sâmbătă, 22 februarie, 2020
5.5 C
București

Digitalizarea – soluții software pentru achiziții

Industria de software de tip CRM este acum cea mai mare din lume, depășind industria sistemelor de gestionare a bazelor de date, și se preconizează că va ajunge la peste 80 de miliarde de dolari până în 2025.

Este ușor de înțeles de ce. Vânzările agresive și strategiile tradiționale de vânzare au dispărut de mult. În locul lor, companiile mizează pe înțelegerea pe deplin a piețelor în care operează.

De aceea, din ce în ce mai multe organizații adoptă strategii de vânzare care includ utilizarea de software, inteligență artificială și analize predictive pentru a-și păstra avantajul concurențial.

Modul în care software-ul CRM a remodelat producția de bunuri


Printre domeniile care au suferit cele mai dramatice transformări în urma implementării soluțiilor de tip CRM se numără și producția de bunuri. Companiile cu acest domeniu de activitate devin din ce în ce mai orientate către clienți.

În trecut, producătorii se limitau la a reacționa la cerințele clientului. Acum, însă, pot fi proactivi, pot prognoza care va fi cererea și folosesc automatizarea ca pe un mijloc de a răspunde cererilor viitoare.

Software-ul CRM ajută producătorii să:

  • Îmbunătățească calitatea produselor;
  • Simplifice operațiunile;
  • Îmbunătățească relațiile cu clienții.


Însă aceste avantaje pot fi folosite și de alte domenii, cum ar fi achizițiile. Iar schimbările sunt deja vizibile.


Creșterea popularității soluțiilor software pentru achiziții

Conform Prokuria, o platformă online de achiziții, piața globală de software de achiziții se dezvoltă în ritm accelerat datorită creșterii cererii din partea diferitelor organizații pentru îmbunătățirea canalului de vânzări.

Această industrie s-a ridicat deja la o valoare de aproape 6 miliarde de dolari și se preconizează că va crește până la aproape 8 miliarde de dolari până în 2024. De asemenea, specialiștii spun că soluțiile software pentru achiziții vor înregistra cea mai mare rată de creștere în perioada următoare, în timp ce piața se va mări încet dar constant în anii următori, cu o rată anuală de creștere de aproximativ 2%.

Alina Năftănăilă


„Vedem că industria de software de achiziții trece prin schimbări semnificative, deoarece tot mai multe organizații sunt conștiente de ineficiența proceselor lor și caută în mod activ soluții. Ceea ce am făcut în cadrul Prokuria a fost să împărțim ciclul de achiziții în bucăți mai mici și să lucrăm îndeaproape cu clienții noștri pentru a afla cum putem eficientiza fiecare proces într-un mod care să aibă sens pentru ei. ” – Alina Năftănăilă, Co- Fondator Prokuria


Motorul de creștere al industriei soluțiilor software pentru achiziții

Necesitatea din ce în ce mai mare de îmbunătățire a lanțului de aprovizionare este unul dintre principalii factori care determină creșterea acestei industrii. Complexitatea procesului de management al cererii și ofertei este o preocupare majoră pentru diverse întreprinderi, astfel încât furnizorii se concentrează tot mai mult pe îmbunătățirea operațiunilor prin integrarea tehnologiei.

Potrivit Alinei Năftănăilă, rolul strategic al furnizorilor va deveni mai important în viitor. Structura organizatorică a companiilor devine mai aplatizată și se bazează mai mult pe terți pentru a oferi o varietate de produse și servicii, de la asistență pentru clienți la cercetare și dezvoltare, precum și produse și servicii mai tradiționale.


Statusul actual al industriei soluțiilor software pentru achiziții

Din păcate, 61% dintre companii spun că încă nu utilizează soluții IT și aplicații software pentru a-și eficientiza procesele.

Multe organizații doar ce au început să experimenteze cu instrumentele digitale. Potrivit unui studiu Procurement Leaders, mai puțin de 10% dintre companii au implementat soluții software pentru achiziții bazate pe tehnologii precum Big Data, Internet of Things, sau blockchain.

Mai mult, peste 60% dintre organizații nu dispun de instrumentele necesare, sau se bazează în principal pe sisteme improvizate care folosesc Microsoft Office. În ceea ce privește gestionarea riscurilor, managementul stakeholderilor, gestionarea categoriilor și schimbul de informații, această cifră crește la peste 70%.


Cei mai mari jucători din industria soluțiilor software pentru achiziții

Cele mai mari companii de pe piața de software de gestionare a lanțului de aprovizionare / achiziții sunt SAP și Oracle. În 2017, SAP a încasat venituri de peste 3 miliarde de dolari doar din software-ul SCM / achiziții, în timp ce Oracle a câștigat peste 1,5 miliarde de dolari.

Per ansamblu, piețele de software de gestionare a lanțului de aprovizionare și achiziții au încasat aproximativ 14 miliarde de dolari în 2018 și au înregistrat o creștere constantă a veniturilor de la an la an.

Dar doi lideri de piață nu sunt de ajuns deoarece nevoile organizațiilor sunt cu totul diferite. Nu doar marile întreprinderi trebuie să-și automatizeze procesul de achiziții, ci toate organizațiile, atât cele mici, cât și cele mari. Iar pentru ei, soluțiile consacrate se dovedesc adesea prea complexe pentru a fi implementate.

Acesta este motivul pentru care astăzi vedem din ce în ce mai multe soluții de achiziții concepute special pentru întreprinderi medii și mari.

Aceste platforme ajută la împărțirea ciclului de achiziții în părți mai mici (aprovizionare, gestionarea contractelor, managementul necesarului de materii prime și materiale, achiziționare, plăți, gestionarea furnizorilor și analize de date), astfel încât organizațiile să-și automatizeze fiecare proces până devin complet automatizate.

Una dintre aceste platforme este Prokuria, o soluție de achiziții bazată pe cloud, concepută pentru organizațiile care au nevoie de un control mai bun asupra procesului lor de achiziții. Acest tip de platforme sunt eficiente din punct de vedere al costurilor și mai ușor de integrat, ceea ce le face o alegere mai bună decât celelalte soluții de pe piață.

Cu ajutorul acestor platforme, orice companie poate începe automatizarea proceselor sale și poate intra în era digitalizării. Și, sperăm, nu va trece prea mult timp până când digitalizarea achizițiilor va deveni ceva comun.

„Urmărirea performanțelor furnizorilor și asigurarea conformității sunt procese ce cu greu pot fi implementate fără o platformă software. Acesta este motivul pentru care organizațiile ar trebui să lase metodele tradiționale în urmă și să încerce platformele online de management al achizițiilor. Și pentru că achizițiile pot fi un adevărat test de eficiență, întreaga industrie ar putea beneficia de pe urma apariției unor soluții specializate pe piață. ”- Alina Năftănăilă, Co-Fondator Prokuria.


LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

ULTIMA ORĂ

Extindere geografică a focarelor de contaminare cu coronavirus

Agențiile internaționale de presă transmit tot mai multe informații ce confirmă o creștere a numărului cazurilor de contaminare și decese...

Angela Merkel: “Deosebirile de poziții, încă prea mari pentru a se ajunge la un acord privind bugetul plurianual al UE”

Vineri seară, șefii de stat și de guvern ai țărilor membre ale UE, reuniți la Bruxelles pentru a ajunge...

IMGB a devenit istorie

Doosan a decis prin Consiliului de Administrație suspendarea producției IMGB; Aproximativ 400 de persoane vor rămâne fără...

Primaria Bucuresti a modernizat si dotat 23 de biblioteci

Primaria Bucuresti a demarat, incepand cu anul 2017, un amplu proces de revitalizare a celor 30 de...

TRENDING

RADIOCOM a demarat implementarea televiziunii digitale terestre în România

RADIOCOM, companie aflată în portofoliul Ministerului Comunicaţiilor...