Pandemia creată de COVID-19 a dus la scăderea drastică a vânzărilor din domeniul HoReCa, dar și al produselor de patiserie. Astfel că majoritatea antreprenorilor ce dețin patiserii, cofetării sau brutării au fost nevoiți să se reorienteze pentru a nu închide de tot firmele.
Puratos România este unul dintre cei mai mari producători de materie primă pentru industria de panificație și patiserie, iar din cauza pandemiei a decis să lanseze o platformă unde producătorii să își vândă online produsele. Acest lucru este în premieră pentru România, devenind unica platformă adresată patiseriilor, ciocolateriilor sau brutăriilor.
Această industrie nu este foarte dezvoltată din punct de vedere digital, bakeronline.ro fiind singura platformă online din domeniu. Proiectul se adresează mai ales celor care au fost nevoiți să-și reducă activitatea fizică din laboratoare sau patiserii și aduce numeroase beneficii.
Avantajele înscrierii pe platforma bakeronline.ro
De beneficiile platformei profită atât angajatorii, cât și clienții. Prin crearea acestei platforme, consumatorii se vor putea bucura de prăjituri făcute în cuptor patiserie din confortul casei, fără a mai fi nevoiți să se deplaseze la patiserie, în timp ce angajatorii își continuă activitatea și obțin profit.
Un alt avantaj al platformei este că antreprenorii din acest domeniu își pot crea un magazin virtual gratuit, rapid, în 72 de ore. Platforma aduce beneficii și prin faptul că patronii își pot manageria mai ușor stocurile, în acest fel putând gestiona cantitatea de produse ce trebuie realizate în funcție de comenzi. Cu ajutorul acesteia se poate menține și crea o legătură între client și producător, fapt ce aduce o creștere a vânzărilor și o satisfacere a papilelor gustative.
Astfel, îți poți vedea numărul de comenzi primite online și, în același timp, primești pe e-mail o listă cu imaginea de ansamblu a producției. Business-urile care se înscriu pe bakeronline.ro au parte și de suport în ceea ce privește promovarea și administrearea unui magazin online.
Avantaje pentru clienți
Și pentru că acest lucru a fost realizat pentru a încetini răspândirea virusului, livrările se pot face la domiciliul clientului, cu respectarea măsurilor de prevenire recomandate de autorități.
Totodată, un alt avantaj pe care îl are clientul este că poate vedea varietatea produselor, ce conțin acestea, metoda de preparare și ofertele puse la dispoziție de către producător. Plata comenzilor se poate realiza online. Accesul la informații suplimentare poate avea o contribuție în alegerea produsului preferat de către client și poate fi o soluție bună de creștere a vânzărilor.
Condiții de înscriere în platformă
Dacă deții o patiserie/ brutărie / cofetărie și dorești să te înscrii în această platformă și să-ţi construiești un magazin online, trebuie să plătești o sumă de 200 de lei pe lună. Taxa se percepe pentru costurile de funcționalitate a acesteia.
Până la finalul anului 2020, producătorii platformei își doresc să ajungă să aibă cel puțin 100 de producători care să dețină magazine online prin care să vândă produse de panificație și patiserie. În acest moment, s-au investit în platformă în jur de 30.000 de euro și se dorește ca pe viitor magazinele create să obțină vânzări de cel puțin un milion de lei. În prezent, cinci antreprenori din București, Brașov, Baia-Mare, Cluj-Napoca și Craiova s-au înscris în platformă și dețin magazine online.
sursa: https://docs.google.com/document/d/11uC3wcVzREKsARasSPCnnwgcqJJtwgOmeQvy3kXkbfs/edit?usp=sharing