În vremuri în care apar tot mai multe afaceri pe piață și, în același timp, multe se închid din diverse cauze, este esențial să înțelegi felul în care business-ul tău poate fi unul de succes. Unul dintre cele mai importante lucruri pe care le poți face, mai ales dacă ești la început, este să încerci să-ți clarifici cât mai bine nișa și să creezi o strategie eficientă pentru a domina piața. Practic, nișa definește o zonă specializată a unei piețe mai largi pe care afacerile o adoptă pentru a se diferenția de concurență.
Încearcă să găsești acea arie cu nevoi insuficient satisfăcute în industrie. O strategie de nișă include alegerea publicului țintă, definirea unei nevoi nesatisfăcute sau insuficient deservite, precum și crearea unui plan de afaceri. Vei putea citi în acest articol trei strategii de care să ții cont atunci când încerci să te poziționezi mai bine pe piața de profil.
Descoperă 3 strategii eficiente pentru ca business-ul tău să fie lider în nișa sa:
- Transparență financiară. Poate nu este primul lucru la care te gândești când vine vorba despre strategie, dar va conta enorm pe termen mediu și lung. Indiferent de felul în care alegi să te poziționezi pe piață, transparența financiară este o valoare incontestabilă pentru a avea o afacere de succes.
Atât autoritățile, cât și investitorii și posibilii investitori consideră acest aspect unul esențial pentru desfășurarea activității. Investește în procesul de raportare financiară corporativă și alege profesioniști care să-ți fie alături în acest proces. De exemplu, echipa de la Mazars.ro oferă consultanță personalizată, respectând cele mai recente standarde de contabilitate și raportare corporativă.
- Creează un model de afaceri unic bazat pe valorile bine definite. Este recomandat să duci conceptul de transparență și în comunicarea cu clienții tăi. O modalitate bună de a te diferenția pe piață este să adopți o atitudine personalizată față de clienții tăi, să investești în felul în care le dai acces la poveștile din spatele unui brand obișnuit.
În calitate de lider, ai o perspectivă mult mai clară asupra valorilor și principiilor pe care vrei să le aduci în piață. Uneori ai nevoie de o comunicare mai sinceră, care nu respectă neapărat unele strategii tradiționale care se îndreaptă mai degrabă spre tehnici de manipulare pentru a vinde cu orice preț. Sinceritatea îți va fideliza clienții și va aduce alți posibili clienți.
- Asigură-te că ți-ai definit nișa. În fiecare piață există o cantitate infinită de nișe. Chiar dacă firma ta poate livra mai multe tipuri de servicii și/sau produse, remarcă-te în domeniul tău de activitate printr-unul sau două dintre acestea. Astfel, îți vei putea concentra resursele atât pentru producția în sine, cât și pentru partea de marketing și comunicare.
În momentul în care nișa afacerii tale este bine definită, poți să oferi servicii sau produse personalizate în funcție de publicul tău țintă. Ține cont, însă, că un public nișat este și mai pretențios, așa că nu încerca să sari etapele firești în ofertele tale.
Un bussines într-o piață dinamică va fi întotdeauna o provocare, însă este important să-ți definești cât mai bine nișa de activitate. Mai mult decât atât, acordă o atenție deosebită observării activității companiei tale și nu-ți fie teamă să te reinventezi în funcție de rezultatele obținute.