Din ce in ce mai multi tineri aleg sa isi faca astazi un vlog, nu doar pentru ca acest efort poate fi monetizat cu usuinta, ci si datorita unei liste intregi de motive benefice pentru cei care pornesc pe aceasta directie.
Copiii sunt cat se poate de activi in acest mediu, iar micile vedete ale Youtube-ului (deloc putine la numar) contribuie din plin la consolidarea ideii conform careia contentul video este acum cel mai important format al momentului (si, mai mult ca sigur, al viitorului).
Parintii trebuie sa fie constienti de potentialul creativ al celor mici, de aceea, este important sa le sustina pasiunea sau curiozitatea pentru vlogging. Iata mai multe argumente ce vin sa intareasca aceasta idee:
Sa te apuci de vlogging este acum mai simplu ca niciodata
Un vlog poate fi inceput cu o lista de resurse relativ redusa, ce nu implica o suma exagerat de mare. Parintii le pot cumpara celor mici o camera video, un microfon si un sistem de iluminat, dedicat unor astfel de activitati. Pentru inceput, aceste componente sunt suficiente pentru ca cei mici sa isi vada pasiunea materializata in primele episoade de vlog. Ulterior, se pot achizitiona si un soft pentru editare video si alte echipamente pentru vlogging, de la camere si obiective, pana la microfoane si alte lumini, la un nivel ceva mai “PRO”. Insa pentru inceput, cele trei componente de mai sus sunt suficiente. Un canal de Youtube se realizeaza extrem de simplu, asadar, toate premisele par sa fie de partea celui mic.
“Vlogging” = “Networking”
Inceperea unui canal de Youtube poate veni la pachet cu o doza binemeritata de popularitate, de care cel mic se poate bucura in cel mai frumos mod posibil. Prin calitatea materialelor video pe care le urca periodic pe propriile canale, cei mai cunoscuti vloggeri ai momentului aduna in jurul contentului video o baza solida de fani, cu care acestia pot interactiona periodic. In spatele conceptului de “vlogging” se contruieste (incet, dar sigur) un adevarat paienjenis social, de pe urma caruia o multime de parti au de castigat: vloggeri, fani, branduri etc
Din Youtube se pot castiga bani frumosi
Lasam pentru final poate cel mai plauzibil argument in favoarea concretizarii acestei pasiuni: castigurile generate de contentul pe care cei mici il pot realiza.
Dezvoltarea platformelor de social media si pozitionarea acestora in epicentrul relatiilor sociale a dus la o schimbare totala de paradigma: ilustri necunoscuti pot deveni peste noapte vedete in adevaratul sens al cuvantului, indiferent de platforma utilizata: Youtube, Instagram, TikTok etc Iar odata cu celebritatea de care cei denumiti generic “influencers” se bucura, vin si banii. Fie ca rezultat direct al monetizarii pe Youtube, fie ca urmare a incheierii unor contracte de publicitate cu anumite branduri.
In cazul vloggerilor, reclamele ce ruleaza la inceputul clipurilor urcate pe Youtube le pot oferi acestora castiguri substantiale. Si cand spunem “substantiale”, ne referim la ordinul zecilor de milioane de dolari. La finalul lui 2019, primul loc al clasamentului celor mai bine platiti vloggeri ai anului i-a revenit lui Ryan Kaji (9 ani). Suma stransa de acesta anul trecut, ca rezultat direct al popularitatii sale pe Youtube, este absolut uimitoare: 26 milioane $.
Este important sa sustii pasiunea pustiului tau pentru vlogging? Noi credem ca da. Asa cum ai putut vedea in randurile de mai sus, realizarea unui canal de Youtube este o treaba extrem de simpla, iar echipamentele pentru vlogging, de care cel mic are nevoie, pot fi comandate online in cel mai rapid mod cu putinta. Insa beneficiile cu care poate veni la pachet aceasta “meserie” sunt multiple. Asadar, ofera-i aceasta sansa copilului tau si sprijina-l cu toate resursele de care dispui, pentru a incepe cu dreptul primul sau episod.