Vladimir Ionescu (www.b1tv.ro)
România are un deficit de 56 de miliarde și cheltuieli pe investiții de 57 de miliarde, a declarat premierul Marcel Ciolacu, luni, într-o vizită pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești.
Premierul a salutat ritmul de lucru de pe șantierul Autostrăzii Sibiu-Pitești și a dat asigurări că „nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură”.
„Sunt ferm convins că, dacă am fi fost în Schengen, ați fi fost și mai în avans, lucrurile ar fi mers mult mai ușor. În acest moment, România, că tot vorbim și ne place de acest deficit, și cu toții devenim experți în deficite, are un deficit de 56 de miliarde și cheltuieli pe investiții de 57 de miliarde. Este pentru prima oară în istoria României când s-a creat acest echilibru între deficit și investiții”, a declarat Marcel Ciolacu.
„Cunoaștem cu toții situația, când am venit prim-ministru, înțeleg, anumite persoane sunt supărate pentru că direcționăm în primul și în primul rând banii către investiții. Unii sunt foarte supărați că direcționăm cele mai mari sume către Ministerul Transporturilor. Lucrările din Transporturi se multiplică cel mai repede și au cea mai mare importanță strategică. Sunt marile lucrări de infrastructură, așteptate, să știți, nu numai de români, cred că și de noi. Tot timpul găseam motive să amânăm astfel de lucrări”, a continuat premierul.
„Sorin Grindeanu chiar dacă îmi este coleg, n-am nicio reținere să o spun, aceste trei tronsoane de la Pitești spre Sibiu, care sunt încă în lucru, au fost ocolite de toți miniștrii Transporturilor de 30 de și ceva de ani. E primul ministru care închide de la Nădlac până la Constanța și o să închidem la fel din Moldova până în Constanța. E prima oară când avem un plan și acest plan prinde contur”, a adăugat el.
„Nu va exista să nu avem bani pentru infrastructură. Nimeni nu a pus la socoteală acum șase luni sau opt luni faptul că România este la sfârșitul unui exercițiu financiar și, în primul și în primul rând, trebuiau să se gândească că trebuie să venim cu cofinanțările astfel încât acești bani să nu îi pierdem. Asta face în acest moment Guvernul. Cu adevărat, cei mai mulți bani s-au dus la Transporturi, fiindcă sunt cei mai avansați”, a mai spus Marcel Ciolacu.
„Sorin Grindeanu chiar dacă îmi este coleg, n-am nicio reținere să o spun, aceste trei tronsoane de la Pitești spre Sibiu, care sunt încă în lucru, au fost ocolite de toți miniștrii Transporturilor de 30 de și ceva de ani.”
Pai ce ministri de transport au incercat de vreo 4 ori sa construiasca A3 Comarnic – Brasov prin metoda PPP (Parteneriat Public Privat) si au blocat vreo 10-15 ani A1 Sibiu – Pitesti pe fonduri europene?
Erau ministrii PSD care tineau Transporturile fiecare cate 1 an din 4 ani de guvernare: fiecare nou ministru venea cu o „noua viziune” despre A3 si spunea ca A1 e prea scumpa!
P.S.
A1 Sibiu – Pitesti traverseaza Carpatii la o altitudine maxima de circa 500m.
A3 Comarnic – Brasov face acelasi lucru la o altitudine maxima de circa 1000m la Sinaia (deci vom avea probleme cu deszapezirea ei, dincolo de faptul ca traseul strategic Constanta – Bucuresti – Nadlac e mai lung pe Brasov.