Indiferent dacă ai o afacere care are succes pe piață de ani buni sau dacă afacerea ta este la început de drum, campaniile Google Ads (sau Google AdWords cum se numea înainte) pot contribui la creșterea vânzărilor și, combinate cu alte strategii de marketing digital, pot fideliza numeroși clienți. Totuși, există mai multe tipuri de campanii plătite în Google, fiecare fiind folosită pentru un scop precis. Așadar, pornind de la scopul pe care îl ai în minte, vei putea alege strategia de promovare potrivită, care să îți aducă rezultatele mult dorite.
Din acest articol vei afla mai multe despre ce este Google Ads, cum funcționează acesta, ce pași trebuie să urmezi pentru a crea o campanie de succes, care sunt tipurile de campanii și cum alegi tipul potrivit pentru scopul pe care îl ai și, la finalul articolului, câteva tips&tricks de urmat pentru a te putea bucura de campanii de succes.
Ce este Google Ads?
Google Ads este o platformă de publicitate și se numără printre cele mai profitabile canale de promovare plătită pentru majoritatea afacerilor din mediul online, făcând parte din tipurile de promovare PPC sau Pay-per-Click. Cu ajutorul său, afacerea ta poate fi promovată în rezultatele Google, dar și pe alte site-uri web.
A ajuns o metodă de publicitate folosită adesea întrucât reușește să aducă rezultate rapide, costurile pentru spațiul publicitar fiind recuperate fără mari dificultăți. De asemenea, spre deosebire de SEO, unde poate dura chiar și câteva luni pentru a începe să observi rezultatele, când vine vorba despre reclamele prin Google Ads, rezultatele vor apărea mult mai devreme.
Totuși, dacă eforturile de publicitate plătită sunt dublate de eforturi de natură organică, SEO, cresc șansele de câștigare a încrederii din partea utilizatorilor și a fidelizării acestora, site-ul tău fiind prezent atât în rezultatele plătite, cât și în cele organice, ocupând, așadar, mai mult spațiu din SERP.

Cum funcționează Google Ads?
Google Ads funcționează, pe scurt, prin plasarea unor anunțuri de promovare în diverse spații publicitare din mediul online, în funcție de mai mulți factori, precum suma licitată, calitatea anunțului, relevanța cuvintelor cheie folosite etc. Există două zone principale de plasare a anunțurilor de promovare:
- Google Search Network – anunțurile apar în rezultatele căutărilor utilizatorilor în motorul de căutare. Mai simplu, reclama ta va apărea doar în momentul în care un utilizator va căuta în Google ceva care are legătură cu ceea ce tu promovezi.
- Google Display Network – anunțurile din aceste zone nu sunt prezente în rezultatele de căutare din Google, ci sunt plasate pe diverse alte site-uri, în diverse formaturi (video, imagini etc.) și nu au întotdeauna legătură directă cu ceea ce face un utilizator la momentul respectiv, având, așadar, un caracter ceva mai intruziv.
Tipuri de campanii Google Ads
Din moment ce orice afacere se poate promova pe această platformă, este de la sine înțeles că cei de la Google s-au gândit să pună la dispoziția advertiserilor mai multe opțiuni de formaturi și campanii Google Ads, în așa fel încât fiecare să poată găsi varianta potrivită pentru specificul unei afaceri și scopurilor promovării.
Pentru 2022, următoarele sunt cele mai profitabile tipuri de campanii Google Ads:
- Campaniile tip Search reprezintă promovarea site-ului în rezultatele de căutare din Google. Anunțul tău va fi vizualizat doar în momentul în care un utilizator caută serviciile sau produsele pe care le oferi. Campaniile tip Search sunt potrivite pentru a aduce mai mult trafic pe site și a genera vânzări, plasându-ți anunțul fie înaintea rezultatelor organice, fie după acestea.
- Campaniile tip Display reprezintă promovarea Google Ads cu ajutorul mai multor elemente media (imagini, video, bannere) pe diverse site-uri web, nu în motorul de căutare. După algoritmul Google, ele sunt afișate utilizatorilor interesați de produsele sau serviciile pe care le comercializezi. Acest tip de campanie este potrivit pentru a crește notorietatea brandului și pentru remarketing.
- Campaniile tip Video sunt reprezentate de reclamele video, fiind plasate adesea pe YouTube, dar pot apărea și pe alte canale. Ele sunt recomandate în cazurile în care o afacere își dorește să crească gradul de notorietate sau atunci când se dorește creșterea numărului de conversii. Pentru aceste campanii este esențial ca videoclipul să fie cât mai scurt și dinamic, pentru a nu plictisi audiența.
- Campaniile tip Shopping reprezintă plasarea de reclame pentru produse specifice în motorul de căutare. Acestea apar în partea laterală a paginii și, spre deosebire de alte tipuri de anunțuri, aici vor fi promovate produse individuale. Este important să folosești imagini cât mai reușite cu produsele tale, poza de produs fiind cea care va contribui într-o mare măsură la o posibilă achiziție. Nu uita de cuvintele cheie alese strategic și detaliile necesare pentru ca Google să îți plaseze anunțul pentru căutările relevante.
- Campaniile tip Performance Max sunt cele mai noi campanii lansate de Google (poți citi mai multe despre acestea aici) și au înlocuit campaniile tip Local și Smart. În cazul acestora, Google este cel care generează reclamele propriu-zise, tu doar trebuie să îi oferi elementele cu care acesta să lucreze – partea de texte, imaginile de prezentare a produselor sau a businessului, videoclipuri etc. De restul se va ocupa Google, care îți va optimiza campania în așa fel încât să îți aducă cele mai bune rezultate. Nu uita, totuși, că reușita campaniei ține și de calitatea materialelor pe care le pui la dispoziție algoritmului.
Cum să alegi tipurile potrivite de campanii Google Ads?
Pentru a alege tipurile potrivite de campanii Google Ads, este esențial să ții cont de obiectivele pe care le ai. Cu alte cuvinte, ce îți dorești să obții de pe urma campaniei? Vrei să crești numărul de vânzări, să aduci mai mulți vizitatori pe site sau poate vrei să crești gradul de brand awareness? Pentru fiecare obiectiv specific există un tip de campanie mai potrivit decât altul.
De asemenea, trebuie să ai în vedere și bugetul de care dispui pentru a putea licita în mod inteligent. Dacă vei optimiza campania așa cum trebuie, costurile pot fi reduse, iar ROI-ul mare. În schimb, dacă nu vei acorda suficientă atenție acestui aspect, costurile pentru campanie pot deveni uriașe și rezultatele se vor lăsa așteptate. Așadar, fii atent și la administrarea bugetului pentru Google Ads pentru a reuși să alegi tipul potrivit de campanie.
Tips de urmat pentru campaniile Google Ads
Pentru ca o campanie plătită de Google Ads să aibă succes, iată câteva tips & tricks pe care le poți urma:
- Asigură-te că reclamele tale sunt atractive și convingătoare, atât în ceea ce privește partea de design (acolo unde sunt imagini sau videoclipuri), cât și în ceea ce privește partea de text;
- Concentrează-te pe a evidenția beneficiile pe care produsele sau serviciile tale le pot aduce utilizatorului;
- Fii concis și plasează cele mai importante informații la început;
- Dacă îți dorești să crești gradul de brand awareness, campaniile tale trebuie să fie memorabile, pentru că doar așa poți rămâne în mintea utilizatorilor;
- Acordă o atenție sporită cuvintelor cheie folosite în texte și a celor pentru care îți dorești ca reclama ta să fie afișată (în cazul search ads). Dacă le vei optimiza corect, vei elimina acei termeni care nu au intenție de cumpărare, reușind să îți optimizezi bugetul;
- Folosite inteligent, campaniile de remarketing îți pot crește surprinzător vânzările, așadar, nu te feri de ele;
- Nu uita de un call to action;
- Folosește-te de Google Analytics și cercetează cu atenție rezultatele fiecărei campanii pentru a le putea îmbunătăți pe următoarele.

Acum că ai aflat cum funcționează Google Ads și care sunt tipurile de campanii profitabile pe care le poți implementa, nu îți rămâne decât să începi să exersezi cu tool-urile pe care cei de la Google ți le pun le dispoziție. În cazul în care consideri că nu te descurci pe cont propriu, poți apela cu încredere la o agenție Google Ads, cum este Limitless.ro, unde specialiștii PPC se vor asigura că ai parte de rezultatele dorite! Este recomandat să colaborezi cu o agenție care oferă servicii SEO complete, nu doar servicii PPC, de administrare a campaniilor Google Ads.