Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare a comunicat ofertanţilor rezultatele evaluării calităţii ştiinţifice a proiectelor depuse.
Astfel, au fost admise 104 proiecte de manuale şcolare şi respinse 72. Din cele 72 de proiecte, 17 au fost respinse ca fiind „neconforme” şi 55 au fost respinse, având mai puţin de 95 puncte.
Aceste rezultate au fost comunicate ofertanţilor, care au dreptul de a contesta rezultatele în termen de 10 zile de la primirea comunicării.
Licitaţia a fost lansată pentru manualele de clasa a VII-a, precum şi pentru manualele şcolare necesare elevilor din clasele I-VI pentru care, fie nu au existat oferte în anii trecuţi, fie acordurile cadru încheiate în urma achiziţiilor anterioare au încetat.
Ofertanţii au depus 176 proiecte de manuale şcolare. Au fost înscrise oferte pentru toate disciplinele din trunchiul comun pentru clasa a VII-a şi pentru o bună parte din disciplinele de clasa a VI-a rămase neofertate în anul 2018.
Nu au fost depuse oferte pentru disciplinele care presupun un tiraj redus al manualelor şcolare.
Cum s-a făcut evaluarea
În vederea evaluării calităţii ştiinţifice a proiectelor de manuale şcolare au fost cooptaţi, prin apel public, în calitate de experţi, profesori din învăţământul superior sau preuniversitar, care au titlul ştiinţific de doctor sau cel puţin gradul didactic I.
Evaluarea calităţii ştiinţifice a conţinutului fiecărui proiect a fost realizată de către cinci experţi cooptaţi. Conform metodologiei, un proiect de manual şcolar poate fi acceptat, dacă întruneşte minimum 95 de puncte din 100 de puncte posibile.