Blogurile nu mai sunt de mult timp o noutate, ci au devenit parte integrată din resursele de informare folosite la scară largă pe internet. În multe cazuri, blogurile depășesc în audiență unele websiteuri care se definesc drept ziare online. Astfel, blogurile reprezintă o parte din mass-media online, din așa numita new media. Există bloguri personale ale unor jurnaliști, persoane publice, de obicei cu statut de influencer, dar și bloguri neasumate personal, care fac mai mult trecerea spre partea de media, fiind comparate ușor cu ziarele și revistele online.
Pentru a avea un blog de succes, totul începe cu websiteul în sine, dar munca reală pornește abia după ce totul este gata din punct de vedere tehnic. Pentru a nu-ți sabota propriul blog, trebuie totuși să faci unele alegeri cu maximă atenție încă de la început. Ai nevoie de un domeniu web cu rezonanță, cu individualitate și în același timp plăcut, ușor de reținut.
De asemenea, serviciul de web hosting este de mare importanță, pentru că ai nevoie de un blog oricând accesibil, cu pagini încărcate foarte rapid, bine indexat și de motoarele de căutare. Pentru a găsi cel mai bun plan de găzduire web cu uptime aproape de 100%, poți folosi un comparator de servicii de web hosting. Designul și programarea trebuie de asemenea să fie impecabile. Ideal este să apelezi la ajutor de specialitate, însă cel puțin pentru început poți utiliza WordPress și pe cont propriu, dar cu multă atenție la detalii.
Ai un blog bine realizat din punct de vedere tehnic? Este perfect, poți trece la partea de content. Aici este baza oricărui blog, de fapt a oricărui proiect de publishing. Ai nevoie de subiecte relevante pentru nișa pe care o abordezi, subiecte de interes pentru public, informații care se caută, care atrag atenția, care se pot distribui natural mai departe. Succesul unui blog ține de fapt de content – cât mai mult, dar de maximă calitate și evident original!
Pentru a impulsiona creșterea traficului unui blog, nu este însă de ajung să ai content mult și bun, trebuie să acționezi și pe partea de SEO (legături cât mai multe cu alte websiteuri relevante, cu autoritate). În același timp, cel mai accesibil mod de a crește un blog este utilizarea la maximum a oportunităților oferite de rețelele de socializare. Trebuie să fii extrem de activ cu conturi dedicate pe Facebook, Instagram, YouTube, poate chiar Twitter, Snapchat și mai nou Tik Tok, în funcție și de profilul blogului și al audienței pe care o dorești.
Pe rețelele de socializare trebuie să participi la trendurile momentului, să lansezi provocări, concursuri, să cauți orice pretext pentru a realiza ceea ce se numește „buzz” – mișcări de impact, care atrag atenția puternic, memorabil, în mod pozitiv, desigur! Nu ai nevoie neapărat de un buget pentru astfel de strategii, partea cea mai bună este că există extrem de multe oportunități gratuite pe toate aceste rețele. Trebuie doar să știi să le speculezi cât mai bine, să acționezi în modul potrivit, la momentul potrivit.
În funcție de profilul blogului, trebuie să ai mereu abordări corecte, complete, pertinente, să te poziționezi rapid față de anumite evenimente importante. Poți lansa și opinii provocatoare, chiar contra trendului, dacă te gândești că a șoca este o modalitate bună de creștere, însă o astfel de strategie are și riscuri pe măsură. Trebuie să știi mereu care este doza corectă de atitudine și să te gândești foarte bine la categoriile de public care s-ar putea simți neplăcut față de anumite păreri sau abordări.