Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Provocările financiare determină românii să caute soluțiile sustenabile cu beneficii economice directe
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Provocările financiare determină românii să caute soluțiile sustenabile cu beneficii economice directe

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 19 septembrie 2024
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Studiu Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research a realizat în colaborare cu Alpha Bank, Aqua Carpatica, Kaufland România, PPC România, RetuRO și Unilever cea de-a treia ediție anuală a barometrului național despre percepțiile, atitudinile și comportamentele românilor legate de sustenabilitate și modul în care acestea au evoluat în perioada 2022-2024.
2024: Anul în care preocupările economice ale românilor coexistă cu eforturile de sustenabilitate, iar colectarea separată câștigă teren și datorită implementării Sistemului de Garanție Returnare (SGR).

Rezultatele barometrului realizat de Reveal Marketing Research arată că implicațiile economice ale sustenabilității capătă o importanță tot mai mare, ajungând să primească o atenție sporită față de dimensiunile ecologice și sociale.
Astfel, în 2024, reciclarea este primul cuvânt pe care românii îl asociază spontan cu sustenabilitatea, în proporție de 20%, un nivel în creștere semnificativă față de 2023 (12%) și 2022 (8%).
În ceea ce privește principalele atribute pe care românii le asociază ideii de sustenabilitate, observăm că utilizarea responsabilă a resurselor se menține în topul clasamentului (25%), dar cu o scădere considerabilă față de anul trecut (33%). Reciclarea este menționată de 24% dintre respondenți, înregistrând o creșterede 6% în ultimii doi ani, în timp ce evitarea risipei a crescut ușor, atingând același procent, de 24%, în 2024.
“Rezultatele studiului evidențiază faptul că există o schimbare semnificativă în percepția românilor asupra sustenabilității, influențată puternic de provocările economice actuale. Interesul crescut pentru reciclare, amplificat de implementarea Sistemului de Garanție-Returnare sugerează o preferință pentru soluții cu impact economic direct, precum reciclarea și evitarea risipei în detrimentul preocupărilor ecologice tradiționale. Această evoluție reflectă o adaptare pragmatică la contextul economic, în care aspectele financiare și de eficiență au devenit esențiale în strategiile de sustenabilitate”, menționează Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research.

Crește popularitatea comportamentelor de consum sustenabile ce aduc avantaje financiare directe

Românii consideră că efortul comun este cheia succesului în sustenabilitate. Astfel, aceștia consideră că pentru a rezolva eficient problemele de sustenabilitate, este esențial un efort concentrat, care să implice schimbarea comportamentului individual (71%), transformarea mentalităților din cadrul companiilor (69%) și o atitudine proactivă din partea guvernelor (65%).
Dacă ne referim la frecvența comportamentelor sustenabile în rândul românilor, majoritatea aleg să colecteze separat deșeurile reciclabile și să le ducă la containerele dedicate (77%), comportament ce înregistrează o creștere semnificativă față de anul 2023 (73%). De asemenea,73% dintre români aleg să folosească pungi reutilizabile, iar 66% optează pentru produse cu ambalaje reciclabile, cu 9% mai mulți față de anul precedent (57%).
Produsele verzi/ bio continuă să fie aspiraționale, însă românii le descriu în mai mică măsură ca fiind bune pentru sănătate (66%vs. 70% în 2023), ajutând mediul înconjurător (62% vs. 69% în 2023) sau mai bune decât cele standard (56% vs. 61% în 2023). De asemenea, scade și ponderea celor care consideră că prețurile produselor ecologice sunt accesibile (35%vs. 38% în 2023).

Preocupările românilor legate de sustenabilitate nu mai sunt la fel de puternice în 2024, chiar dacă motivele rămân neschimbate

În viziunea românilor, principalele motive pentru adoptarea unui model sustenabil la nivelul societății sunt protejarea mediului înconjurător (41%), schimbările climatice recente (40%), reducerea risipei (35%) și diminuarea resurselor disponibile (32%). Deși topul include aceleași motivații ca în 2023, se constată un interes general mai redus, toate motivațiile înregistrând scăderi semnificative, de până la 13%.
În ceea ce privește barierele în adoptarea practicilor sustenabile, costurile ridicate ale produselor sustenabile (51%), neîncrederea în produsele și serviciile sustenabile (49%), lipsa de interes față de sustenabilitate (42%) și obișnuința cu stilul de viață actual (41%) sunt cel mai des menționate.
Despre modalitățile prin care companiile și organizațiile pot îndeplini așteptările românilor și sprijini inițiativele eco-friendly, 7 din 10 respondenți cred că adoptarea unui stil de viață sustenabil este importantă în prezent, având un impact direct asupra calității vieții, iar 76% au declarat că, în ultimul an, au consumat sau utilizat produse sustenabile, în special alimente (67%) și îmbrăcăminte sau încălțăminte (35%).
Referitor la diferitele categorii de produse și servicii, românii consideră că cele mai multe inițiative sustenabile pot fi regăsite în sectoare precum energie (38%), alimente și băuturi (37%) sau retail (26%).
În viitor, românii își doresc ca organizațiile și companiile să sprijine inițiative eco-friendly, în principal prin dezvoltarea și lansarea de produse sustenabile (37%), adoptarea de tehnologii și procese mai ecologice (36%), și organizarea de campanii de conștientizare și educație ecologică (35%). Comparativ cu 2023, aceste așteptări au fost exprimate într-o măsură semnificativ mai mică.
În contextul acțiunilor de promovare a produselor sustenabile care ar putea influența decizia de cumpărare a românilor, cele mai importante sunt etichetele care indică originea produselor (67%), cele care certifică regiunea sau țara de proveniență (66%) și cele care atestă că produsele au fost fabricate într-un mediu sigur și etic (65%).

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Cât de importantă este fișa de sinteză a unui contract de telefonie, internet sau televiziune
Articolul următor Cererea globală pentru vehicule electrice încetinește, pe fondul lipsei infrastructurii de încărcare
Niciun comentariu

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

Donald Trump, dat în judecată pentru că a demolat o aripă a Casei Albe ca să construiască o sală de bal
Extern
Evenimente vizuale recomandate de Uniunea Artiștilor Plastici
Cultură și Educație
A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Finanțe și Bănci

Revolut face apel la autorități pentru a proteja utilizatorii de scam-urile răspândite prin social media, în special pe platformele Meta

7 minute
teodorovici
Finanțe și Bănci

Au fost aprobate primele nouă acorduri de finanțare pentru stimularea investițiilor majore

3 minute
euro
Finanțe și Bănci

O bancă șterge 300.000 lei și 52.000 CHF din datoriile unor consumatori

2 minute
Finanțe și Bănci

Numărul clienților OTP Bank care au efectuat tranzacții bancare prin Internet Banking a crescut cu 75%, în perioada pandemiei

3 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?