-0.8 C
București
miercuri, 2 decembrie

Mercedes Benz își trimite mașinile smart în China după ce în America nu au avut succes

Brandul de mașini tiny al companiei Mercedes-Benz mizează pe China pentru a-l menține în viață. Marca Smart Auto realizată de producătorul auto german în colaborare cu producătorul de ceasuri elvețian Swatch la mijlocul anilor ’90 s-a luptat în ultimii ani, provocată fiind de costurile ridicate ale forței de muncă, cu marjele extrem de scăzute de profit.

Războiul mașinilor cu economia SUA și cu piețele care au favorizat din ce în ce mai mult mișcarea și revenirea sportului părea pierdut. Asta până când China a intervenit.

Cum a ajuns Mercedes în SUA și de ce nu a avut succes pe această piață?

Când a fost adusă pentru prima dată în SUA în 2008 de către mogulul Roger Penske, mașina inteligentă a promis un mijloc de transport unic, modern și eficient din punct de vedere al consumului de combustibil pentru tinerii americani din oraș.

A venit într-o perioadă în care prețurile carburanților se îndreptau către valori maxime, iar țara se îndrepta spre recesiune. Cei de la Mercedes au crezut că e momentul oportun. Însă, în primul an, compania a vândut sub 25.000 de unități.

Iar acum un an, după 10 ani de luptă, compania a înregistrat vânzări dezastruoase, reușind să vândă nici mai mult, nici mai puțin de 1276 modele.

Vehiculul a avut și o serie de cereri foarte mari pentru cumpărători. Erau necesare o mulțime de sacrificii. Vehiculul era minuscul: singurul model vândut în SUA avea doar două locuri și foarte puțin spațiu pentru portbagaj.

A obținut un consum bun pe kilometraj, dar asta nu a oferit suficiente avantaje pentru mașinile compacte, aceste mici dispozitive inteligente neconvenționale, pentru a justifica sacrificarea spațiului și comoditatea unui vehicul convențional cu patru locuri.

Așadar, SUA a respins modelul german și nemții au înțeles că pe această piață nu vor avea succes. Însă în acest an au descoperit și alternativa.

Nemții se îndreaptă cu mașina către chinezi – mult mai receptivi la acest tip de vehicul, mai adaptat la nevoile lor

În 2019, Daimler s-a asociat cu producătorul auto chinez Geely pentru a produce mașini inteligente electrice la o fabrică din China. Această mișcare ar trebui să reducă costurile forței de muncă ale brandului Smart – mașinile sunt construite în prezent într-o fabrică din Hambach, Franța, unde forța de muncă este relativ scumpă comparativ cu China.

De asemenea, acest pas va da șansa colosului Daimler să vândă mașinile Smart direct în China, cea mai mare piață auto din lume. Guvernul chinez este de asemenea dornic să promoveze vehiculele electrice pentru a reduce problemele severe de poluare.

În plus, spre deosebire de piața din SUA, în China Daimler poate susține asocierea Smart cu brandul Mercedes-Benz care este foarte popular printre cumpărătorii chinezi aflați în fugă după branduri europene de lux.

Sursă: https://docs.google.com/document/d/1_8RAPybCsyGa2aGNza719BTt_A8JXV9DNFqvJmr-cZQ/edit?usp=sharing

- PUBLICITATE -

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

WWW