Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Măsurile de sprijin pentru tinerii NEET, persoane vulnerabile și angajatori intră în etapa de implementare
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
HR

Măsurile de sprijin pentru tinerii NEET, persoane vulnerabile și angajatori intră în etapa de implementare

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 24 iulie 2026
Distribuie
Foto: magnific.com

Guvernul a aprobat normele de aplicare

Procedurile necesare prin care tinerii NEET, persoanele vulnerabile și angajatorii vor putea beneficia de măsurile de sprijin pentru ocuparea forței de muncă au fost aprobate.

Guvernul României a adoptat, joi, la propunerea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, hotărârea pentru modificarea și completarea unor acte normative în domeniul ocupării forței de muncă, act normativ care asigură aplicarea unitară a măsurilor introduse prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 11/2026 pentru modificarea și completarea Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.

Prin OUG nr. 11/2026 au fost introduse o serie de măsuri menite să faciliteze accesul pe piața muncii și să sprijine ocuparea persoanelor vulnerabile. Printre cele mai importante amintim acordarea unei prime de stabilitate pentru tinerii NEET care se angajează pentru prima dată pe perioadă nedeterminată, extinderea categoriilor de persoane pentru care angajatorii pot beneficia de subvenții la încadrare, creșterea pragului de vârstă de la 45 la 50 de ani pentru șomerii sprijiniți prin aceste măsuri, includerea întreprinderilor sociale de inserție între angajatorii de inserție, clarificarea noțiunii de persoană aparținând unui grup vulnerabil, precum și digitalizarea și simplificarea accesului la serviciile publice de ocupare.

De asemenea, având în vedere că actul normativ vizează și modificarea unor acte normative subsecvente Legii nr. 76/2002, cu modificările și completările ulterioare, se  stabilește astfel cadrul procedural și administrativ necesar pentru implementarea măsurilor aprobate prin ordonanța de urgență, astfel încât acestea să fie aplicate în mod unitar de Agenția Națională pentru Ocuparea Forței de Muncă, prin structurile sale teritoriale.

Actul normativ reglementează documentele necesare, termenele, fluxurile administrative și procedurile privind acordarea, plata, suspendarea, încetarea și recuperarea drepturilor prevăzute de lege, inclusiv pentru:

  • acordarea primei de stabilitate destinate tinerilor NEET care se angajează pentru prima dată;
  • măsurile de sprijin dedicate persoanelor aparținând grupurilor vulnerabile;
  • stimulentele acordate angajatorilor care încadrează persoane din categoriile eligibile.

Un element important al noilor reglementări îl reprezintă continuarea procesului de simplificare administrativă și digitalizare a serviciilor publice de ocupare. Astfel, sunt reglementate modalitățile prin care documentele pot fi depuse și transmise prin mijloace electronice și prin intermediul platformelor informatice dedicate, facilitând accesul cetățenilor și al angajatorilor la serviciile oferite de ANOFM și reducând birocrația.

„O măsură este cu adevărat utilă doar atunci când oamenii pot beneficia de ea fără obstacole. După ce am introdus noi forme de sprijin pentru tinerii care se angajează pentru prima dată, pentru persoanele vulnerabile și pentru angajatorii care le oferă un loc de muncă, prin această hotărâre facem ca aceste măsuri să poată fi aplicate în practică. Vrem ca fiecare persoană care are nevoie de sprijin pentru a intra sau a reveni pe piața muncii să îl poată obține mai ușor, iar angajatorii să aibă proceduri simple și aceleași reguli oriunde în țară”, a declarat ministrul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale, Dragoș Pîslaru.

Hotărârea nu introduce noi categorii de drepturi sau beneficii față de cele aprobate prin Ordonanța de urgență nr. 11/2026 și nu generează un impact financiar suplimentar.

Prin acest demers, Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului și Solidarității Sociale continuă procesul de modernizare a serviciului public de ocupare, de simplificare a relației cu cetățenii și angajatorii și de creștere a eficienței politicilor active de ocupare a forței de muncă.

Urmăriți Curierul Național pe Google News G Adăugați Curierul Național ca sursă preferată în Google
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior O nouă creșă a fost inaugurată în județul Harghita
Articolul următor Noua lege a prosumatorilor a fost promulgată. Care sunt schimbările
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

- Publicitate -

Ultimele articole

În sport, ceea ce pare imposibil devine, uneori, realitate
Opinii Sport
Kaspersky: Testele tradiționale de securitate pot rata vulnerabilități critice în infrastructurile cloud
IT
CMS asistă CCE cu privire la vânzarea unui portofoliu fotovoltaic de 766MWp către Zephyrus Wing Energies
Energie

Flux RSS: Știri Financiare Știri Financiare

  • S-a deschis prima fază a București Sud Retail Park, parcul comercial de peste 45.000 mp din Jilava
  • Suceava, capitala magazinelor second hand și outlet. Vinted domină piața SH online
  • Puratos investește peste 15 milioane de euro într-o nouă fabrică în România
opcom
HR

ANUNŢ DE SELECȚIE PENTRU POZIŢIA DE DIRECTOR ECONOMIC AL SOCIETĂȚII OPERATORUL PIEȚEI DE ENERGIE ELECTRICĂ ȘI DE GAZE NATURALE „OPCOM” S.A.

24 minute
HR

Inspecția Muncii: Peste 200 de persoane care prestau muncă nedeclarată depistate de inspectorii de muncă. Amenzi totale de peste 7,5 milioane de lei

2 minute
HR

România, pe ultimul loc în regiune la pregătirea pieței muncii pentru inteligența artificială, dar IMM-urile adoptă AI mult mai repede decât arată statisticile oficiale

4 minute
HR

Un angajat din trei ia în calcul să-și schimbe jobul în 2022 din motive legate de birou

5 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?