Sute de liceeni din mediul rural vor participa, pe toată perioada închiderii şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus, la meditaţii şi ateliere de dezvoltare personală online.
Mai mult decât atât, 5770 de elevi au posibilitatea de a participa la ore online susţinute de profesori pe platforma www.scoaladinvaliza.ro.
Meditațiile se mută online pentru liceenii de clasa a XII-a
Elevii care trebuie să susţină Bacalaureatul anul acesta sunt în pericol de a rămâne în urmă la materiile de învăţământ la care vor susţine examen, astfel că profesorii și coordonatorii proiectului „Vreau în clasa a 9-a”, program de burse pentru liceenii din mediul rural desfăşurat încă din 2008 de Fundaţia World Vision România, au demarat un program de meditaţii online. Meditaţiile online îi ajută pe cei 82 de liceenii parte a proiectului să își ducă la bun sfârșit pregătirea pentru examenul de bacalaureat. Elevii care vor beneficia de meditaţii sunt din judeţele Cluj, Vâlcea, Vaslui şi Ialomiţa, iar profesorii care vor preda digital în perioada următoare provin fie din cadrul liceelor la care învaţă elevii, fie din școlile sau instituților educaționale partenere.
Primele sesiuni de meditații online la română, matematică, biologie şi informatică au început de pe data de 14 martie și funcționează în continuare fără probleme, pe Skype.
„Educația înseamnă și adaptabilitate – este esențial să continuăm meditațiile, chiar și în contextul pandemiei, elevii de clasa a XII-a au de susținut un examen de bacalaureat și vrem să ne asigurăm că facem tot ce putem ca ei să fie pregătiți pentru el. Facem demersurile necesare pentru a asigura sesiuni de meditații online, în măsura disponibilității profesorilor cu care colaborăm și credem că această metodă este una eficientă și ne ajută să susținem mai departe misiunea organizației noastre – facilitarea accesului la educație pentru mediul rural”, a declarat Luiza Manciu, Manager program „Vreau în clasa a 9-a”
450 de bursieri vor participa la ateliere de dezvoltare personală online
În cadrul atelierelor de dezvoltare personală, liceeni vor face în perioada următoare sesiuni de public speaking cu aplicabilitate individuală, prin care vor învăța și fixa elemente de limbaj non-verbal, paraverbal, abilităţile unui bun vorbitor, rolul intonației în exprimarea mesajului verbal.
Scopul atelierelor este ca elevii să identifice ce calități sunt necesare sau trebuie dezvoltate pentru fiecare elev în parte.
În perioada închiderii şcolilor din cauza pandemiei de coronavirus, elevii se vor întâlni cu psihologii și asistenții sociali ai Fundaţiei în grupuri de câte 15-20 de bursieri, tot online, prin intermediul unor aplicații dedicate care facilitează interacțiunea.