Ți-ai creat un CV și ai aplicat online la joburile dorite, însă nu ai primit niciun răspuns și nicio companie nu te cheamă la interviu? Atunci trebuie să știi care sunt câteva dintre cele mai importante motive pentru care aplicanţii nu sunt chemați la interviu sau nu sunt selectați pentru postul disponibil. Experiența sau cunoștințele tale ar putea să nu fie cauza.
Te simți suficient de pregătit pentru a aplica la joburile care îți plac, consideri că ai suficientă experiență, îți dorești foarte mult să fii selectat, însă asta nu se întâmplă. Care să fie problema?
Nu întotdeauna candidatul cel mai pregătit este și cel selectat
Alexandra Olteanu (Director General All To Know, specialist recrutare și consilier în dezvoltare personală) spune că “de foarte multe ori găsim un candidat care este potrivit, deci, dacă ne uităm doar la el, este mănușă pentru job”. Totuși, “dacă mă uit cum ar putea să funcționeze profilul acesta în organizația pe care o am, în echipa pe care o am, cu managerul care are un tip de profil, cu echipa care poate să aducă mai multă productivitate dacă are pe cineva, cu un alt profil decât al candidatului, aplicantul nu va fi ales, în ciuda pregătirii și a experienței. Aici va face diferența, cu siguranță, ceea ce este cel mai potrivit pentru echipa, organizația și jobul respectiv”, conchide Alexandra Olteanu.
Nu aplici cu CV-ul potrivit la jobul potrivit
Nu e suficient să ai un CV general și să îl foloseșți pentru a aplica la toate joburile dorite. “CV-ul e important să nu fie unul general”, spune Alexandra Olteanu, ci “să aibă elemente reper pentru experiența pe care o ai”. Altfel, e posibil ca experiența ta să nu fie relevantă sau să nu fie bine pusă în valoare pentru jobul la care aplici.
Prin urmare, creează-ți câte un CV pentru fiecare job pentru care vrei să îți depui candidatura. Pe Trend-Jobs.ro îți poți crea cinci CV-uri, astfel încât să poți aplica țintit la cinci joburi, cu CV-ul care se potrivește cel mai bine jobului respectiv.
Nu folosești cuvinte-cheie în CV-urile cu care aplici
“Astăzi”, spune Alexandra Olteanu, “cele mai multe selecții de CV-uri se întâmplă online. Un roboțel caută cuvinte-cheie și spune: “acesta este CV-ul”. CV-ul e important să nu fie unul general, să aibă cuvinte-cheie.” Așadar, vezi care sunt cerințele jobului care te interesează și folosește cuvintele-cheie și în CV-ul tău, pentru a-l face mai ușor de găsit și pentru a-ți crește șansele de a trece mai departe.
“Cuvintele-cheie sunt legate de joburile respective. Pentru zona de process management sau de project management, probabil că o să am nevoie de cuvinte cheie legate de” lean” sau “6 sigma”, adică, în funcție de tipologia jobului, sunt cuvinte-cheie care aduc cumva în evidență tipul de experiență pe care îl ai pe proiectele respective. Sau dacă ești în situația de a căuta un job de management, un cuvânt-cheie poate să fie “peste 40 de angajați”, “am coordonat peste 40 de angajați” sau “peste 50”, “peste 20”. Deci cuvintele cheie sunt legate strict de joburi și de cerințele din job.”
“Angajatorul se uită la experiență, dar, ca să poată să vadă experiență, îți trebuie un CV bine realizat”, subliniază Alexandra.
Sursă: Trend-Jobs.ro.