Caută pe site
Publică anunț în ziar
curierul-national-logo Logo-Curierul-National-Blck
Publică anunț în ziar
  • Actualitate
  • Economie
    • Agricultură
    • Asigurări
    • Auto
    • Companii
    • Construcții
    • Energie
    • Finanțe și Bănci
    • Fiscalitate
    • HR
    • Imobiliare
    • IT
    • Retail
    • Transporturi
    • Turism
  • Extern
  • Politic
  • Cultură și Educație
  • Sport
  • Opinii
Reading: Tinerii consideră independența financiară un obiectiv crucial
Distribuie
Curierul NationalCurierul National
Search
  • Actualitate
  • Economie
  • Extern
  • Opinii
  • Politic
  • Sport
  • Salvate
  • PUBLICAȚIA
    • Despre noi / Contact
    • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Redacția
Have an existing account? Sign In
Follow
Finanțe și Bănci

Tinerii consideră independența financiară un obiectiv crucial

Curierul Național
Autor Curierul Național
Publicat 29 iunie 2023
Distribuie
Foto: www.freepik.com

Rezultatele chestionarului privind independența financiară a tinerilor, publicate de Asociația CFA România, relevă o atitudine proactivă și conștientă a tinerilor față de finanțele personale, dar și nevoia de a îmbunătăți cunoștințele financiare.

Tinerii consideră independența financiară un obiectiv crucial, 85% dintre respondenți afirmând că este un aspect de importanță majoră pentru ei. În plus, trei sferturi dintre aceștia (75%) sunt dispuși să economisească o parte substanțială din salariul lor pentru a construi surse de venit pasive.

Referitor la nivelul de educație financiară, 41% din respondenți se consideră bine sau foarte bine pregătiți. Cu toate acestea, 59% recunosc că au cunoștințe financiare limitate sau de bază, indicând o oportunitate importantă de a crește gradul de educație financiară în rândul tinerilor.

Pe partea de generare a veniturilor, 57% dintre respondenți sunt interesați să obțină venituri atât din salariul lor, cât și din surse pasive, cum ar fi investițiile în acțiuni, dividende sau chirii. Un semn pozitiv este faptul că 75% dintre respondenți își analizează și planifică periodic bugetul de venituri și cheltuieli, arătând un comportament financiar responsabil.

Când li s-a cerut să imagineze cum ar gestiona o sumă de 100.000 EUR, 56% dintre tineri ar alege să investească toată suma. O altă treime ar opta pentru o strategie diversificată, achiziționând active tangibile precum o casă sau o mașină și investind restul sumei.

În ceea ce privește investițiile, acțiunile sunt cele mai populare investiții luate în calcul de tinerii care au făcut Testul Independenței Financiare, 79% afirmând că ar investi în aceste instrumente. De asemenea, 78% dintre respondenți ar investi în depozite bancare, 75% în obligațiuni și 73% în active imobiliare. Fondurile de pensii facultative (46%), criptomonedele (38%) și alte active tangibile, cum ar fi bijuteriile, vinurile sau tablourile (32%), sunt, de asemenea, opțiuni de investiții considerate de tineri.

Referitor la ponderile pe care le-ar aloca către aceste investiții, se remarcă faptul că tinerii iau în calcul diversificarea investițiilor, doar 17% dintre ei spunând că ar investi mai mult de 75% într-un singur tip de activ. În medie, ponderile cele mai mari ar fi alocate către active productive, precum acțiunile și imobiliarele, în timp ce fondurile de pensii facultative și investițiile în active crypto ar primi doar alocări marginale.

Rezultatele chestionarului indică o încredere crescută a tinerilor în abilitățile lor financiare, 68% dintre respondenți considerând că sunt mai bine pregătiți pentru a economisi și a investi decât părinții lor. În plus, 81% dintre respondenți recunosc că independența financiară este esențială pentru ei și sunt dispuși să acționeze în mod proactiv pentru a asigura resursele financiare necesare.
“Aceste date subliniază faptul că tinerii sunt din ce în ce mai conștienți de importanța independenței financiare și dispuși să-și asume responsabilitatea gestionării finanțelor personale. Cu toate acestea, mai este încă nevoie de a îmbunătăți cunoștințele financiare și de a oferi instrumente adecvate pentru a ajuta tinerii să navigheze în peisajul financiar actual.” a declarat Mihai Purcărea, CFA – membru în Consiliul Director al Asociației CFA România.
Campania ,,From Z to I” și-a propus să inspire tinerii să știe mai multe despre domeniul financiar și să devină, astfel, independenți financiar.

Prin sfaturi practice pentru tânăra generație, proiectul ,,From Z to I” contribuie la educația financiară a Generației Z, astfel aducând tinerii cu un pas mai aproape de independență.

Distribuie articolul
Facebook Whatsapp Whatsapp LinkedIn Reddit Telegram Email Copy Link Print
Distribuie
Articolul anterior Patru din zece elevi din mediul rural au luat sub 5 la Evaluarea Națională
Articolul următor Turiștii polonezi redescoperă România
Un comentariu
  • Aloe Vera spune:
    1 iulie 2023 la 13:34

    Si ghini gandesc, au capul pe umeri !

    Răspunde

Lasă un răspuns Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

-Publicitate-
Ad imageAd image

Ultimele articole

A treia seară de proteste, în București. Mii de oameni s-au strâns în Piața Victoriei
Actualitate Politic
Ilie Bolojan cere verificări urgente în sistemul de justiție după dezvăluirile Recorder: „Lucrurile par grave”
Politic
Antifrauda ANAF, măsuri dure în transportul alternativ ilegal: Amenzi de 3,1 milioane lei și  peste 12.000 de autoturisme suspendate
Featured Fiscalitate

RSS Știri Financiare

  • Largest office occupiers spend under 5% of turnover on modern workspaces
  • Romania’s coworking market expands by 20% this year
  • Piața de coworking din România a crescut cu 20% anul acesta
  • MedLife a devenit cea mai valoroasă companie a sectorului de sănătate din România

Citește și

Finanțe și Bănci

Raiffeisen Bank a înregistrat un profit net de 645 milioane de lei în primele nouă luni ale anului 2021

8 minute
Finanțe și Bănci

­­­Banca Comercială Română, împreună cu Erste Group – finanţare de tip club loan pentru Grupul Cerealcom în valoare totală de 100 milioane de euro

4 minute
Finanțe și Bănci

BCR este prima bancă din România care facilitează serviciile și produsele bancare pentru clienții cu deficiențe de auz

4 minute
Finanțe și Bănci

Binance Research prezintă tendințele lunii noiembrie în Cripto: piața crește cu 2,8%

6 minute
favicon curierul national favicon curierul national
  • EDIȚIA DIGITALĂ
  • ABONAMENT DIGITAL
  • PUBLICĂ ANUNȚ ÎN ZIAR
  • CONTACTEAZĂ-NE

PUBLICAȚIA

  • Despre noi
  • Publicitate
    • Fonduri Europene
    • Anunțuri Mică Publicitate
    • Advertorial
  • Redacția
  • Contact

ȘTIRI

  • Actualitate
  • Extern
  • Cultură și Educație
  • Politic
  • Sport
  • București

BANI

  • Economie
  • Companii
  • IT
  • Agricultură
  • Energie
  • Fiscalitate
  • Imobiliare
  • Turism

PARTENERI

  • B1 TV
  • Gazeta de Sud
  • Money Buzz!
  • Știrile de Azi
  • Goool.ro
  • Bucharest Daily News
  • Slatina Buzz!

BUN DE AFACERI, DIN 1990

Welcome Back!

Sign in to your account

Username or Email Address
Password

Lost your password?