Caută pe site
Logo-Curierul-National-Wht Logo-Curierul-National-Blck
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: FSAB, FinBan şi CPBR semnează Acordul pentru Pregătirea Profesională a Angajaților
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
HR

FSAB, FinBan şi CPBR semnează Acordul pentru Pregătirea Profesională a Angajaților

Curierul Național
Autor Curierul Național Publicat 19 noiembrie 2019
Distribuie
Steven van Groningen sursa foto: businessmagazin.ro
Distribuie

Federația Sindicatelor din Asigurări și Bănci – FSAB, din partea sindicală și Federația Patronală a Serviciilor Financiare – FinBan și Consiliul Patronatelor Bancare din România – CPBR, din partea patronală, au semnat ieri Acordul pentru Implementarea Proiectului de Pregătire Profesională a Angajaților, primul astfel de acord semnat între parteneri sociali din România.

Acordul se referă la colaborarea dintre FinBan și CPBR pe de o parte și FSAB de cealaltă parte, ca parteneri de dialog social în contextul nevoilor crescânde ale angajaților din sistemul bancar privind provocările prezente și viitoare generate de digitalizare.

„Considerăm că acest acord e o dovadă a maturității dialogului social la nivelul sectorului nostru și în relaţia dintre FinBan/CPBR și FSAB, care în sine credem că reprezintă un precedent de bune practici ce poate fi preluat la nivelul oricărui sector de activitate economică,” a declarat înainte de semnare domnul Steven van Groningen, președintele Federației FinBan, potrivit unui comunicat cpbr.ro.

„Acordul este o premieră în România la nivelul oricărui sector de activitate economică”, a declarat și domnul Sergiu Manea, președintele CPBR. „FinBan și FSAB sunt, de fapt co-autorii a încă două premiere ale dialogului social în România ultimilor ani: acordul de teleworking şi Contractul Colectiv de Muncă inițiat la nivel sectorial și aplicabil la nivel de grup, ambele semnate la finalul anului 2018”.

La rândul său, președintele FSAB, domnul Paraschiv Constantin, a punctat faptul că „discuțiile privind acest acord s-au desfășurat pe parcursul întregului an, iar acesta este nu doar urmarea firească a Contractului Colectiv de Muncă inițiat la nivel sectorial și aplicabil la nivel de grup de bănci, ci și o consecință practică a acestuia”.

Acordul presupune, în practică, un program de e-Learning constând în 500 de cursuri în format electronic, din care jumătate sunt disponibile inclusiv în limba engleză. Programul de distribuție al cursurilor va fi demarat la 31 martie 2020.

Unul dintre principalele avantaje pentru lucrătorii bancari ale semnării acestui acord este colaborarea alături de partenerul sindical în acest demers, domeniile prioritare de pregătire profesională fiind stabilite de comun acord cu sindicatele, pe baza cunoașterii nevoilor angajaților. Astfel, partenerii de dialog social și-au manifestat optimismul cu privire la faptul că această colaborare va contribui la stimularea angajaților să acceseze în număr cât mai mare aceste cursuri, care nu sunt obligatorii, ci sunt la alegerea acestora.

Acordul va pune accent pe trei direcții principale ale provocărilor digitale, stabilite ca fiind prioritare de comun acord între partenerii de dialog social, și anume:

i. Abilități Digitale – având drept scop îmbunătățirea abilităților de folosire a sistemelor și infrastructurii IT, astfel încât angajații să se poată adapta mai facil la astfel de instrumente, indiferent de angajator (e.g. PC Literacy and reporting skills, Analytical and Numerical skills, Digital Awareness);

ii. Colaborarea prin canale digitale – având drept scop dobândirea/îmbunătățirea abilităților de folosire a unor instrumente de lucru/colaborare la distanță cum ar fi video conferințe, mesagerie, gestiunea echipelor de proiect la distanță etc;

iii. Satisfacția și abordarea clienților în contextul digitalizării – având drept scop dobândirea de către salariați a unor abilități/competențe de folosire mai facilă a instrumentelor/operațiunilor puse la dispoziție de către angajator din perspectiva digitală.

Cursurile vor fi disponibile pentru toți angajații băncilor membre ale Consiliului Patronatelor Bancare din România, adică cel puțin 25.000 de persoane care vor avea acces la aceleași cursuri (aproape jumătate din angajații sistemului bancar din România, care însumau peste 53.000 persoane la sfârșitul primului trimestru din 2019). Cursurile vor fi disponibile pentru angajați în mod gratuit, costurile fiind suportate de către băncile membre CPBR, care vor pune la dispozție și platformele proprii pentru accesarea acestora.

- Publicitate -

În vederea identificării celor mai potrivite cursuri atât din punct de vedere al conținutului cât și al diversității acestora, CPBR a derulat un proces de selecție al celor mai potriviți furnizori, selectând în cele din urmă „The e-Learning Company”, care reprezintă în România renumita companie de soluții de e-Learning SKILLSOFT din SUA. Skillsoft e furnizor de asemenea soluții în multe alte țări europene. În acest fel, cursurile oferă angajților din băncile membre CPBR beneficiul de a accesa aceleași suporturi de curs precum angajații din SUA sau alte țări europene cu tradiție în domeniul bancar.

CPBR este membră a Federației FinBan, parte a Confederației Patronale CONCORDIA, reprezentativă la nivel național. FSAB, la rândul său, este membră a “Cartel ALFA”, confederație sindicală reprezentativă la nivel național.

FSAB și FinBan sunt, de asemenea, singurii parteneri sociali care au semnat un Contract Colectiv de Muncă la nivel sectorial cu aplicabilitate la nivel de grup de unități la finalul anului 2018. Acesta este aplicabil și angajaților din băncile membre CPBR, ce reprezintă mai mult de o treime din totalul agajaților sistemului bancar: Banca Comercială Româna, BRD – Groupe Société Générale, ING Bank, Raiffeisen Bank și UniCredit Bank.

* * *

Întrebări şi răspunsuri:

– Care e costul/investiţia în acest program de e-Learning?

R: Costul e la nivelul sutelor de mii de euro, inclusiv prin prisma efortului de a adapta acest program pe propriile platforme ale bancilor; nu putem pune la dispoziţie alte detalii din motive de confidenţialitate ale contractului;

– Alte bănci în afară de cele membre ale CPBR pot accesa acest program?

R: CPBR nu a condiţionat furnizorului exclusivitatea pe cursurile puse la dispoziţie, deci răspunsul este unul afirmativ, alte bănci/entităţi ale sectorului pot identifica soluţii cu ajutorul furnizorului;

– Care este durata programului?

R: Durata este de un an, cu posibilitate de prelungire/adaptare funcţie de feedback-ul angajaţilor;

– De ce nu puneţi la dispoziţie aceste cursuri pe o platformă comună tuturor băncilor membre?

R: Fiecare bancă are propriile cerinţe de securitate; or, cum aceste cursuri vor fi accesate inclusiv în timpul programului de lucru, e important ca cerinţele de securitate ale sistemelor informatice să fie avute în vedere;

– Dacă tot ați spus că aceste cursuri vor fi accesibile doar pe platformele proprii ale băncilor, înseamnă că angajații le vor putea consulta doar în timpul programului de lucru?

R: Fiecare bancă va stabili independent în ce fel va pune la dispoziție aceste cursuri, inclusiv dacă vor fi putea accesate atât în timpul sau în afara programului de lucru;

– De ce ați ales varianta cursurilor online, şi nu varianta pregătirii în sesiuni de pregătire clasice, cu mai mulți cursanți la un loc?

R: Trăim deja în era digitală. În plus, e mult mai ușor ca o persoană să decidă singură ce dorește să învețe și când să facă această funcție de programul de lucru, decât să aleagă între opțiuni fixe;

– Cum veți ști dacă programul a fost unul de succes?

R: Ne așteptăm ca atât angajații noștri, cât și partenerul nostru social, FSAB, să ne comunice nivelul de satisfacție personală și profesională în legătură cu aceste cursuri. De asemenea, fiind într-un fel chiar un „experiment” în România, ne așteptăm să observăm chiar noi, că angajatori, rezultatele pozitive, în sensul progresului

– Când va fi demarat acest program?

R: Așa cum am anunțat deja, acest program va fi demarat la finalul lunii martie a anului 2020. 

–

Curierul Național 19 noiembrie 2019
Distribuie articolul
Facebook Twitter Whatsapp Whatsapp LinkedIn Email Copy Link Print
Articolul anterior Mercedes Benz își trimite mașinile smart în China după ce în America nu au avut succes
Articolul următor Iran Proteste de amploare în Iran. Zeci de morți
Lăsați un comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ultimele articole

Titluri de operă și balet la început de februarie pe scena Operei Naționale București
Cultură și Educație
Consiliul Concurenței analizează preluarea Dataware Consulting de către Bittnet Systems
Companii
Federaţiile din educaţie: salariații din învățământ reiau protestele pentru salarii decente
Cultură și Educație
Cancelarul Scholz face precizări: Germania nu va trimite avioane de luptă în Ucraina
Extern
E oficial: Victor Pițurcă și șeful Romarm, Gabriel Țuțu, reținuți de DNA în dosarul măștilor neconforme livrate Ministerului Apărării
Actualitate

RSS Money Buzz!

  • Investițiile în startup-urile românești au depășit 100 milioane de euro 30 ianuarie 2023
  • Tranzacțiile imobiliare din Europa Centrală și de Est au revenit pe creștere 30 ianuarie 2023
  • EVOhoreca, cifră de afaceri de 1,6 milioane euro în 2022 30 ianuarie 2023

Trebuie să citești

HR

Companiile reduc masiv risipa de timp din departamentele HR pentru a se concentra pe retenția angajaților

Digitalizarea mediului de business din Româna a cuprins în ritm accelerat și zona de gestionare a resurselor umane și a…

9 minute
HR

Inspecția Muncii a declanșat Campania națională de control în industria minieră

Inspecția Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, desfășoară Campania de control privind respectarea măsurilor necesare pentru asigurarea securității și protecția…

5 minute
HR

8 din 10 candidați români și-ar schimba jobul pentru venituri mai mari și oportunități mai bune de dezvoltare

Studiu BestJobs în parteneriat cu The Network și BCG Românii se aliniază și ei tendințelor globale, 8 din 10 candidați…

5 minute
HR

Jumătate dintre români ar fi mai fericiți dacă ar putea lucra și călători în același timp

Sondaj Kiwi.com Potrivit datelor Kiwi.com, 49.6% români au spus că explorarea unor locuri noi în timp ce lucrează i-ar ajuta…

6 minute
Logo-Curierul-National-Icon Logo-Curierul-National-Icon-Blck
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
  • Redacția

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

TEMATICE

  • Cultură și Educație
  • Eveniment
  • Opinii
  • Sănătate
  • Caricatură

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Ștergeți din lista de lectură

Undo
Welcome Back!

Sign in to your account

Lost your password?