Situația care s-a creat în jurul pregătirii deschiderii anului școlar ne obligă să ne întrebăm dacă pentru copiii noștri ar fi mai bine să rămână needucați decât să fie demonizați.
Este o întrebare de un sinistru înfiorător care pune în discuție însăși capacitatea noastră în calitate de oameni și părinți de a conviețui într-un cadru social.
Și totuși, am ajuns să ne punem o astfel de întrebare forțați de disprețul imperial cu care suntem tratați de către domnul Raed Arafat, aflat pe culmile gloriei tiraniei medicale pe care a construit-o și o practică, evident cu plăcere, de la începutul pandemiei. Grav este că domnia sa reușește să transforme tirania sa medicală în tiranie stricto senso impunându-și voința atât asupra deciziilor guvernamentale, cât și a celor prezidențiale.
Francezii au un bine cunoscut și foarte cinic proverb: ”à la guerre comme à la guerre”, adică, la război ca la război, totul este posibil, orice este permis pentru a-ți atinge scopul. Nu știu dacă domnul Raed Arafat se ghidează după acest proverb dar, cu siguranţă, se ghidează după o altă ”invenție” franțuzească. Este un tip de politică numit ”biopouvoir” (biopower), creație a filozofului și politologului Michel Foucault.
Biopouvoir sau biopower, despre care am mai scris în articolele anterioare, dar, iată, este necesară repetarea, este o politică de conducere tiranică a populației utilizând ca mijoc de acțiune frica, panica, înspăimântarea, terorizarea. Se practică o manipulare și o presiune informataică permanentă prin prezentarea unor cazuri de contagiune a unor personalități publice, prin eliminarea speranței de vindecare, promovând de la cel mai înalt nivel ideea dependenței totale de deciziile oficiale pe care trebuie să le respecți orbește dacă vrei să trăiești.
”Dacă nu respecți ordinele, eşti prost și vei muri”. Este doar un exemplu citat din declarații oficiale. O analiză chiar neprofesionistă a discursului domnului Raed Arafat scoate în evidență menținerea și îngroșarea unor teme cum ar fi: panica, spaima, teroarea, amenințarea, catastrofa, moartea, controlul total și necondiționat al populației, culpabilizarea victimelor, obsesia anchetelor și a sancțiunilor.
Un alt element care caracterizează acest tip de conducere politică, adoptat de către domnul Raed Arafat, este acela al responsabilizării totale și a culpabilizării depline a victimelor pentru nereușita politicii sanitare, aducă a persoanelor îmbolnăvite. Bolnavii sunt considerați vinovați și pentru că sunt bolnavi, dar și pentru că nu se testează pe banii lor și nu-și procură singuri măști chiar dacă fac parte din categoria persoanelor defavorizate.
Este foarte important să precizăm că nicio țară din lume (inclusiv Franța) nu a adoptat politica biopouvoir în timpl pandemiei, ba chiar au repudiat-o, considerând-o contrară democrației, libertăților democratice și aptă de a promova discriminarea și antagonizarea unor categorii ale populației.
Momentul actual, al deschiderii anului școlar, ne-a adus în prim-plan încă un aspect al aplicării de către domnul Raed Arafat a biopouvoir, acela al discriminării unei importante categorii a populației României, punând-o în stare de antagonizare cu altă importantă categorie a populației țării.
Într-o apariție publică, domnia sa, nici mai mult nici mai puțin, consideră copiii românilor ca fiind principalul pericol pentru națiune, îi consideră ”killerii” bunicilor sau chiar ai întregii familii. Consideră că principalele focare de infecție sunt locurile de joacă unde acești mici killeri ”cultivă virușii pentru ca apoi să-i reverse asupra societății ”.
Domnul Raed Arafat ordonă profesorilor ca atunci când unul dintre copii nu va avea mască să-i spună: ”Ieși afară!”. Domnia sa nu spune însă de unde să iasă afară și unde să se ducă afară. Să iasă afară de la dreptul său constituțional de a învăța și a fi educat? Să iasă afară din sacra instituție românească a școlii care a educat națiunea română sub îndrumarea unor Spiru Haret, Titus Maiorescu, Nicole Iorga și a altori mari dascăli români?! Și dacă iese afară, unde să se ducă? La contagiatele locuri de joacă?!
De ce nu se gândește domnul demnitar român Raed Arafat că poate acel copil nu are mască nu pentru că vine dintr-o familie ”reticentă la ordinele sale”, ci pentru că vine dintr-o familie defavorizată, adică de șomeri sau faliți ai crizei.
De ce nu face domnul Raed Arafat, de la înălțimea funcțiilor sale (sunt șapte) în așa fel încât profesorul să nu-l dea afară pe elevul fără mască, ci să-l invite în clasă dându-i o mască? Nu toți români își permit să aibă măști scumpe 3M așa după cum are domnia sa. Nu toții săracii României au primit gratuit măști, așa după cum a promis guvernul.
Prin tot ceea ce zice și face acum, domnul Raed Arafat demonizează copiii români, îi face vinovați potențiali pentru ”un dezastru” epidemiologic ce se va declanșa după începerea școlii.
Demonizarea copiilor este un act de o gravitate extremă. Inocularea copiilor cu ideea că sunt vinovați pentru necazurile sau chiar decesurile survenite în familiile lor este o bombă cu explozie întârziată ce va marca întreaga lor existență. Sentimentul culpabilității, sinonim cu păcatul originar biblic, influențează negativ comportamentul și tonusul generațiilor considerate, într-un anumit moment al istoriei responsabile, fără vina lor, pentru dramele și tragediile altora.
Deja, copiii noștri sunt dezorientați și speriați de ceea ce îi așteaptă, de posibilul moment în care cineva le va spune: ”ți-ai îmbolnăvit sau chiar ți-ai omorât bunicii”. Cei mai mari, care au altă capacitate de înțelegere, deja privesc începerea școlii cu sentimentul că vor fi considerați responsabili pentru dezastrul pe care îl propăvăduiește domnul Raed Arafat.
Nu trebuie să ne îndoim de buna intenție a domnului Raed Arafat în efortul de a stăpâni pandemia, dar, este din ce în ce mai clar că nu știe cum să o facă. Aplicarea biopouvoir nu este binevenită în România.
Bătaia de joc la adresa seniorilor, închiși în casă, considerați iresponsabili și proști, după cum s-a afirmat public, a fost tolerată, deși cu sacrificii, de acești seniori români, hotărâți să contribuie la diminuarea contagiunii. Distrugerea economiei și falimentarea HORECA nu va mai fi acceptată. Cei interesați vor acționa ferm împotriva restricțiilor care există doar la noi.
Demonizarea copiilor riscă însă o reacție explozivă. Nu putem accepta ca vina incompetenței ministerului de resort și a ambițiilor totalitariste ale domnului Raed Arafat să cadă pe umerii unor generații tinere care nu au șansa de a beneficia de înțelepciunea și expertiza de care dau dovadă decidenții politicilor educaționale din alte țări ale Uniunii Europene.
Să nu se uite că demonizarea copiilor înseamnă demonizarea viitorului.
Mai bine om, ori porc de om ?!
Din care toti au de casti gat , mai ales copiii, potrivit celebrului roman al lui Jules Verne fiindca educatia nu este doar formala
Este o întrebare de un sinistru al Educatiei înfiorător care pune în discuție însăși capacitatea noastră în calitate de oameni și părinți de a conviețui într-un social.
Un banc en glezesc spune astfel:
Un savant s-a urcat in luntre sa traverseze un rau. Dupa ce s-au indepartat de mal ii zice luntrasului:
–Mai, tu ai studiat fizica ?
–Nu, domnule!
-Pacat ! Un sfert din viata ta s-a dus degeaba!
Dupa inca un minut:
-Mai, tu ai invatat chimia ?
–Nu, domnule!
-Pacat! Inca un sfert din viata ta s-a dus degeaba!
Dupa inca un minut:
-Mai, dar anatomie ai studiat?
–Nu, domnule.
-Pacat! Inca un sfert din viata ta s-a dus degeaba!
Dupa inca un minut:
-Domnul, ati invatat sa inotati?
-Nu, de ce ?
-Pacat! Toata viata dv s-a dus degeaba fiindca barca noastra s-a umplut de apa si ne vom scufunda !