19, unele companii sunt dotate și cu teste pentru depistarea COVID-19 în rândul personalului propriu.

Studiul a fost realizat în perioada 26 mai – 2 iunie și cumulează răspunsuri oferite de 154 de companii. Structura în funcție de domeniul de activitate este următoarea:

Banking/ Financial Services5%
Chemicals3%
Consumer Goods14%
Energy5%
Healthcare Services1%
High Tech22%
Insurance2%
Life Sciences5%
Logistics2%
Other Manufacturing9%
Other Non-Manufacturing8%
Retail5%
Services (Non-Financial)12%
Transportation Equipment7%

Mercer este o companie globală de consultanţă în sănătate, remunerație și cariere și este prezentă pe piaţa din România sub forma parteneriatului Mercer Marsh Benefits, prin intermediul căruia clienții au la dispoziție o singură sursă de gestionare a costurilor, riscurilor și a complexității beneficiilor acordate angajaților. Rețeaua reprezintă o asociere a birourilor locale Mercer și Marsh din întreaga lume.

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW