Scopul unei afaceri online e să aibă un profit cât mai mare, deci cât mai multe comenzi, însă asta presupune și să ai un număr suficient de mare de potențiali clienți interesați de ceea ce vinzi. Prin urmare, optimizarea unui site e esențială dacă ai un business sau un magazin online. Optimizarea SEO e varianta care îți aduce vizitatori din Google în mod natural, gratuit, de calitate. Și aici te poate ajuta și YouTube.
Cum te ajută YouTube în optimizare? Foarte curând, videoclipurile de pe YouTube vor ocupa primele poziții în Google în cele mai multe domenii, deci e o tendință de care trebuie neapărat să ții cont. Nu aștepta până când motorul de căutare va fi invadat de canale de youtube, pentru că vei fi în urma concurenței tale. Optează cât mai curând să îți creezi un canal de YouTube asociat afacerii tale, pe care să îl crești și să îl întreții.
De altfel, opotunitatea despre care aminteam mai sus e cu atât mai clară încă din luna martie, când în urma unui update făcut de Google, videoclipurile au început să fie mult favorizate. În imaginea de mai jos poți vedea cum a contribuit acest update la creșterea SEOmark.ro.
Imaginea prezintă modul în care a crescut traficul din Google pentru videoclipurile SEOmark și cum a fost direcționat trafic din Google chiar în paginile de pe SEOmark.ro care aveau asociat un video. Deci să ai un canal de youtube nu e benefic doar pentru imagine, ci și pentru creșterea traficului pesite-ul tău.
De ce şi cum te va ajuta YouTube să creşti în Google
1.Youtube e în familia Google
Youtube îi aparține lui Google și, așa cum a încercat să își crească G+ , așa va face tot posibilul să crească Youtube. Totuși, având deja o atât de mare tracțiune și fiind deja un produs bun și căutat, cu siguranță că Youtube va avea o soartă mult mai bună.
2.Google își rotunjește veniturile prin Youtube
Google câștigă bani din Youtube, deci are toate motivele să prioritizeze acest tip de conținut. Toată reclama pe care o are un canal de youtube este monetizată și banii sunt împărțiți între posesorului contului și Google. Deci de ce ar promova site-uri, și nu propriile canale de monetizare.
3.Google ține cont de tendințe
E un adevăr faptul că videoclipurile răspund cel mai bine anumitor căutări și au un impact mai mare. Oamenii vor să se informeze în prima fază, deci să le oferi informații suplimentare în format video este aproape ca și cum le-ai face o prezentare de vânzări față în față. E benefic atât pentru utilizator, care înțelege mult mai bine ce oferă produsul (vede care sunt dimensiunile, cum funcționează etc), dar și pentru vânzător (poate să demonstreze care sunt beneficiile acelui produs).
Așadar, cum folosim YouTube în favoarea noastră?
Pasul 1.Creează-ți un canal de Youtube
Dacă e vorba despre un canal asociat unei afaceri, cele mai potrivite sunt tutorialele cât mai bine realizate. Sigur că asta presupune un anumit buget, însă un canal de Youtube este o investiție care va reprezenta cât mai bine compania ta.
Pasul 2. Fă-ți un plan de SEO
Să faci videoclipuri e perfect ok, însă nu uita de SEO. Optimizează videoclipurile ţinând cont de cele mai bune cuvinte-cheie, pentru a putea aduce mai mulți utilizatori targetati.
Pasul 3. Promovează
Ai videoclipuri SEO, interesante și relevate pentru afacerea ta, însă nu ai vizitatori? Conținutul SEO nu e suficient, e nevoie și de promovare. O varianta foarte bună e să creezi câte un articol pentru fiecare video și să faci cross linking. Pentru că atât materialul video, cât și cel scris pot să primească separat trafic din Google, pune link spre articol și în descrierea videoclipului de pe YouTube și videoclipul în articol.
Asta te poate ajuta să primești trafic din YouTube, în cazul în care videoclipul tău e găsit prin căutarea cuvântului cheie direct în câmpul de căutare al canalului.
Sursa: https://docs.google.com/document/d/1pL4OAAkcW1lhRQWUwgcTgA2il7u7GxnwSe-gGmMZR4g/edit?usp=sharing
Ce fel de sursa e acest drive? Nu ar trebui sa fie cineva care a scris articolul sau o companie care share-uieste informatiile?