Consumul de salate din România cunoaște o creștere constantă, chiar dacă rămâne unul de dimensiuni reduse, comparativ cu alte țări europene.
După peste doi ani de pandemie s-au observat schimbări în obiceiurile de consum. Tot mai mulți români își îndreaptă atenția către produse alimentare naturale, precum salatele preambalate, la pungă sau în cutii, ce le oferă beneficii de sănătate.
Noua provocare pentru producătorii din domeniu, la nivel european sau local, este creșterea inflației. Conform previziunilor BNR, prețurile se vor majora luna viitoare cu peste 10%. Prognoza a fost anticipată în februarie, înainte de izbucnirea războiului din Ucraina iar sancțiunile economice impuse Rusiei vor afecta și economiile europene.
În ceea ce privește evoluția prețurilor, Nicoleta Scarlat, director de marketing și vânzări Eisberg, afirmă că „dorim stabilitate economică. Prețul este relevant atâta vreme cât condițiile pieței permit consumatorului să își diversifice coșul de cumpărături. «Lupta» se dă în piață pe o diferență de preț de 10 – 15%, justificată prin certificări și servicii. Provocarea apare când vrei să cucerești piața și folosești prețuri ce nu pot susține o creștere, ci distrug viitorul. De aceea, ne-am ajustat prețurile conform inflației, susținem cât putem din marja noastră”.
De asemenea, Eisberg România, lider al pieței locale de profil, continuă politica „porților deschise”, cu scopul de a asigura transparența asupra producției, realizată la cele mai înalte standarde în privința igienei și calității.
„Comunicăm prin toate canalele accesibile nouă despre modul în care prelucrăm salatele: vizite în fabrică, influenceri, social media în general”, precizează Nicoleta Scarlat.
Această abordare a permis companiei bucureștene să își consolideze în 2021 poziția pe piața de profil, cu un plus de 18% la cantitate și de 16% la valoare, și să mizeze pentru acest an pe o creștere de 10 – 12% în cazul volumelor de vânzare, respectiv de 15% ca valoare, mizând și pe diversificarea ofertei prin introducere unor noi produse eco și a unui nou baby leaf.
Activitatea Eisberg România este centrată pe două linii mari de desfacere, retail și restaurante de sistem (HoReCa), către care sunt livrate legume și salate curățate, spălate și gata de preparat.