Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Portabilitate: Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
IT

Portabilitate: Cum se poate anula o cerere de portare a numărului de telefon

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 5 septembrie 2021
Distribuie

Anularea cererii de portare a unui număr de telefon se face doar la furnizorul la care solicitantul a intenționat să se porteze, cel mai târziu cu 24 de ore înainte de momentul stabilit pentru realizarea portării, potrivit www.ancom.ro.

Anularea portării

Anularea portării se face printr-o cerere, care trebuie depusă, preferabil, la reprezentanţa operatorului unde a fost solicitată inițial portarea. Dacă utilizatorul dorește să solicite anularea procesului de portare, trebuie să țină cont de faptul că are la dispoziție o perioadă foarte scurtă. Cererea trebuie depusă cel mai târziu cu 24 de ore înaintea momentului convenit pentru realizarea portării. În cazul depășirii acestui termen, portarea numărului va fi finalizată.

Întreaga perioadă de portare este, în condiții normale, de 3 zile lucrătoare. În cazul în care momentul inițial convenit pentru portare este într-o zi de luni, iar intervalul orar transmis de furnizorul acceptor este luni dimineața, cererea trebuie depusă până cel târziu joi seară (din săptămâna anterioară), iar dacă intervalul orar este în a doua parte a zilei, cererea trebuie depusă până cel târziu vineri în prima parte zilei.

Formularul tip, care trebuie completat pentru a iniția anularea portării, poate fi obținut de la furnizorul acceptor (noul furnizor), fiind disponibil și pe pagina de internet a acestuia, sau de pe www.portabilitate.ro. 

Numărul provizoriu

Pe parcursul procesului de portare, furnizorul în rețeaua căruia se dorește portarea poate aloca utilizatorului un număr de telefon provizoriu, pentru ca acesta să beneficieze deja de noua ofertă. Furnizorul acceptor trebuie, însă, să asigure și posibilitatea portării unui număr de telefon fără alocarea unui număr provizoriu.

Dacă acceptă numărul provizoriu, la depunerea cererii de portare utilizatorul are două opțiuni în cazul în care portarea nu se finalizează: să continue relația contractuală cu furnizorul acceptor care îi va furniza servicii prin intermediul numărului provizoriu (adică să aibă un contract și cu acest furnizor) sau să renunțe la numărul provizoriu și implicit la contractul aferent acestuia. Furnizorul acceptor are obligația să informeze utilizatorii despre aceste opțiuni. 

Obligațiile furnizorilor implicați în portare

Operatorii de telefonie trebuie să ofere utilizatorilor, gratuit, toate informațiile legate de procesul de portare, inclusiv prin intermediul serviciului de relații cu clienții și pe pagina proprie de internet. În același timp, operatorii sunt obligați să pună la dispoziția utilizatorilor, în cadrul oficiilor comerciale, formularele necesare portării, precum și procedura de depunere, de validare și de anulare a cererii de portare.

În cursul anului 2020, Autoritatea a primit în total 144 de petiții privind procesul de portare, din care 34 s-au referit la anularea procesului de portare și 12 la alocarea numerelor de telefon provizorii. În prima jumătate a acestui an, au fost primite 78 de petiții, din care 22 au avut că subiect anularea portarii și 3 alocarea de numere provizorii.

ANCOM recomandă utilizatorilor să analizeze cu atenție contractele pe care le semnează, acordând o atenție sporită documentelor destinate procesului de portare, în special secțiunii referitoare la alocarea numărului provizoriu, și, nu în ultimul rând, să ceară de la furnizorul acceptor exemplarele documentelor semnate (cereri de portare, de anulare, contracte etc.) și să le păstreze. 

Ce, cum și unde reclami?

În cazul în care întâmpină dificultăți pe parcursul procesului de portare, utilizatorul poate face o sesizare la operatorul acceptor (care este responsabil de realizarea portarii), dar se poate adresa și la ANCOM, parcurgând pașii detaliați aici.

Informații suplimentare cu privire la derularea procesului de portare sunt disponibile pe site-ul www.portabilitate.ro.

- Publicitate -
Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Consiliul Concurenţei a autorizat preluarea High-Tech Systems & Software Srl de către Kaseke Limited
Articolul următor Pakistan: Atentat sinucigaș lângă frontiera afgană
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Nicușor Dan: Majorarea salariului minim poate să trimită oamenii în șomaj
Economie
Soluționarea disputelor în zona prețurilor de transfer – aspecte practice în România și alte state ECE
Economie
România, pe ultimul loc în Europa la turiști străini
Turism

RSS Știri Financiare

  • Romania falls behind Europe as foreign tourist numbers drop below communist-era levels
  • România, pe ultimul loc în Europa după numărul de turiști străini
  • Black Friday la Dreame: prețuri speciale între 7 și 9 noiembrie
  • Agricultură inteligentă: cum folosim biostimulatorii pentru culturi mai sănătoase

Citește și

IT

Google a eliminat 2.28 de milioane de aplicații de Android din Magazin Play în 2023 

1 minute
IT

Cegeka România țintește extinderea în mai multe orașe din România și Moldova

3 minute
IT

ANCOM ia măsuri împotriva fraudelor comise prin apelurile efectuate în numele unor instituții publice, bănci sau companii de stat

1 minute
IT

Ce știu și ce nu știu cetățenii despre radiațiile electromagnetice (EMF) și despre 5G

7 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?