Trei agenţii cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă funcţionează în Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă.
Primarul General, Gabriela Firea, a verificat vineri, activitatea la Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, unde funcţionează trei agenţii cu atribuţii în gestionarea urgenţelor.
În primele patru luni de la operaţionalizare, Centrul Municipial Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, (CMISU) a preluat, prin cele trei agenţii care s-au relocat în cadrul acestui obiectiv, (Centrul 112 şi dispeceratele ISU şi SMURD), un număr de aproape 100.000 de solicitări.
Având în vedere că Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă este dotat cu echipamente IT şi de comunicaţii de ultima generaţie, relocarea celor trei dispecerate a însemnat o creştere a eficienţei şi a eficacităţii instituţionale, o reducere semnificativă a timpilor de răspuns al autorităţilor, precum şi o integrare a activităţilor acestor agenţii.
În perioada următoare şi dispeceratul SABIF se va reloca în CMISU, urmând ca celelalte agenţii cu atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă să îşi relocheze activitatea în centru (Poliţia Bucuresti-Ilfov, Jandarmeria Bucuresti-Ilfov etc.)
„Mă bucur că, la doar patru luni de la operaţionalizarea Centrului pentru Situaţii de Urgenţă, acesta îşi dovedeşte eficienta ! Având în vedere că acest obiectiv a fost dotat cu aparatura de ultima generaţie, activitatea de gestionare a situaţiilor de urgenţă a fost optimizata, iar specialiştii agenţiilor care au atribuţii în gestionarea situaţiilor de urgenţă beneficiază de cele mai bune condiţii de lucru, mai ales că s-au realizat toate reconfigurările şi s-au suplimentat dotările solicitate de către aceste instituţii. Centrul Municipial Integrat pentru Situaţii de Urgenţă reprezintă punctul unic al dispecerizării tuturor situaţiilor de urgenţă, ceea ce, în mod sigur, se traduce printr-o optimizare a timpilor de reacţie, o coordonare unitară şi, nu în ultimul rând, prin creşterea siguranţei cetăţenilor”, a spus
Gabriela Firea.
CMISU include Sistemul Informatic Integrat care stă la baza centrului de comandă şi control. Acesta asigura coordonarea centralizată a instituţiilor implicate, făcând posibilă vizionarea tuturor resurselor disponibile pe staţiile de lucru şi pe un ecran unic de mari dimensiuni (video-wall).
De asemenea, sistemul informatic comunică şi cu Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgentă (112), Sistemul de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgentă, Sistemul de Monitorizare Trafic (BTMS), „Linia verde” a PMB, DISPEC – Sistemul românesc de teletriaj şi dispecerizare din cadrul SABIF (Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov), Aplicaţia de gestiune a paturilor libere din spitale (ASSMB), Banca de date urbană a PMB, sistemul de fluxuri video al Metrorex, Sisteme AVL de localizare resurse de intervenţie;
CMISU deţine sisteme de colectare automată a datelor din sistemele operatorilor de sprijin care monitorizează factorii de risc şi transmit alerte, precum şi sisteme de alertare şi avertizare de tip broadcast (panouri stradale, panouri Metrorex, sirene, mesaje SMS). Dotările clădirii asigura funcţionarea independenta timp de minim 72 de ore, în acest fiind prevăzută cu generatoare de energie electrică, rezerva de combustibil de peste 6 tone, precum şi rezerva de apă de 4 tone.